Ga naar inhoud

Parallel twin vervanger van V4 X?


knalselder
 Delen

Aanbevolen berichten

Zoals de Africa Twin, om meer de karakteristieke eigenschappen van een V-twin te verkrijgen en de voordelen van een parallel twin zoals een kleiner blok en makkelijker sleutelen enz.

Vriendelijke groeten,
Bert
 

aangepast door MichelDB
Overbodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

niet helemaal mijn smaak, maar niet onaardig.

kan de logica van de argumenten hiervoor genoemd ook wel volgen, vooral de euro5 norm is een hele harde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

 

Op 30-11-2020 om 17:12, blom0344 zei:
Ik heb me altijd afgevraagd waarom die oude CB400N/CB250N blokjes heel bleven met 2 zuigers die gelijktijdig omhoog /omlaag  gingen. Die hadden ook een balansas . Met die CN250N reed ik met 8000 toeren op de snelweg en het bleef nog heel ook.


 

 

Omdat het Honda is?  :yes:

 

:crossy:

aangepast door JooST
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem een beetje aankleed is die bijna 10.000,- euro duurder dan een Honda Africa Twin Adventure Sports, die ook al niet goedkoop is.

aangepast door MichelDB
Overbodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als Honda dan ophoudt met de V4. Dan is Ducati wel weer goed bezig om de V4 nieuw leven in te blazen. De V4 was er al in het sport segment. Maar voor 2021 ook in de Multistrada. En deze zal zeker wel voldoen aan de euro5 normen. Waarom laat Honda het door hun (en ons) zo lang gekoesterde V4 concept los? Het is in de afgelopen jaren wel een Honda trademark geworden. En ja, ik begrijp dat Honda ook wel eens met iets nieuws op de markt wil komen ….. Maar "don't change a winning concept". Toegegeven dan Honda de laatste jaren wel verloren heeft aan de V4...…….. Maar Honda heeft toch wel de capaciteit om de V4 aan de normen te kunnen laten voldoen.....

 

 

mulistrada V4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag en aanbod.
De verkoopcijfers zeggen dat de kosten om dat te realiseren niet terug verdiend worden, laat staan dat er winst gemaakt wordt.
De MS V4 kost wel bijna 2 keer zoveel als de CT en van de vorige modellen is bekend dat de betrouwbaarheid nog steeds typisch Ducati is.
Voor die prijs kan Honda het concept wel door laten draaien maar iedereen vind Honda nu al te duur. Geen idee waarom Ducati het wel kan vragen maar blijkbaar blijven mensen erin trappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites



….. Maar "don't change a winning concept".


Dat winning concept is er wel betreffende de technologie, maar niet wat omzet voor Honda betreft.
2016, het eerste jaar dat de "nieuwe" Africa Twin uitkwam, waren de verkoopcijfers daarvan vele malen van die van de Crosstourer en Crossrunner samen.
Als motorfabrikant ga je al je aandacht op die zaken richten die meer omzet en winst genereren.

En wat Ducati betreft, die zijn goed in het creëren van hypes.
Wat heb je aan een all-road motor met bijna 180 pk als 100 pk meer dan genoeg is.
Off-road heb je er al helemaal niets aan, dan heb je allerlei elektronica nodig om die pks te beteugelen. Maar sommige mensen willen dat toch.
Maar zeker niet alles wat Ducati doet lukt. Het hele Scrambler programma schijnt te floppen, die worden nauwelijks verkocht. En dat terwijl ze er een heel programma omheen hebben ontwikkeld als een kledinglijn.




Vriendelijke groeten,
Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Ray,

 

Tuurlijk, money makes the world go round !

Maar we ziin het eens als je een goed aanbod doet, dan volgt de vraag vanzelf.

En wat de betrouwbaarheid van Ducati betreft is dat zeker wel verbeterd. Of het ook al de Honda kwaliteit en betrouwbaarheid kan benaderen betwijfel ik ook.

Als Ducati hun hoge aanschafprijzen kunnen verantwoorden. Dan zou Honda dat zeker moeten kunnen. En als ik de Ducatisti mag geloven is hun merk meer een motor die je met je gevoel koopt. En een Honda met je verstand ………….

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Yor zei:

En als ik de Ducatisti mag geloven is hun merk meer een motor die je met je gevoel koopt. En een Honda met je verstand ………….

En dat is een belangrijk argument 

Iets wat je met gevoel koopt, mag over het algemeen geld kosten

Wat je met je verstand koopt juist weer niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, Yor said:

Tja, als Honda dan ophoudt met de V4.
......
Waarom laat Honda het door hun (en ons) zo lang gekoesterde V4 concept los? Het is in de afgelopen jaren wel een Honda trademark geworden. En ja, ik begrijp dat Honda ook wel eens met iets nieuws op de markt wil komen ….. Maar "don't change a winning concept". Toegegeven dan Honda de laatste jaren wel verloren heeft aan de V4...…….. Maar Honda heeft toch wel de capaciteit om de V4 aan de normen te kunnen laten voldoen.....

 

Dat noemen ze ontwikkeling en voortschrijdende inzichten.
Eerst was Honda bekend om de 2-cilinders, daarna (en nog veel langer en succesvoller) door de 4-in-lijn motoren, en recentelijker met de V4's. Voor VFR-bezitters moeilijk te geloven, maar dit was wel de minst succesvolle lijn die ze hadden (in verkoopaantallen). Productie is simpelweg (te) duur, onderhoud is ook duurder, en verkopen vallen tegen. Eigenlijk is alleen de VFR750/800 een goedverkopende V4 geweest. Daar gaan ze simpelweg geen miljoenen in investeren om aan Euro 5 (en verder) te voldoen. Zeker niet als dat met andere configuraties goedkoper en succesvoller kan.
In zijn algemeenheid is Europa geen belangrijke markt voor Honda meer. En dat zie je aan de productontwikkelingen en (dus) ook aan de verkopen.....

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als de Honda V2....

 

 

Ontwikkeld en gebouwd om een "middle finger salute" aan Ducati te geven. :schater:

Toen dat gelukt was ging de stekker er uit...

 

677879387_IMG_0034(2).thumb.JPG.f244159bc9c2b22684ec2a8a7262abad.JPG

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

De VFR-X’n heb ik beide gehad, en daarvoor en daarna veel CBF’s. De CB1100X lijkt mij meer een nieuwe CBF, de looks zijn en meer naar, even als gewicht en inhoud.  

Alleen de 4-in-lijn wordt een parallel twin.

Zeker geen vervanger voor een V4, groot of klein. En ook geen All-Road of cross over uitstraling. Dus ook geen VFR-X vervanger. Ook al heeft hij een X (voorlopig) in zijn naam.

aangepast door Fleng
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...