Ga naar inhoud

Spanning loopt af en toe op.


Anton
 Delen

Aanbevolen berichten

Met die siccama  had ik dus slechte ervaringen, ging na een jaar kapot uiteraard geen garantie erop gekregen. Al met al dus allemaal 1 pot nat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou er bijna 1 op Ali express bestellen, scheelt nog al wat.
Aan de andere kant bedrijven hier moeten ook bestaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb, puur om eens te kijken wat ik in huis kreeg, een keer voor een tientje oid een SR van Ali gekocht voor de Transalp.

Het ding ziet er qua bouwkwaliteit van buiten fantastisch uit.

Echt heel goed. Mooi afgewerkte kabel en prima stekker, alles tiptop.

Ik heb 'm vervolgens op de motor aangesloten en gekeken hoe de spanning op de accu verliep met allerlei toerentallen. Idem met de originele.

De Ali-SR hield de spanning echt perfect constant, zelfs iets beter dan de originele.

Wat ik niet weet is hoe lang deze Ali-SR heel blijft.

Maar ik zou 'm dus in geval van nood wel even durven te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies, je weet bijna nooit waar die zooi gemaakt wordt. Koop je iets duurs staat er net zo goed Made in China op.

Maar goed ga ff kijken morgen of overmorgen wel ff kijken hoe het er uit ziet.

Ik laat het wel weten [emoji3][emoji3]

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit van in China geproduceerde producten staat en valt met de kwaliteitscontrole.
Wil je goedkoop maar goed dan zal je als bedrijf een eigen kwaliteitscontroleur ter plekke moeten hebben. Ze kunnen prima werk afleveren maar laat je ze even alleen en het materiaal is op dan gebruiken ze wat voor handen is.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verdenk in deze ook de spanningsregelaar, maar die kan natuurlijk om zeep zijn geholpen door een slechte dynamo of slechte aarde.
Meten is weten, niet zomaar onderdelen gaan vervangen!
En meet bij een warme motor, spanningsregelaars staan er om bekend dat ze het prima kunnen doen totdat ze warm worden.....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even e.e.a. bekeken, stekker is goed geen hitte sporen of zo.en de andere draden(gele) zijn gesoldeerd.
Lukte me niet om het door te meten, geprobeerd maar heb daar geen verstand van.
Dus hij gaat naar een motorzaak.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh ja en viel me laatst op dat de spanning van 16 naar 10 volt ging en daarna weer netjes naar 14 volt.
Dus ga van de spanningsregelaar uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog mijn originele SR liggen van 2004 met 45000 km.

Ik heb destijds Stator/ SR en accu gelijk vervangen.... het probleem was een doorgebrande stekker aan de Stator.

 

Je kan de mijne hebben tegen verzendkosten vanuit Belgie. (Ik rijd ondertussen al bijna een jaar op de V-Strom:knup:)

Ik ben destijds zelf ook al genoeg geholpen, laat maar horen indien interesse.

 

Greetz,

Bart

86b6b21359507590.jpg 5d689d1359507591.jpg

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die stekkers ... grootste oorzaak van de problemen met de elektra.

Ik haal elk jaar alle stekkers even los, maak ze goed (goed !) schoon en monteer ze dan met een beetje zuurvrije vaseline. Ik raad dit iedereen aan want op deze manier voorkom je grote overgangsweerstanden in de verbindingen en het zijn juist die hoge overgangsweerstanden die voor problemen zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bart Bever, Bedankt voot je aanbod. Punt is dat er maar 1 stekker op zit. De andere is netjes gesoldeerd compleet met krimpkousjes.
Dit is gedaan door Goedhard motoren ongeveer 2 jaar geleden.
Toen zijn stator, accu en regelaar vervangen.
En aangezien ik vrijwel geen verstand heb van electronica laat ik het maar doen door mensen die er verstand van hebben.
Aanbod wordt echter zeer gewaardeerd. Dank !!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...