Ga naar inhoud

NGK OF DENSO


Bartho
 Delen

Aanbevolen berichten

Beide merken spark plugs staan in de tech spec van de Honda VFR1200x.  Is er een voorkeur? Denso is een stuk beter koop. NGK 25 €  Denso 18 €.  En FAKE NGK heeft hier iemand al mee te maken gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt: Denso is een stuk beter, en dus 7€ goedkoper... wat is je vraag dan, dan koop je toch Denso!?

Ik gebruik eigenlijk alleen NGK’s, makkelijk verkrijgbaar, en meest haal ik ze dan ook nog bij de motorzaak hier in het gehucht. Vindt jouw prijs van 25€ (stuk?) hoog. Dat betaal ik nog niet voor iridiums. ( edit, zijn natuurlijk wel andere dan voor de 750, dus prijsverschil kan er zijn))

aangepast door Bas750
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wil Bartho zeggen dat een Denso een 'stuk betere koop' is omdat deze goedkoper is.

Ik gebruik al 32 jaar niets anders dan bougies van NGK in al mijn motoren dus ik kan hier verder niks zinnigs over zeggen 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zweer ook bij NGK.
Fake NGK's schijnen veel voor te komen en er zijn 2 manieren om een beetje in te kunnen schatten of het origineel is of niet.
De eerste is de prijs. In het buitenland zijn ze vaak wel een stuk goedkoper maar als je een prijs tegenkomt die te mooi is om waar te zijn dan is dat het vrijwel altijd ook echt zo.
Als 2e moet je goed opletten op de foto. Neem er een bougie bij waarvan je zeker weet dat het een echte is en vergelijk die met de foto en dan zal je zoen dat in veel gevallen de ribbels en/of de opdruk sterk afwijken.
Dit biedt nog steeds geen 100% zekerheid. Afhankelijk van de stand van de pond kan je in het VK ook wel eens terecht bij automaterialenzaken daar en die hebben meestal wel origineel maar als de pond hoog staat dan heeft het geen zin om daar te kijken maar zo heb ik voor mijn VTEC destijds voor €44 set van 4 gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard denso is goedkoper. prijzen komen van autodoc.nl blijkbaar veel goedkoper in de auto speciaal zaken. zal dus voor NGK gaan. hoop hier geen problemen te hebben met fake. 

Zijn dus iridium spark plugs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees nou eens eerlijk; hoe vaak wissel je van bougies..?

Hoewel Denso een prima bougiemerk is, zou ik ook gewoon voor NGK gaan.

€100 per 4 of €80/4...ik vind het prijsverschil te klein.

Bovendien is bougies wisselen bij een Vif een drama, vooral de voorste bank ..

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

Ik koop de bougies die ik vertrouw.

In mijn geval dus altijd NGK en altijd iridium vanwege de langere levensduur. Ik heb dan binnenkort wel geen VFR meer maar een Transalp heeft er ook 4 en die zijn ook niet allemaal even makkelijk bereikbaar. Ja, 4, echt. Ja, 2 per cilinder.

 

In verhouding tot wat ik uitgeef aan mijn hele motorhobby maken een paar Euro meer of minder per bougie me niet echt uit. (Maar dat kan voor anderen natuurlijk anders zijn, dat besef ik wel.)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop al tientallen jaren ngk bougies bij Louis. Nooit een probleem mee gehad. Dat is me meer waard dan wat dan ook.

 

Overigens rijd ik 15000 Km/jaar en wissel eens per jaar van bougies.

Hetzelfde geldt voor remvloeistof, koelvloeistof en voorvorkolie. Overdreven? Misschien. Masr ik wil ten allen tijden kunnen vertrouwen op mijn motor. 

 

Ik rijd voornamelijk woon/werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja prijs is voor niet iedereen belangrijk. Origineel bij de dealer 48€ stuk dus totaal bijna 200 €. Ik rij ongeveer 30.000 Km per jaar. Bij mijn vorige motor CRF1000 betaalde ik 600 € bij de dealer om de bougies te vervangen. Enkel bougies hoor  200 € stukken en 400 € werk. Ja in het Brusselse is dat 100€ per werkuur. Dit dan om de 2 jaar vind ik een beetje veel. Nu voor iemand die 4000 km/jaar rijdt is dat om de 10 jaar. Dit valt nog mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik me goed herinner zat ik voor de CT tegen de €80 voor een set van 4. Ik heb al eens eerder aangegeven dat Honda een hele slechte deal heeft gedaan met het verpakkingsmateriaal want wanneer een onderdeel, zij het NGK, Nissin of welk ander merk ook een OEM deel levert in een Honda verpakking terecht komt is het ineens een heel stuk duurder.
Voor de duidelijkheid, dat ligt niet aan de dealer en als je even vraagt dan kan je bij diezelfde dealer meestal ook wel alternatieven kopen voor normale prijzen en ben je vaak niets duurder uit dan via internet.
Enkele zaken zoals banden en met wat shoppen ook bougies schelen wel veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je nou eigenlijk; een discussie over diverse bougie merken en hoe ze bevallen, of hoeveel geld jij aan motorrijden kwijt bent..?

 

Motorrijden kost geld..punt.

Van tanken en onderhoud, tot de aanschaf van poetsmiddelen..

Onderdelen zijn online vaak wat goedkoper dan bij de official dealer, maar hij heeft een hele toko draaiende te houden....logisch.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...