Ga naar inhoud

VFR800f kopen


VFRené
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik wil toch nog graag weer een VFR800f in het wit hebben maar die wordt hier als nieuw/bijna nieuw niet meer verkocht.

 

Hoe zouden jullie dat aanpakken?;  heb nu ook een VFR800f uit 2016 en die is geïmporteerd uit Engeland maar heeft daar nogal wat pekelschade opgelopen en dat zint mij niet echt.

 

Ben dus op zoek naar een jonger en schoner exemplaar; die van mij heeft nu iets van 15k km gelopen.

 

Zelf importeren kan natuurlijk ook maar ook dan weer kans op pekelexemplaar.

 

oh, ja, een x-versie vindt ik niet mooi.

mvgr VFRené

aangepast door VFRené
Link naar reactie
Delen op andere sites

15k en dan al pekelschade?
Zelf importeren kan alsnog maar dan moet je zelf gaan kijken bij de aanschaf.
Dan is het hopen dat hij in een leuke plaatst staat zodat je er een leuke citytrip van kan maken maar verder heb je denk ik weinig keuze dan goed de ogen open houden en een beetje geluk hebben dat er 1 vrij komt die aan jouw wensen/eisen voldoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 winter is genoeg voor pekelschade en ik heb kilometerstand gecheckt in Engeland; hij had iets van 5000 miles gelopen toen hij geëxporteerd werd naar NL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nette in een andere kleur kopen en voor de verkoop de kuipen wisselen? Pekelschade zit vermoedelijk enkel aan onderdelen die op elke 800f hetzelfde zijn. Als je de oorspronkelijke kleur wil behouden kan je ook de aangetaste onderdelen omwisselen, maar dat is allicht een hoop meer werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad geen slecht idee geloof ik. Of heeft de witte 800F net als de VTEC ook een zwart frame?

Dan wordt het weer erg veel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede opmerking, maar voor de VFR800f is dat blijkbaar niet het geval:

 

image.jpeg.19e04c3664080c075f739a21ce437229.jpeg

 

Lijkt me op het eerste zicht identiek aan een zwarte of een rode.

aangepast door knalselder
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien de rode er zowel met zilveren als zwart frame zijn, heeft het volgens mij met het bouwjaar te maken. Er is nog een update geweest met onder andere een andere uitlaat. Zou het niet zo zijn dat toen ook het frame zwart geworden is?

 

image.jpeg.13d0880243a26a427cc1747ee01fcb69.jpeg

 

In alle geval kan je de kleur van het frame zien als je de motor koopt en is het hier gewoon van beland dat de witte geen anders gekleurd frame heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit Duitsland halen die zitten met tuv in de meeste gevallen heb je dan wel een goede motor kijk maar een naar deze KLIK

 

Staat op www.mobile.de

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 2 met het zwarte frame zijn van de rc93 serie, vanaf 2017 gebouwd. En volgens mij kwam zilvergrijs in plaats van de witte.

Dus dan moet je een rc79 hebben, als het wit met grijs frame moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik ben bang dat dat niet meer gaat lukken.
De Japanse 800F zal vast niet Euro4 gehomologeerd zijn wat een vereiste is voor nieuwe motoren.
De kosten om dat voor elkaar te krijgen zal een belangrijke reden zijn waarom Honda de huidige VFR modellen niet meer in Europa aanbiedt, de verkopen zijn te laag om de kosten met een noemenswaardige winst er bovenop terug te krijgen.
Als het al mogelijk is dan zal het via een omweg moeten met hoge kosten.
Vroeger kon je via het VK nog wel eens modellen die bepaalde afwijkingen hadden die daar toegestaan waren maar hier niet toch op kenteken krijgen.

Het voertuig moest dan een half jaar op Engels kenteken staan en kon dan zonder problemen omgezet worden maar dat gold A niet voor de Euronorm en B ze zijn net uit de EU gestapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...