Ga naar inhoud

Parallel twin vervanger van V4 X?


knalselder
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat hoop ik ook. Een onderhoudsbeurt van meer dan 1000 euro om niets te vervangen, maar alleen de kleppen te controleren zit niemand op te wachten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verhaal doet al jaren de ronde. In september van vorig jaar was de grote baas van HRC, Tetsuhiro Kuwata, bij een interview nochtans zeer duidelijk. Er komt geen V4 meer (alhoewel er duidelijk aanwijzingen waren voor een nieuwe V4 (patenten...)). De nieuwe CBR voldoet aan alle verwachtingen en een V4 gaat er niet komen. Mijn mening? Oud nieuws wordt gewoon opnieuw leven ingeblazen. De blaadjes /internet moeten gevoed blijven...

AFS motorparts wees er al op. Enkel de 750/800 waren een verkoopsucces. Wereldwijd zijn er minder 1200 F's verkocht dan van de 750 in Europa alleen. De 800F (8ste gen) deed het vermoedelijk nog slechter dan de 1200.

Ik leg me er al bij neer...een Honda VFR...wij zijn de laatsten die er één hebben.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, 748cc zei:

HONDA zegt:

 

image.png.d94807b979c7a64028f94d009500849c.png

 

 

Euuuh.... heb k wat gemist vorig jaar? :schater:

 

image.thumb.png.179837269bdb708026d36be1636a19f1.png

 

 

Marketing is tot kunstvorm verheven... Ik noem het comedia dell arte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-11-2020 om 11:55, Ray zei:

Als je (als het weer mag) naar Duitsland gaat toeren dan adviseer ik ze alsnog bij je te hebben want in veel café's en restaurants is het daar nog steeds gewenst om met de pin te betalen. Vaak zeggen ze ook dat het niet eens kan maar als je echt niet anders hebt blijkt het dan soms toch wel te kunnen.

Maar goed, nu wel weer genoeg off-topic :blush:

 ik kom het hier vlak over de grens anders nog genoeg tegen dat je kleine bedragen niet mag pinnen als Nederlander zijnde want volgens mij wegen de kosten niet tegen de baten op bij een buitenlandse klant.

Moest in oktober nog mijn laatste kleingeld bij elkaar schrapen om 2 koffie te kunnen betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat ook een foutje zie ik.
Er moet staat dat het nog steeds NIET gewenst is.
Met "ze bij je te hebben" bedoel ik ook die 5 euro's oftewel cash.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, VFRFlanders zei:

Enkel de 750/800 waren een verkoopsucces. Wereldwijd zijn er minder 1200 F's verkocht dan van de 750 in Europa alleen.

Ook de BMW tegenhanger de K1200 en later de K1300 bleken ook geen succes, BMW hoopte daarvan ook veel meer van te verkopen.

 

Ik denk dat de markt van zware sporttoermotoren niet zo groot was als dat men dacht of hoopte.

Dat zie je ook terug in dat Suzuki niet een nieuwere Hayabusa maakt en Kawasaki geen nieuwe ZZR1400.

 

Achteraf gezien had Honda niet verder moeten gaan dan 1000 CC, maar dan zit je in het vaarwater van de Fireblade.

Sinds de introductie van de Fireblade heeft Honda altijd op meerdere paarden gewed, 4 in-line en V4 en ik denk dat dat te duur is wat ontwikkelkosten betreft.

Of je doet het ene niet goed of het andere niet. De VFR1200F had daarentegen ook zijn looks niet mee, sommige vinden hem erg mooi andere weer spuuglelijk.

Zo'n controversieel ontwerp trekt nooit de grote massa, ook al is de techniek die er in zit super en onovertroffen.

 

Wat dat betreft doet Kawasaki het beter met zijn H2 lijn, waar ze nu ook sporttoer versie van hebben. Die verkoopt als een gekke.

Maar met een sporttoer versie van een Fireblade waren wij als VFROC ook niet blij geweest.

 

Daarnaast is het altijd moeilijk te concurreren met motoren die in bladen altijd een voorsprong hebben van de testers.

In Motorrad en verwante bladen als MotoPlus is per definitie een Duits merk beter als al het andere.

Ik weet nog dat de Crosstourer helemaal de grond in werd geschreven en niet in de buurt kwam van de BMW R1200 GS.

Qua doortrekken en motorkarakteristiek werd die helemaal de grond ingeboord, maar als ik met mijn BMW (GS en GSA) collega's rij, ook op de Duitse autobaan, vragen ze allemaal wat dat ding (Crosstourer) is waar ik op rij, omdat ik altijd harder ga, in het optrekken en ook topsnelheid.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/4/2021 at 10:23 PM, bvanes said:

Ook de BMW tegenhanger de K1200 en later de K1300 bleken ook geen succes, BMW hoopte daarvan ook veel meer van te verkopen.

 

Ik denk dat de markt van zware sporttoermotoren niet zo groot was als dat men dacht of hoopte.

Dat zie je ook terug in dat Suzuki niet een nieuwere Hayabusa maakt en Kawasaki geen nieuwe ZZR1400.

 

Achteraf gezien had Honda niet verder moeten gaan dan 1000 CC, maar dan zit je in het vaarwater van de Fireblade.

Hoe bedoel je?
De Honda CBR1100XX Super Blackbird is een groot succes geweest voor Honda (in Europa en Oceanië). En die had toch echt meer dan 1000cc, namelijk 1137cc.
In deze landen is dit model meerdere jaren de best verkopende sport/tourder geweest (van alle merken). In Australië is het zelfs 1 jaar de best verkochte motorfiets geweest (van alle merken en alle modellen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan praat je wel weer over een aantal jaren daarvoor. De Blackbird is geproduceerd van 1996 tot 2007 en de VFR1200F sinds 2010.

En waarschijnlijk is Honda met de productie gestopt in 2007 omdat ze toen ook niet meer als warme broodjes over de toonbank gingen.

 

Ook is Australië een bijzonder land. Daar verkochten ze nog volop de VFR800-VTEC in 2012 bij een grote Honda dealer met tien per maand of meer, toen die hier sinds 2009 niet meer op de modellenlijst van Honda stond.

Daar houden ze echt van andere motoren als hier.

Gek dat ze die snelle sporttourder machines daar veel verkopen, want op elk kruispunt en elke paar km op de snelweg staan rood-licht en snelheidscamera's.

Als je net je huurauto daar hebt opgehaald, kijk ik althans eerst naar het gedrag van andere weggebruikers hoe die rijden. In de buurt van Melbourne in Australië rijden ze echt verschrikkelijk netjes max 100 km/u.

Geen km te hard, zelfs niet 105 of zo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, de BB is wat ouder.
En inderdaad zijn ze gestopt omdat er (volgens de marketing director van Honda Europe) geen vraag meer was naar zware S/T-motoren, dus het verbaasde mij ontzettend dat ze een paar jaar later met de VFR1200F op de markt kwamen....
Ikzelf prefereer de BB trouwens duidelijk boven de 1200F (sorry, maar ieder heeft zijn voorkeuren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-1-2021 om 22:23, bvanes zei:

Ik denk dat de markt van zware sporttoermotoren niet zo groot was als dat men dacht of hoopte.

Dat zie je ook terug in dat Suzuki niet een nieuwere Hayabusa maakt en Kawasaki geen nieuwe ZZR1400.

 

https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/25881-nieuwe-2021-suzuki-hayabusa-vanaf-februari 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...