Ga naar inhoud

Uitwisselbaarheid power commander


 Delen

Aanbevolen berichten

Vraagje, weet iemand of er lijsten zijn te vinden waar op staat welke types/serie nummers op welke motoren gebruikt kunnen worden? 

 

Ik kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld een cbr600f3 de zelfde aansluitingen heeft als een vfr, alleen dat de software anders is. 

 

Dat zou het zoeken naar een gebruikte een stuk gemakkelijker maken

 

Gr Rolf 

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC wordt gemaakt per model, niet per merk.

Het wordt ook geleverd met de nodige aansluitingen voor jou model. Geen geknoei of kopzorgen dus.

PC levert meestal ook de nodige mappings voor elk model (afhankelijk van je configuratie). Die kan je dan via je laptop inladen.

Je kan dan nog altijd een aangepaste mapping laten maken bij een tuner.

Wat ik uit jou vraag versta: waarom makkelijk, als moeilijk ook gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, VFRFlanders zei:

PC wordt gemaakt per model, niet per merk.

Klopt... maarrrr......

Er zijn diverse modellen binnen de merken die dezelfde aansluiting hebben, fabrikanten gaan echt niet voor elk model een eigen stekker gebruiken.
Dat Dyno de PC per model levert is omdat er naast die specifieke aansluiting ook een specifieke mapping is voorgeprogrammeerd maar dat programma is makkelijk te overschrijven.
De standaard map van Dyno is gemaakt voor een standaard configuratie maar er zijn online veel mappings te vinden die beter aansluiten bij jouw motor omdat je een bepaalde uitlaat hebt, een K&N luchtfilter of een combinatie.
Als bijvoorbeeld de CBR en de Pan European dezelfde aansluiting hebben dan heb je 3 keer zoveel kans een gebruikte tegen te komen, alleen even een andere mapping erin schieten en klaar.
Als je het echt goed doet dan laat je een mapping maken op maat van jouw motor want pas dan haal je het maximale uit een PC, dat is stiekem ook niet goedkoop dus dat kan dan mooi (deels) met wat je bespaart op een gebruikte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn uitwisselbare modellen, heb ik al eens ergens gelezen. Weet alleen niet meer waar en om welke het ging.
Ik zeg ook niet dat de VFR ergens mee matcht maar wellicht is er iemand die dat wel weer dus de oproep is wel degelijk relevant.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de VFR zijn de volgende PC3s onderling uitwisselbaar. Volgens mij maken ze allemaal gebruik van dezelfde hardware. Alleen de meegeleverde maps zijn verschillend. Misschien dat de kabellengte nog uitmaakt, maar daar heb ik geen info over.

101-411 5th gen 1998-1999

106-411 5th gen 2000-2001

111-411 6th gen 2002-2013

 

Zelf heb ik via MP laatst een nog nieuwe PC3 voor mijn VFR uit 2001gevonden. Soms komen ze nog voorbij.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties, 

 

In general was dat inderdaad wat ik bedoelde, kennelijk zijn er wel lijsten van wat compatible is kwa stekkers. 

 

Als je natuurlijk ( Honda motoren tussen bijvoorbeeld 1998-2003 vergelijkt kwa opbouw is veel hetzelfde denk ik kwa stekkers etc of het nou een cbr, vfr, vtr is dus het lijkt me inderdaad aannemelijk dat er een zekere vorm van uitwisselbaarheid is. 

 

Ik wil er eigenlijk eentje zowel voor m'n vfr als m'n fireblade, dus ja dat loopt nieuw aardig in de papieren 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf erbij, je maakt het jezelf moeilijk. Nu is het geweten dat de PGM FI unit (ECU) van Honda wel tegen een stootje kan, maar een nieuwe unit kost al gauw rond de 1000€. Maak je op één of andere manier kortsluiting, ben je er geweest voor de (besparing) moeite.

Hierboven plaatste ik een link naar Dynojet zelf, die zeker een antwoord kunnen geven, indien je een andere versie wil installeren.

Krijg je geen duidelijk antwoord van Dynojet, dan is het aan jou. In kan persoonlijk enkel spreken over mijn ervaring met de 1200F. Destijds was er op het VFRDiscussion wel wat te doen over de stekkers voor de 1200F. Bazzaz kon deze (aanvankelijk) niet verkrijgen voor hun unit. Het lijkt erop dat er dus heel wat verschillen in omloop zijn. Als je het draadschema van de 1ste en 2de Gen VFR 1200F naast mekaar plaatst, zijn er wel heel wat verschillen te bemerken. Wil je dus zeker zijn, zorg dan dat je het draadschema van beide versies hebt. Heb je ook direct een antwoord op je mogelijke compatibiliteit.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet meer precies wat ik voor mijn PCV betaald heb, maar wat hoop je te besparen met een gebruikte? 100 eurie? 

Ik weet niet wat jij per uur verdient, maar die 100 euro is waarschijnlijk al verdampt....  :schater: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er net 1 via Marktplaats gekocht voor de XT en dat scheelt me meer dan €200 t.o.v. en nieuwe.

Het is geen product wat je zelf kan maken dus een tientje besparen voor een uur werk waarin je normaal 15 zou verdienen gaat in dit geval niet op.

Geen idee wat hij per uur verdiend maar ik geloof niet dat dat zoveel is dat je voor het gemak maar €100 meer uitgeeft dan nodig is.

Een stuks is het ook een beetje sport om iets te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, BlackVfr said:

Maar zal dat zo veel anders zijn bij verschillende Honda's van dezelfde generatie? 

Het hoeft niet veel te zijn, alleen al 2 omgewisselde draden van de hele berg die er in zitten kunnen genoeg zijn om jouw ECU te braden. Nieuw kosten die tussen de 1000 en 1800 Euro.
Aan jou de keuze of je dat risico wil lopen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even iets anders, kwam toevallig een power commander 2 tegen, wat ik ervan begrijp is dat ongeveer een pc3. Alleen dan met een seriële poort ipv een USB poort. 

 

Alleen weet iemand of je hier gewoon de zelfde als Pc3 mappen op kan laden? 

Dus wordt deze software matig nog wel ondersteund? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...