Ga naar inhoud

NGK OF DENSO


Bartho
 Delen

Aanbevolen berichten

Klopt. Maar sommige dingen schelen gewoon teveel om de dealer te gunnen.
Als je geld zat hebt kan je alles kopen zonder verder te kijken maar niet iedereen heeft die luxe.
Dat de dealer belangrijk is geef ik ook al aan en je moet zeker zoveel mogelijk daar kopen en als je appels met appels vergelijkt dan is de dealer meestal niets of vrijwel niets duurder dan het internet maar helaas vergelijken veel mensen appels met eieren door het goedkoopste op het web te vergelijken met originele merk onderdelen bij de dealer.
Echter zijn sommige dingen zoals ik al aangaf gewoon onlogisch veel duurder bij de dealer en als ik €20 op een setje bougies kan sparen dan spendeer ik die €20 liever aan benzine of een ander onderdeel wat ik nodig heb of gewoon omdat het kan want ik heb wat geld over.
Het is ook in dit geval geven en nemen maar als je neemt doe dat dan wel op basis van gelijkheid e niet om een paar procent verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry VfrPascal als ik Uw gevoelige snaar geraakt heb. Ik antwoordde alleen op de stelling dat niet alle type bougies van NGK even duur zijn. En dat er een enorm verschil is tussen, in dit geval, de prijs bij de dealer en de online prijs. Ik wou ook wel eens weten wie Denso bougies gebruikt. Omdat ik denk dat dit door bijna niemand gebruikt wordt wat ook bewezen wordt door de antwoorden. Dat de prijzen U niet raken kan best zijn maar heb dan toch begrip voor diegenen waar de prijs toch belangrijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh je raakt geen snaar hoor.

Je start de discussie met de vraag of iemand ervaringen heeft met andere merken dan NGK.

Niet veel later verandert de vraag van bougie-merk naar het kostenplaatje, en daar blijft hij in hangen.

Ik denk dat mijn vraag breder getrokken kan worden in dat geval;

 

monteren jullie wat de fabriek voorschrijft en dus $$$, of wordt er ook naar goedkopere alternatieven gekeken?

 

Ik heb geen aandelen in NGK 😉

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, VFRPascal zei:

monteren jullie wat de fabriek voorschrijft

Daar heb je in de OP geloof ik wat gemist want Honda monteert zelf NGK maar geeft ook een nummer van Denso aan in de manual en dat is wat de oorzaak is van de vraag. Dat deze goedkoper is dan de NGK is dan weer oorzaak van de kosten discussie :coolsmiley:
Waarom schrijft Honda die voor terwijl niemand er blijkbaar ervaring mee heeft.
Wellicht dat ze voor de Japanse/Aziatische markt wel Denso monteren? Wil je verder kijken dan moet je misschien ook eens nagaan of bijvoorbeeld Champion een model heeft die matcht met de VFR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja beiden worden vermeldt in het onderhoudsboekje, dus daar sla je de bal mis. De vraag verandert niet. Het gesprek verandert een beetje van richting. Daar dient toch het forum voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

ND is gewoon te leveren en verkrijgbaar via Honda... kiekje van M’n pa zijn (voorraad) bougiekast, heeft misschien te maken met het niet dwingend voor mogen schrijven van bepaalde merken? Als in marktwerking? Zie je bij kettingen, oliën e.d. ook. zal hem eens vragen binnenkort waar, wanneer en waarom ND’s zijn voorgeschreven...

 

 

9E86E27D-A553-4C72-ABC4-3E1C4DA73B69.thumb.jpeg.96140cff071117003708f776ae4ba004.jpeg

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...