Ga naar inhoud

VFR800fi anniversery


Smartline
 Delen

Aanbevolen berichten

Als je "zekerheid" wilt over het productiejaar (het jaar dus dat ie gemaakt is) dan moet je volgens mij toch echt eerst naar de VIN (=framenummer) kijken. Spiegels, HISS, kleurcodes, katalysator,velgen geven allemaal extra en meer zekerheid; ik zou beginnen bij de VIN. 

1424326694_Aantekening2020-03-23130858.thumb.jpg.4912d7f8e8d4fdfcfdc68f8e78789b30.jpg1950625706_InkedAantekening2020-03-23130921_LI.thumb.jpg.e713b09976651dd084170d40c15e981e.jpg

Het 10e teken van VIN = productiejaar.  In dit geval zal het dus een X moeten zijn (1999) wil het een originele anniversary zijn. Een Y is van 2000.

 

De eerste tenaamstelling geeft aan wanneer de motor voor het eerst de weg op mocht. 1 jaar later is geen uitzondering.  In combinatie met check op spiegels, HISS, Kleurcodes heb je maximale zekerheid over productiejaar en originaliteit. 

 

Een originele Anniversary uit 1999 kan in 2001 voor de eerste keer op naam zijn gezet . Maar dan heeft ie zeker geen HISS en bij voorkeur wel condoomspiegels (als worden die vaak vervangen door Y-versie) .

 

Helpt dit of geeft het nog meer verwarring? :coolsmiley:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, knalselder zei:

Ray, zaai nu niet weer verwarring. De anniversary is een 1999 model, dus zonder HiSS en met condoomspiegels en het oude lettertype op de tellers. De juiste uitleg is hierboven al gegeven en je kan deze kenmerken ook duidelijk zien op foto's van de oorspronkelijke anniversary.

Beste VFR rijders,

 

Interessante discussie maar voor mij mag dit topic gesloten worden. Ik heb deze VFR  met HiSS die als anniversery verkocht werd en niet geimporteerd is NIET gekocht.

Heb inmiddels in Duitsland een 2001 model gekocht die in 2002 op kenteken is gezet met 30000 km. Ook hier wat opknapwerk  aan waaronder de kuip die gespoten moet worden. Verder wat achterstalling onderhoud. Nog bedankt voor de codes waar het jaartal uit te halen is.  Deze voelt wat beter aan.

 

Vanochtend even in de straat op en neer gereden. Het voelt weer heerlijk. mooi geluid. Heb zelf ook nog een Z1000sx van 2017 maar de VFR geeft mij toch een fijner gevoel. Heb 4 VFR's gehad in het verleden en dat is niet voor niets.  Ga deze nu demonteren en groot onderhoud plegen.

Nog bedankt voor de reacties.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met de aanschaf van je Viffer. 

Als topic starter kun je ook je eigen topic sluiten, bij deze service van de zaak.

 

Succes met sleutelen en je kan evt vorderingen in een eigen topic plaatsen in desbetreffende rubriek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...