Ga naar inhoud

Onderhoud vraagje (gericht op johan fans)


ariesblade
 Delen

Aanbevolen berichten

14 uren geleden, ariesblade zei:

Is dit dan 1x per jaar voor de vertroeteling of meerdere keren/dingen?

eigenlijk 1x per jaar maar met huidige kilometrage doe ik het om het jaar.

eerste keer ook extra dingetjes laten doen, nu is het prima dus nu voor onderhoud en dikke vertroeteling. :wub:

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, ariesblade said:

 

Daarnaast heb ook zelf ervaren, en kennissen ook, dat onderhoud wat op de factuur staat niet gedaan is. Misschien is dit in de auto industrie een ander verhaal dat weet ik niet

Dat komt inderdaad ook voor, al is het in de motorwereld een stuk minder dan in de autowereld.
Maar slechte dealers/garages kom je overal tegen.

Een klant/vriend van mij moest voor een standaard 30.000 beurt naar een KTM dealer vanwege de garantie.
Hij mocht ongeveer 900 Euro aftikken, terwijl 500-600 normaal is. Geen specificatie, behalve dan dat ze i.p.v. de normale 238 minuten (4 uur) ze ruim 7 uur bezig zijn geweest.
Na klagen kreeg hij niet veel meer dan een schouderophalen als reactie.....

EDIT: ze hebben trouwens wel alles gedaan......

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, AFS Motorparts said:

Dat komt inderdaad ook voor, al is het in de motorwereld een stuk minder dan in de autowereld.

Dat is opzich wel prettig om te horen. Zou kunnen dat het bij sommige dingen wat makkelijker te merken is of onderhoud wel/niet gedaan wordt bij een motorfiets. Ken aardig wat mensen die zelf aan hun auto sleutelen, maar geen zou koelvloeistof, remblokjes zelf aanraken :rolleyes: dat laten ze dan liever een garage doen.

 

6 minutes ago, AFS Motorparts said:

Een klant/vriend van mij moest voor een standaard 30.000 beurt naar een KTM dealer vanwege de garantie.
Hij mocht ongeveer 900 Euro aftikken, terwijl 500-600 normaal is. Geen specificatie, behalve dan dat ze i.p.v. de normale 238 minuten (4 uur) ze ruim 7 uur bezig zijn geweest.
Na klagen kreeg hij niet veel meer dan een schouderophalen als reactie.....

Klinkt als een hele onprettige ervaring. En ook waar ik 'bang' voor zou zijn.  Auto van m'n vader was ook 2e hands gekocht bij een merkdealer in duitsland, met fabrieksgarantie. Auto was in principe volledig nagekeken, bleek achteraf(na 1.5 jaar) de koppeling in een droevige staat te zijn, en de vorige eigenaar (van directie binnen het automerk) had hem gechiptuned.... Na veel zeuren de manuren van de koppeling vervangen terug kunnen krijgen, en achteraf een leuk verhaal om de 'enige' auto te hebben met fabrieksgarantie en chiptuning :scratchchin:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat was het niet. Koppeling was misbruikt door vorige eigenaar, en bleek overigens ook weer een persauto te zijn geweest(dus daar zal hij ook wel misbruikt zijn geweest). Wat pas bij tegenstribbelen van mn vader duidelijk werd.

aangepast door MichelDB
Overbodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, ariesblade zei:

Daarnaast heb ook zelf ervaren, en kennissen ook, dat onderhoud wat op de factuur staat niet gedaan is. Misschien is dit in de auto industrie een anderverhaal dat weet ik niet

 

Dat gebeurd zeker in de motorbranche daarom verwijs ik je ook niet naar een motorport maar naar een van de beste motorzaken van Nederland.
Je zult geen enkel negatief verhaal over ze vinden.

Erik Overkamp zou best nog wel eens meer VFR-en onder zijn handen gehad kunnen hebben dan Johan, waarmee ik niets negatiefs over Johan zeg!

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog nooit van Overkamp gehoord. Ga er eens kijken voor kleine beurt. Kan ik met de tram terug [emoji3][emoji3]

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, JooST said:

 

Dat gebeurd zeker in de motorbranche daarom verwijs ik je ook niet naar een motorport maar naar een van de beste motorzaken van Nederland.
Je zult geen enkel negatief verhaal over ze vinden.

Erik Overkamp zou best nog wel eens meer VFR-en onder zijn handen gehad kunnen hebben dan Johan, waarmee ik niets negatiefs over Johan zeg!

 

Ja daar kan je inderdaad gelijk in hebben. Dat is ook wel goed om te horen. Je hebt mn interesse geprikkeld. Had het niet verwacht maar zeker fijn om zo iets te horen. En zoals anton zei, dan kan ik ook met de tram terug :745: of met alle motorkleding op een deelscooter... dat zal pas hoofdjes draaien.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ontstaat een beetje het beeld dat alle dealers en garagehouders onkundig en/of oneerlijk zijn. In mijn omgeving herken ik dat niet helemaal. Heeft misschien met het platteland te maken maar als je hier de boel bedondert dan hou je het niet lang vol als bedrijf. En er zitten veel bedrijven die al heel lang bestaan met een heel loyale klantenkring. Ik wil toch even een lans breken voor de mensen die met vakmanschap, passie en eerlijkheid hun bedrijf runnen met veel tevreden klanten.

De reden dat ik mijn motor daar niet naar toe breng is omdat ik het leuk en interessant vindt om het zelf te kunnen; niet omdat er geen goede betrouwbare en betaalbare professionals in de beurt zijn. 

 

  • Like 8
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het grote voordeel van 'de Johan beurt' dat die veel verder kijkt dan de beurt zelf, de hele motor wordt vakkundig nagelopen, die van mij had ik al ca 3jr in bezit voor hij in 2016 bij Johan kwam, hij had bij aankoop een grote beurt gehad. 

Maar toen ik bij Johan weg reed.... Had ik in betere zin gewoon een hele  andere motor terug, zo mooi had hij nog nooit gelopen. 

 

Dat is wel de laatste keer dat hij daar geweest is, ongeveer 2 jr erna ging m'n versnellingsbak kapot. Reparatie zou tussen de 1500/2000 euro kunnen zijn. En hoewel ik best wat olie verversen, remblokken etc deed was dit even andere koek, toch ben ik er aan begonnen, en heb ik zelf het hele motorblok vervangen voor een ander, en omdat je hele vfr daarvoor uit elkaar moet heb ik er veel van geleerd. 

 

Dus sindsdien maak ik vaak de overweging, koop ik het gereedschap om een bepaalde klus zelf te doen of. Laat ik het doen. 

Soms heb ik er ook geen zin in omdat ik op dat moment de tijd niet heb. 

 

Dus inmiddels doe ik erg veel zelf. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi uitgebreid antwoord! bedankt voor de reactie. Het vakkundig nalopen is idd ook de reden dat ik overweegom de kilometertjes te maken

aangepast door Bazz
quote verwijderd, tekst staat er direct boven! taggen is een betere optie ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...