Ga naar inhoud

temperatuur VFR800fi


Smartline
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag met mijn VFR800fi naar het RDW geweest voor de keuring. Het was weer 15 jaar geleden dat ik op een 800fi gereden heb en ondanks de regen en koude was het toch lekker.

Luchtfilter, bougies, vorkolie, motorolie, remolie, filters vervangen. 

 

Mijn koelwatertemperatuur komt niet hoger dan 68 a 70C. Nu is het wel 5C buiten maar lijkt mij toch te laag. 

Wat is jullie ervaring?  Moet ik mijn Thermostaat vervangen of wachten en kijken hoe het bij 15C is?

Wel een rotklus om te doen :)

 

Gr.  Erwin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik vind het namelijk een trieste ontwikkeling dat het tegenwoordig zo is dat als het maar genoeg fout wordt benoemd dat het dan maar als goed wordt geaccepteerd. Zo staat de Van Dale ook al vol met woorden die voort zijn gekomen uit fout gebruik.

Ik wordt zelf ook wel eens op fouten gewezen en dat vind ik prima want ik ben ook niet alwetend maar kan op z'n minst een poging doen door ook bij te leren van mijn eigen fouten :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar on topic, Vfrikus vraagt hoe snel de temperatuur bereikt wordt. Ik heb de ervaring dat binnen enkele kilometers de motor op temperatuur komt, maar in de koude periode wat lager blijft, zo rond de 73 graden. Heeft te maken met het openings moment van de thermostaat. Ook die kunnen wat verschillen per motor. Ik maak me daar geen zorgen over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ray zei:

Klopt, ik vind het namelijk een trieste ontwikkeling dat het tegenwoordig zo is dat als het maar genoeg fout wordt benoemd dat het dan maar als goed wordt geaccepteerd. Zo staat de Van Dale ook al vol met woorden die voort zijn gekomen uit fout gebruik.

Ik wordt zelf ook wel eens op fouten gewezen en dat vind ik prima want ik ben ook niet alwetend maar kan op z'n minst een poging doen door ook bij te leren van mijn eigen fouten :coolsmiley:

 

 

:39: :whistle:

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 800fi staat echt op 76-78 graden als ik het dorp uit ben. Of het nu 5 of 30 graden Celsius is buiten. Na 2-3 kilometer is de bedrijfstemperatuur bereikt. Kouder dan 76 graden heb ik eigenlijk nooit meegemaakt en ik rijd ook als het koud is. Is het erg warm buiten dan zie je wel hogere koelvloeistoftemperaturen.

Toen mijn thermostaat aan de beurt was kwam de temperatuur met geen mogelijkheid boven de 68 graden ook al had ik 20 kilometer gereden.

Ik vrees dat je er ook aan moet geloven. En ja, het is een K-klus maar het is te doen.

aangepast door Case
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je nog  zou kunnen proberen is de flush aanpak die elders op het forum beschreven staat. Bij mijn VTEC werkte dat en hoefde dus niet de k**klus uit te voeren.

Succes met wat je ook gaat doen 👍🏻

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat je thermostaat inderdaad open blijft staan, zou 't nog even testen maar het lijkt er wel op. 

 

 

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...