Ga naar inhoud

Motorblok tikt (bij kou)


Karakan
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Sinds 1 week hoor ik getik. T begint na 1 minuut rijden en houdt op na 4 minuten rijden. T is niet continu en doet t ook bij stilstaan.

Als ik gas geef, hoor je t bijna niet. Voornamelijk bij uitrollen of gas los.

 

Motor staat exact op 72xxx km.

Kleppen en bougies vervangen 48xxx km.

 

Motorolie heb ik afgelopen zomer vervangen 4xxx km geleden.

 

K vermoed dus bougies, maar kunnen deze voor getik zorgen?

 

Betreft vfr800 vtec abs uit 2006.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me sterk dat een tik iets met de bougies te maken heeft. Een tik, een tak een tok......altijd lastig om zo te zeggen wat het is. Maar mijn eerste gedachte is toch: NAKS. Zijn die al een keer vervangen? 

Het zou mij niet verbazen als dat eraan zit te komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ratelgeluid komt overheen inderdaad. Ik d8 dat de ketting losser was geworden. Echter deed t ook toen ik stilstond en toen wist ik dat het toch niet de ketting was. T klinkt ongeveer hetzelfde als dat de ketting ergens langsratelt, tikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen tijd onderhoud gehad. Olie, oliefilter, 2 nieuwe michelin banden, stator vervangen, accu vervangen. Ben er wel klaar mee.

 

Iemand enig idee kwa kosten en een adres voor omgeving Delft-Den Haag?

 

Tips zijn welkom, dan weet ik waar ik aan toe ben.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

NAKS staat voor nokkenaskettingspanner. Valt bij de VTEC over de slijtagedelen en er zitten er 2 van op.

Vanaf de eerste signalen kan je gerust nog een paar duizend kilometer rijden dus je hebt nog wel even in je erin te verdiepen en/of prijzen op te vragen bij de garagebedrijven. Kan je kiezen waar je het laat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij de naks(en).

ééntje is makkelijk zelf te doen, de andere zit wat dieper...

Ik heb ze destijds gekocht voor 75 euro/st.

 

Aan je lijstje te zien heb je ondertussen de gekende mankementjes gehad en zou je er nu een hele tijd moeten tegen kunnen.

 

Greetz!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In wezen is het een simpele klus en de prijs van twee NAKSen is ook nog wel te overzien.

Het is alleen wel wat werk om bij die tweede te komen.

Maar verder is het niks ernstigs en de boel is echt niet meteen kapot, je hoeft het echt niet meteen komend weekend te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In maart is er weer een sleuteldag in Delft. Volgens mij moet dat wel te doen zijn als ze meteen om 10 uur voor de poort staat.
T.z.t. als het topic geopend is even een oproep doen of er iemand is die kan en wil helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit naar ik heb begrepen een zeer goede en bekwame Honda dealer in Delft. Dat kwam laatst nog ter sprake hier. Weet iemand dat nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...