Ga naar inhoud

Dimlicht brand niet


 Delen

Aanbevolen berichten

Alebei tegelijk ? Dat lijkt me stug of er moet iets gebeurt zijn. Zitter er maand of 4 in en zijn geen ali of action lampen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groot licht werkt wel? Dan zou ik de lichtschakelaar verdenken. 
maar beide lampen stuk zou ook kunnen. Wel toevallig maar je kunt het niet uitsluiten. En makkelijk te controleren. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen licht schakelaar want is een V-Tec maar alleen dimlicht werkt niet, grootlicht, seinen, stadslicht alles werkt. En 2 redelijke nieuwe lampen allebei tegelijk stuk lijkt me onwaarschijnlijk.
Morgen wel ff grootlicht ff op dimlicht aansluiten.
Ik ga er vanuit dat die het zelfde zijn toch.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk.
Problemen opsporen is over het algemeen niets meer dan proberen en uitsluiten tot iets niet uit te sluiten valt omdat het de oorzaak is :coolsmiley:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, maar dan is er toch iets loos, want 2 55 watt lampen branden niet zomaar door lijkt me.[emoji15][emoji15]

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, allebei lampen door gefikt, waren Osram lampen van goede kwaliteit.
Dus miss toch maar eens bedrading na lopen.
Heb ontdekt bij starten soms hapert, springt ook dagteller op nul en klokje naar 1 uur.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-10-2020 om 21:29, Ray zei:

Onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk.
Problemen opsporen is over het algemeen niets meer dan proberen en uitsluiten tot iets niet uit te sluiten valt omdat het de oorzaak is :coolsmiley:

Vrij naar Holmes?

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Anton zei:

Nou, allebei lampen door gefikt, waren Osram lampen van goede kwaliteit.
Dus miss toch maar eens bedrading na lopen.
Heb ontdekt bij starten soms hapert, springt ook dagteller op nul en klokje naar 1 uur.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 

H-7 lampen hebben een beroerde reputatie m.b.t. levensduur. Naarmate het soort lamp meer licht beloofd word dat alleen maar nog slechter.

Dagteller op nul en klok reset is gevolg van een spanningdip en zal vrijwel zeker een slechte accu zijn.

De lampen lijden hier niet onder en bedrading na lopen heeft ook geen zin in deze.

VFRikus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray
Sherlock Holmes: als je alle mogelijkheden hebt onderzocht en verworpen en je houdt een onwaarschijnlijke mogelijkheid over, dan is dat de juiste. Niet helemaal letterlijk naar Arthur Conan Doyle, maar je begrijpt de strekking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die lampen wist ik niet, waren inderdaad lampen die meer licht gaven.
Accu is max 1,5 jaar oud. Gewone accu en is vervangen nadat de stator en spanningsregelaar door fikte.
Kortom er fikt bij mij nog eens wat af [emoji28][emoji28][emoji28]

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets komt voor niets, ook licht niet.

Bij accu's is alle levensduur tussen een week en tien jaar niet ongewoon.

Het resetten is een teken dat de spanning heel kort te laag is geweest en dat gebeurt bij een motor iets sneller dan bij een auto omdat de accu in verhouding weinig capaciteit heeft.

Ik heb ooit een stroom meting met de scope gedaan bij mijn eigen VFR en ik heb toen een piekstroom van 160 Ampère gemeten.

VFRikus

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Relais werken nog wel? Je zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn. Ik had bij mijn vorige vtec ook last van een haperend relais deze vervangen door grootlicht relais (is dezelfde) toen werkte het weer. Dit kan je doen zonder te meten mocht het niet werken, dan moet je wel gaan meten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...