Ga naar inhoud

Koso RX2N op een RC 36


 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Koso RX2N (Chinees imitatie) op mijn RC36 II gemonteerd. 

Het probleem is dat ik geen toeren op de Koso teller krijg als de motor loopt.

Ik heb de toeren aangesloten via de kabel die naar de originele toerenteller gaat, geel/groen dus.

Deze kabel gemeten met een spanningszoeker en geeft een zwak signaal wat waarschijnlijk ook zo hoort te zijn.

Een kabel rechtstreeks van de bobine zou ook nog kunnen, maar betwijfel of ik dan een goede aflezing van de toeren krijg.

Ik heb ook ergens gelezen dat men weerstanden gebruikt om tot een goed resultaat te komen. 

Koso heeft ook zogenaamde rpm signaal filters te koop, is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Of iemand met tips om de koso toerenteller goed werkend te krijgen.

 

De snelheidsmeter heb ik via de originele ( VFR) kabels van de snelheidsensor aangesloten op de Koso teller en lijkt te werken, de motor is nog niet rijdbaar en heb het gecontroleerd met een lopende motor in de versnelling op de bok ik weet dus niet of de aangegeven snelheid correct is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 3-11-2020 om 05:20, Rinus zei:

Ik heb de toeren aangesloten via de kabel die naar de originele toerenteller gaat, geel/groen dus.

Volgens de handleiding moet je rechtstreeks op de pulsgenerator aansluiten en niet op de CDI. En alle bijgeleverde scotchblokjes horen in de prullenbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...