Ga naar inhoud

honda vfr rijder


 Delen

Aanbevolen berichten

hallo ik heb een vfr 750f c24 1986 staan waar ik zeer tevreden mee ben maar het volgende probleem doet zich voor.......... zodra ik mijn koplamp aanzet gaat links voor het knipperlichtbranden  en zonder de koplamp werkt het prima.... daarnaast vindt mijn toeren teller het ook nodig zich als max verstappen te gedragen wat resulteert in de wijzer volledig  rond gaat en afbreekt. inmiddels de cdi vervangen spanning regelaar en de pick ups dus hij rijd weer als een raket.....nu alleen deze 2 probleempjes nog.... het model is 1986 maar het blok komt uit 1988. heb al redelijk veer terug gesleuteld en vervangen aan de motor. vandaar mijn vraag even hier....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Massa verbindingen controleren, er is er eentje niet in orde.

Als er een component ingeschakeld wordt en een ander reageert er op dan is er bijna geen andere mogelijkheid.

VFRikus

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid:
Volgens mij kan alleen een massaprobleem dergelijke vreemde problemen die niet direct herleidbaar zijn creëren.
Volgens mij is het bij de oudere modellen nog wel eens een printbaan achterop de tellerunit die gaar is dus misschien daar eerst maar eens de boel nakijken.
Het kan uiteindelijk wel een zoekplaatje worden want mijn ervaring met een massaprobleem na een verbouwing was een probleem aan de voorkant die bij meten aan de achterkant een oorzaak leek te hebben maar ik werkelijkheid had ik een stuk van het frame in het midden niet afgeplakt bij het spuiten. Daar moest het blok via de vulring bij de ophanging geaard zijn dus het werkelijke probleem lag (letterlijk) in het midden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Massaprobleem idd.

Let ook op de nokkenas-sensor. Was het bij de rc24 niet zo dat er een wisseling geweest is in positie en pulsering van die sensor?

Dat zou je rare toerental uitlezing kunnen verklaren. Maar ik ben niet geheel zeker over die sensor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slechte massa is juist niet logisch verklaarbaar.

Afgelopen week een Renault Kangoo gehad met een rotte massa kabel tussen motor en chassis en als je de capriolen had gezien van de toerentellernaald bij enkel op contact zetten.......

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt eraan hoe je het leest Rikus.
Het gevolg van een slechte massa is niet logisch verklaarbaar maar omdat de meeste andere problemen wel logische gevolgen hebben is het wel logisch dat het in dit geval zeer waarschijnlijk wel een massaprobleem is.
Uitzonderingen bevestigen de regel dus daarom heb ik het over "meeste" en "zeer waarschijnlijk" i.p.v. "alle" en "zeker" :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd zou ik eerst even de printbanen achterop de tellerunit nakijken. Als daar het probleem ligt dan heeft vervangen van een kabelboom geen zin.
Bij vervangen zijn er bij oudere motoren een paar vragen. Is het onderdeel nog nieuw te verkrijgen, zo ja is de prijs reëel tegenover de dagwaarde en dan bij gebruik van gebruikte onderdelen de belangrijkste vraag of dat wel zin heeft omdat het onderdeel net zo oud is en mogelijk meer problemen op de loer heeft liggen dan je nu waarschijnlijk hebt?
Problemen bij de massa zijn in veel gevallen het gevolg van corrosie. Bij printbanen vallen er dan gaten die je met een draadje te solderen kan overbruggen en bij stekkerverbindingen is het een kwestie van schoon maken en met wat zuurvrije vaseline weer in elkaar steken (een aan te raden periodieke behandeling voor alle stekkerverbindingen) of de stekker te elimineren door de de verbindingen te solderen.

Als je gaat vervangen moet je alles blootleggen dus als je daarmee begint en in dat proces alles nakijkt en behandeld dan kan je nog even testen of het geholpen heeft voordat je daadwerkelijk geld uit gaat geven.

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, oranjewoud zei:

Dankjewel conclusie massa probleem denk dat beter de kabel boom vervang ...of tôch even alle massa draden controle ga houden

 

Dat is schieten met een mitrailleur op een mug, uiteindelijk altijd raak.

Er zijn maar een paar massa punten en die zijn best redelijk te vinden en te herstellen, dit in tegenstelling tot een complete kabelboom waarvan het de vraag is of je die nog kan kopen.

Als je die vervangt kom je de massa punten ook tegen. Zou een beetje jammer zijn als er een nieuwe kabelboom achter je ligt terwijl je ziet dat er een verbinding slecht is die eenvoudig te herstellen is.

VFRikus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je een punt da's ook weer waar maar goed ik denk dat ik je advies opvolg en eens de puntjes op de i zet alhoewel het ik niet goed weet waar ze bevinden maar je advies lijkt me een wijze raad dankjewel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-11-2020 om 21:50, teake zei:

Massaprobleem idd.

Let ook op de nokkenas-sensor. Was het bij de rc24 niet zo dat er een wisseling geweest is in positie en pulsering van die sensor?

Dat zou je rare toerental uitlezing kunnen verklaren. Maar ik ben niet geheel zeker over die sensor.

‘86 model had een sensor op de nokkenas, die bij het ‘88 model is komen te vervallen. Een ‘88er heeft daarom een andere cdi. 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...