Jump to content

GregVFR800

VFR 800 '99 Nieuwe uitlaat of "nieuwe" VFR?

Recommended Posts

Greg,

Ik heb een alleen een originele einddemper van een 800Fi liggen. Ik begrijp dat jij een set bochten en een  collector zoekt.

Maar mocht je er belang bij hebben, of iemand anders. Dan ligt er bij mij eentje voor het ophalen ……..

Uitlaat verwijderen & er weer opzetten is bij een RC46 niet zoveel werk. En met de boutjes moet je gewoon geluk hebben die van mij gingen er gewoon uit/af terwijl de motor een hele tijd ergens onder zeil heeft gestaan. Zou zeggen bestel een nieuwe of tweedehands en begin er gewoon aan.

Als je het gaat doen succes

Edited by klein
  • Like 1

17 uren geleden, GregVFR800 zei:

kan je mij winzen waar het demonteren/monteren van uitlaat VFR ergens staat op de forum?😉

Ik heb die links zo even niet, maar wellicht iemand anders wel.
Op internet via Google of YouTube kom je al veel tegen.
Een handboek is wel handig om je even in te lezen en leidraad te hebben.

Het is geen "rocket science " maar je moet wel een beetje met je handen kunnen werken.
En voor alles is een eerste keer, de volgende keer zul je twee keer zo snel het geheel kunnen vervangen.

Maar je moet er gewoon aan durven beginnen dan gaat de rest vanzelf.
Lijkt het je absoluut niks, kun je het alsnog uitbesteden.

Eerst kiezen of je een systeem wilt bestellen of een andere motor wilt kopen.........

• Like 1

Op 6-12-2020 om 17:23, GregVFR800 zei:

Heeft er iemand hier het werkplaatsenhandboek van VFR 1998-2001 misschien? 

In de rubriek "Techniek algemeen" vindt je een topic met werkplaatshandboeken: Werkplaats handboeken (WPHB), Owners Manuals & Partsfiches

Ff de zoekfunctie wakker maken ;)

Ik heb nog wel een setje bochten en collector te koop afkomstig van een vfr 800 uit 1998, maar dit is er wel eentje met katalysator.

• Like 1

Dag Motochaly, hoe bedoel je ? De 1998 versie heeft toch geen katalysator? 

Greg

Mijn VFR is geïmporteerd uit Duitsland en daar werden ze al wel met katalysator geleverd. 

• Like 1

aha ok, maar past die helemaal op de 1999 versie dan, of moet er ook een sensor etc geplaatst worden? En waarom doe je die bochten weg ? Andere uitlaat of moto gekocht ? 

Ik weet niet of het werkt als je de sensor openingen afdopt of dicht last. Misschien heeft iemand anders hier ervaring mee?

Ik gebruik hem niet meer, omdat nu een complete vtec uitlaat heb met de uitlaten onder het kontje.

Je kunt er gewoon een stop in draaien dan gaat dat helemaal prima. Als je namelijk een rvs uitvoering koopt zitten er ook al gaten in voor de sensoren heb je die niet nodig dop je ze gewoon af.

1961536935_RVSvfr800.thumb.jpg.0a3587f2184e8dad3bc0267812127d79.jpg

• Similar Content

• By knalselder
      Grote tanktas van Givi met het superhandige tanklock-systeem en een waterdicht binnencompartiment (bovenop een regenhoes met kijkvenster).
      In uitstekende staat omdat ik meestal een mini-tanktasje (3 liter) gebruik, maar soms neem ik deze mee op een dagtrip.
      Helemaal compleet zoals hij nieuw geleverd werd, zelfs met de Givi-opbergtas 🙂
      Heel veel ruimte met standaard 17 liter, uitritsbaar tot 25 liter. Van de accessoires is enkel de regenhoes een paar keer gebruikt, de tablethouder, schouderriem en de bevestigingsring zijn nog absoluut nieuw.

De extra riemen voor borging aan het balhoofd heb ik afgeknipt, maar je krijgt ze er wel bij mocht je ze er terug aan willen naaien. Zeker op een gekuipte motor zijn deze absoluut overbodig dankzij het stevige locksysteem. Het handige is trouwens juist dat je de tas in 1 seconde kan losklikken en meenemen.

Ik verkoop hem omdat ik hem te weinig gebruik. En de reden daarvoor is dat ie voor mij als klein "menneke" (173cm) in combinatie met de zithouding op de 1200f net iets te groot is om de navigatie op het balhoofd te zien. De tellers zijn dan weer geen probleem. Dus als je bovenlichaam een paar centimeter langer is en/of je navigatie anders gemonteerd is, of zit je meer rechtop zoals op een X, dan stelt de grootte geen probleem. In tegendeel, voor het aflezen van een roadbook of telefoon is het bovenvak of de aparte tablethouder ideaal. Ik heb nu de XS307 en daar kijk ik gemakkelijk overheen, al is die eigenlijk maar 3-4 cm lager.

Het enige wat je nog nodig hebt is de motor-specifieke bevestiging om de universele Givi-ring vast te maken. Deze is de juiste voor onze Honda's en kost geen fortuin: https://www.rad.eu/nl/x0/moto/q/givi-BF03

Voor deze mooie tas had ik nog graag 60 euro gehad. Af te halen in Rijkevorsel (klein halfuurtje van Breda), maar ik wil je gerust ook een stuk tegemoet komen en ergens aan de Noordelijke kant van de grens afspreken.

• By agt925
      Te koop honda vfr 800fi groen
      Km stand ongeveer 65000
      Vraagprijs 1500 euro
      Met Bagster zadel.
      Orginele uitlaat en zadel zit er ook bij
      Door medische redenen moet ik deze verkopen

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien