Ga naar inhoud

Af en toe startproblemen


 Delen

Aanbevolen berichten

Beste medeviffers,

Ben sinds kort in het bezit van een mooie VFR800 FI. Ik ben ontzettend blij met de motor. Echter heeft ie af en toe een heel vreemd probleempje.

 

Soms wil de motor niet starten alsof de accu leeg is. Echter na aanduwen start ie gewoon probleemloos en na 15 minuten rijden start ie weer als of er niks aan de hand is.

 

Het probleem doet zich eigenlijk alleen voor na dat ik een stuk heb gereden. Kan nog niet zeggen na hoeveel kilometers of tijd maar in ieder geval meer als 30 km en 30 minuten.

En soms gaat het paar dagen goed en soms gebeurt het 2 keer op een dag. 

 

De spanningsregelaar, dynamo en startmotor zijn nagekeken.

Ik dacht misschien wel startrelais maar het is zo als het probleem zich voor doet dan springt de dagteller op 0,0 en de klok begint bij 1.00 AM (alsof de accu er af is geweest).

Accupolen zitten ook goed vast en als die niet wil starten dan branden de lampen ook gewoon goed en de startmotor draait wel alleen het klinkt dan alsof die bijna leeg is.

 

Wie o wie kent dit en weet hoe dit op te lossen. Ik ben jullie al vooruit dankbaar voor de tips.

 

Groet Bato

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de accu naar een garage nemen en een "load test" laten uitvoeren. Om vast te stellen hoeveel cca ie nog heeft.

 

Je schrjft dat eea is nagekeken.

Startmotor: de koolborstels/anker dus geïnspecteerd?

Generator/Dynamo: bij zowel koude als hete motor,  weerstand en Vac output gemeten?

Spanningsregelaar: Vdc output?

Zijn alle deaden en stekkerverbindingen tussen generator, spanningsregelaar en startrelais geinspecteerd (verkleuring/corrosie)?

 

aangepast door 748cc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle eerst dank voor je snelle reactie.

 

Mijn gedachte gingen in eerste instantie ook naar de accu. Heb die dus nieuw gekocht en volgens de voorschriften eerst opgeladen en daarna stukje rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Firefly zei:

Wie heeft het over kopen?

Hey Firefly,

 

Dank voor het meedenken. Maar wat voor model heb je want ik blijkbaar moet het allemaal wel passen. En mocht het passen komen we er vast wel uit :9:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Staat in de post over de spanningsregelaar in de rubriek "de reserveplank". Ik weet het niet uit mijn hoofd, heb hem gekregen van een kennis die een 750 heeft gehad. Hij is nieuw en hij hoeft er niets voor te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah als die van een 750 komt past waarschijnljik niet, want mijn broer die ook lid is van dit forum. Die heeft ook een vfr 750 gehad, hij heeft er toevallig ook een reserve liggen maar die past ook niet. Maar toch bedankt voor het meedenken en uiteraard dank aan je kennis die hem gratis wou geven.

aangepast door MichelDB
Overbodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Verdenk ook de spanningsregelaar, heb het reeds eerder gehad in 2016 soortgelijke klachten, en nu afgelopen zomer had ik het weer in Italië, zolang je zonder koplamp rijd laad hij net genoeg, als je je lamp aan hebt loopt hij dan langzaam leeg is mijn ervaring. Dan valt hij uit bij het optrekken bijvoorbeeld door iets te weinig gas en zit er maar net genoeg in om hem nog een paar keer rond te krijgen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...