Jump to content

Inkedcaptain

Nieuwe Digitale speedometer

Recommended Posts

Goedemiddag gepassioneerde medeweggebruikers.

 

Ik wil graag een nieuwe speedometer gaan plaatsen maar ik loop tegen het feit aan dat er bij de meeste een goedkoop snelheidsmetertje bij zit met wat magneetjes.

Daarnaast krijg ik mijn fuelmeter niet aangesloten en werkende.

 

Is er iemand die mij hier iets meer over kan vertellen en wellicht kan helpen met het aansluiten.

 

Dank u vriendelijk.

 

P.s ja ik heb al alle manuals gekocht van de motor, ja ik heb al mijn huiswerk gedaan maar de vorige eigenaar heeft er lichtelijk een zooi van gemaakt dus ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb allemaal fluke meters om de stroom te meten en te doen.(Y)

 

groetjes.

 

Edited by Inkedcaptain
iets te snel;_

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Leuk voorstel bericht!
Welkom Inkedcaptain.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Hope makes you forget all the difficult hours;)

Edited by MichelDB
Overbodige quote verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Had je er graag mee geholpen maar Alkmaar is me wat te ver weg helaas en momenteel zelf met een project bezig alleen aller origineel geen streetfighter. Ik denk dat je er wel uit gaat komen met het 1 en ander aansluiten zo moeilijk is het allemaal niet. En ik zeg niet goed op nieuw


Succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Achterin de manuals heb je meestal wel bedrading schema's staan, daar kun je evt wat bruikbare info halen en vandaar uit verder troubleshooten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Hi Arno71,

 

Er is zo vaak in de bedrading geknipt, teruggeplakt, andere kabels tussen verbonden.

Ik ben inmiddels een eindje gekomen maar het blijft leuk om uit te zoeken.

Ik blijf natuurlijk zoeken maar soms ziet iemand anders net iets meer;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Ik weet dat je zei dat je liever niet een (goedkoop) metertje wil met wat magneetjes. Maar ik heb veel positiefs gehoord over trailtech. En het is iig niet goedkoop spul. Kan je zelf kiezen om enkel een snelheidsmeter te plaatsen ergens in de kuip of het gehele dashboard te vervangen (zelfs met ingebouwde gps).

Van simpel naar uitgebreid:

image.png.b321e14e22eec56128457fbf68a0a173.png

 

image.png.1ef59dbe25d1e8d20907b1707a0640fc.png

 

image.png.1637748fa4f04ae7848700fc8ffe05e2.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

  • Similar Content

    • By Bente
      Hoi allemaal,
       
      Mijn naam is Bente, een meid van 24, sinds een jaar of 3 mijn rijbewijs en ik ben nieuw op dit forum. Laatst heb ik een ongeluk gehad en ik hoop dat jullie mij wellicht kunnen helpen en/of tips kunnen geven.
       
      Sinds ongeveer een half jaar ben ik de trotse (!) eigenaar van een knalrode honda VFR uit 1994. Man man man, wat rijdt ie toch lekker en wat ben ik blij met deze aankoop! Heaas is het afgelopen woensdag niet goed gegaan. De bestuurder van een auto kwam hard door een bocht vol op mij afrijden, op mijn weghelft. Ik ging vol in de remmen en de automobilist probeerde op het laatste moment nog aan de kant te gaan, maar dat deed hij niet meer op tijd. Blijkbaar had die bestuurder niemand verwacht na een totaal onoverzichtelijke bocht..... Gelukkig gebeurde dit met "redelijk gepaste snelheid" maar ik raakte alsnog de auto aan de zijkant waardoor mijn motor en ik hard op de grond vielen.
       
      De schade aan mijzelf vaaaalt mee. Het ambulancepersoneel checkte me volledig en ik hoefde gelukkig niet mee naar het ziekenhuis. Eén vinger is gehavend, ik loop nogal mank en m'n nek doet erg zeer. Gelukkig niks gebroken en dit gaat vast snel weer over allemaal. Mijn pak heeft hele kleine schade opgelopen, net als mijn helm die wat krassen heeft. Karakter heet zoiets, toch? 🙄
       
      Mijn motor is er echter slechter aan toe. Echt alle kuipdelen zijn kapot door de flinke klap die ik heb gemaakt. Ook zijn allebei de remschijven voor krom, evenals de voorvork. Verder zijn er nog wat kleine dingen zoals een kapotte rem, beschadiging aan het kapje van de rechter spiegel en aan het kopje van het stuur. Deze zou ik denk ik nog wel kunnen opschuren en spuiten.
      Gelukkig is de koplamp nog wel heel samen met het ruitje en de spiegels zelf (kapje heeft dus wel wat diepe krassen, maar goed). De motor zelf start nog wel maar ik weet natuurlijk niet of ie nog lekker rijdt.
       
      Mijn vraag aan jullie is of er mensen zijn die weten waar ik deze verschillende onderdelen kan kopen of misschien zelf iets te koop hebben? Het gaat dus om alle kuipdelen (behalve aan de achterkant van de motor) voor een VFR 750 uit '94, het liefst in de kleur rood + twee remschijven voor + de voorvork.
      Of..... is het misschien beter om een nieuwe motor te kopen...? Ik weet namelijk niet wat dit allemaal gaat kosten.
       
      Ook ben ik benieuwd of er mensen zijn die nog tips hebben wat betreft de afhandeling met de automobilist en de verzekering, want de papieren moeten nog ingevuld en getekend worden. Zijn er dingen waar ik goed op moet letten?
       
      Andere tips zijn natuurlijk van harte welkom! Alvast bedankt! 
    • By Lord Baco
      Hallo allemaal,
      Ik ben druk in de weer om mijn VFR weer helemaal op te bouwen, omdat het nu een "naked bike" gaat worden wil ik de bobines gaan verplaatsen. Daarvoor moet ik wel wat meer kabel aanleggen. Mijn vraag is; kan ik deze gewoon losdraaien van de bobine en een langere kabel erin hangen? het lijkt wel te moeten kunnen maar het zit nogal stevig vast.
    • By Brutus
      super nette fiets! nog geen 50.000 op de teller.
       
      Helemaal origineel. 2 sleutels aanwezig en onderhoudsboekje.   Ook duoafdekkapje is aanwezig.
       
      Slijtagedelen zijn nog erg goed!
       
      1500 euro vaste prijs.
       
      bellen is beter 😉    Grzz Ruud Strijbosch    0612089631





  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien