Ga naar inhoud

Gestopt met de Vfr


VFRouge
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Helaas heb ik moeten stoppen met motorrijden na een stenose operatie. Het op- en af stappen leverde teveel problemen op. Ik heb altijd met veel plezier op de Vfr gereden, een fijne motor voor tour en sportief rijden.

Ik ga nu omzien naar een motorscooter, Honda of Yamaha, waarbij het op- en afstappen veel makkelijker gaat. Van de winter maar oriënteren. Viffer is goed verkocht aan een particulier, ik heb dan ook niets in te ruilen wat het onderhandelen vergemakkelijkt.

Dit forum blijf ik wel volgen, dus helemaal weg ben ik niet.

 

Groetjes van Piet

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Honda komt komend voorjaar met een 350cc versie van de Forza, ga daar eens naar kijken. Afgelopen jaar had ik bijna de overstap gemaakt naar de Forza 300, niet omdat het moet, maar omdat het kan! Ik vind dat een hele fijne scooter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer hoor, maar gelukkig blijf je ons wel volgen. Ben benieuwd wat je nieuwe vervoersmiddel gaat worden. Naar iets nieuws opzoek is altijd leuk. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Piet,

 

jammer dat de VFR weg moest, maar je bent niet de enige hoor die vanwege een ongemak of handicap "iets" anders moet kiezen.

Veel succes bij het zoeken en ook daarop is plezier te beleven, het blijft leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Piet. Spijtig om te lezen. Ik hoop dat de operatie wel geslaagd is? Dat was natuurlijk het belangrijkst.

 

Zou leuk zijn wanneer je hier laat weten hoe je straks geslaagd bent mbt de aankoop van een scooter.

 

Ik weet niet WAT het voor een scooter was, maar laatst werd ik eens op de snelweg ingehaald door een scooter. Benieuwd hoe hard hij reed mijn tempo opgeschroefd en toen bleek dat we samen toch bijna 160 reden op de snelweg. Vond ik toch pittig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties, operatie is goed geslaagd, alleen bij bepaalde bewegingen komt er wat knel te zitten. Een been over het zadel zwaaien is er een van.

Ik heb al ervaren dat opstappen op een scooter geen last geeft.

 

Idd, scooters zijn snel en het tempo hoog. Mijn voorkeur gaat uit naar boven de 500cc, en daar zijn er wel diverse van. Op het gemakje maar op jacht.

 

 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas ben ik zelf ook ervaringsdeskundige met rugklachten (ischias volgens de geleerden, al lijkt het allemaal wel op elkaar als ik de symptomen bekijk van ischias, hernia en stenose). Met fysio en oefeningen kan ik er gelukkig nu nog vanaf komen. 3 en half jaar geleden last van gehad en anderhalve maand terug is het weer een beetje teruggekomen. Het was herkenbaar dus gelijk met extra oefeningen begonnen en waren de klachten minder ernstig dan de eerste keer.
Het hele thuiswerk gebeuren nu draagt er niet echt aan bij, gelukkig nu wel een elektrisch zit/sta bureau zodat ik af en toe mijn houding kan veranderen. Merk duidelijk dat het minder bewegen geen positieve invloed heeft.

Op de motor in sportieve houding zitten vind ik persoonlijk juist prettig. Hoop dat je iets kan vinden wat je goed bevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, RoelH zei:

Op de motor in sportieve houding zitten vind ik persoonlijk juist prettig

 

Dat is ook mijn ervaring als rugpatiënt. In mijn jonge jaren (eerste keer was ik 21, tweede keer 33) ben ik ook 2x aan mijn rug geopereerd (zenuw gekneld door uitstulping uit een gescheurde tussenwervelschijf). Wat meer voorover zitten zorgt dat je gewicht verdeeld wordt over meer steunpunten en ontlast je rug. Maar als ik het goed begrijp is het probleem het opstappen en dat is natuurlijk weer wat anders. Ik hoop van harte dat de zithouding op een scooter je bevalt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is (was) ook mijn ervaring.

Ben gestart met een Honda Siverwing scooter en daar na een Suzuki Burgman 650 scooter.
En daar had ik steeds last in de onderrug, door het laten doorzakken van de rug bij langere ritten omdat men vrij rechtop zit.
Dit is iets waar ik dan terug minder last van heb op m'n VFR, doordat zoals je het hier aanhaalde meer steunpunten hebt.
De polsen krijgen het nu iets meer te verduren, maar dit kan ik naar mijn gevoel op de VFR mooi oplossen, door meer naar de tank toe te schuiven en zodoende wat meer rechtop te kunnen zitten.
Het opstappen is idd een pak gemakkelijker bij een scooter.
@VFRouge : al eens proberen opstappen zoals bij een hoogpoter?
Linkervoet op de linkervoetsteun, volledig daarop gaan rechtstaan en dan pas rechter been erover ?
Dit is bijna de helft minder hoog om je been er over te zwaaien.
Scooters zijn tof om rijden, maar de wijze waarop je er een bocht met neemt scheelt naar mijn ervaring toch tov een reguliere motor.

Dit omdat je oa niet kan knijpen / duwen met je knieën, en ook de kleinere wieldiameter, iets waar Honda met z'n Integra NC750 goed op ingespeeld heeft. Deze heeft oa 17" wielen, en een ketting ipv een riem.
https://www.youtube.com/watch?v=FoB7IUq1doo&ab_channel=MaxTremo

aangepast door MichelDB
Overbodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zekers heb ik op de Vfr de voetsteunen gebruikt om op- en af te stappen. Het maakte niet veel verschil uit. Het voorover zitten heb ik gereduceerd door een superbikestuur te plaatsen om pols- en nek irritaties te voorkomen. Ik denk dat alles 1+1 is, teveel voorover zitten en opstappen was het net niet.

Ik heb gereden met de Tmax, en dan niet zomaar een proefrondje, dat ding kun je net zo rijden als een gewone motor. Ik was altijd al gewend om te countersteeren, in de Eifel had ik geen moeite om de motorboys van ons bedrijfsclubje bij te houden, zeker in de bochten niet, ik joeg ze zelfs op.

De Tmax heeft 15 inch wielen, vario en een riem, de Forza 750, 17 voor en 16 achter, DTC en ketting. de laatste vind ik persoonlijk een beetje vreemd uitzien met die verschillende diameters. Na de winter een flinke rit met de Forza gaan doen, want ik denk dat 1 van deze 2 het zal worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...