Ga naar inhoud

Schakelpedaal VFR750F 1994-1997 niet leverbaar


dendro
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn schakelpedaal heeft wat speling, dus dacht ik een nieuw schakelpedaal te kopen. Niet dus! Niet meer leverbaar. Zelfs tweedehands nauwelijks te vinden.

 

Weten jullie of een pedaal van een vfr800 ook past?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die speling kreeg ik ook altijd. Vastdraaien en na 1 rit weer speling......

Inmiddels heb ik wel een aantal reserve pedalen liggen maar bij mij lijkt de oplossing gevonden.

 

Slijp even met de slijptol de opening (drukspleet) een millimeter ruimer ( dikte slijpschijf).

Vervolgens een langere bout erdoorheen met een moer erop. Zorg wel dat je een bout hebt met een grote m10 kop.

 

schakel.thumb.jpg.d660c152a70b20eb6d8da6737a91cdaa.jpg

 

Vervolgens zit dit muurvast, wel even je schakelgedrag aanpassen. Niet te hard omhoog drukken ::nono:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat deed ik vroeger ook altijd.
Ik heb toen ook wel eens de bout laten breken door te hard aandraaien dus een beetje opletten is wel nodig.

Wellicht een bout met een hogere treksterkte nemen.

 

En zoals Frank zegt: er zullen veel pedalen zijn die ook op de schakelas passen.

Ik zie in de wereld van de Transalp / Dominator dat mensen ook bewust andere pedalen zoeken en monteren om er met dikke offroadlaarzen tussen te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, AFS Motorparts zei:

Heel veel Honda's hebben passende schakelpedalen.
Lengte en hoek kan wel iets verschillen, dus hou hem er eens naast, dan weet je het.

 

Jij fenkt dus dat een pedaal van bijv. de vfr800 op een vfr750 past kwa vertanding?

Voor de vfr800 is deze wel leverbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je wat aan deze compatibiliteit gegevens van deze site:

 

Schakelpedaal

 

 

 

*Kwam alleen de zoekterm 750F tegen.......cb 750 dus......geen VFR.

 

Kan me toch voorstellen dat veel schakelpedalen dezelfde aansluitingen hebben.......

aangepast door Mhiam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dendro,

 

Ik heb even voor je op CMSNL.com gekeken en een paar VFR's van drie generaties erbij gehaald: een RC36/1, een RC36/2 en een 800FI.

Als je van die motoren de pedalen opzoekt zie je dat ze op veel meer motoren gebruikt zijn dan alleen de VFR.
Dat kan een manier zijn om toch aan passend pedaal te komen.

 

Zo heb ik bijv. een tweetal NX250's. Deze zijn slechts een paar jaar in productie geweest.

Ik zocht laatst een voorremklauw. Voor een NX250 is die nauwelijks te vinden.

Maar via CMSNL.com kun je er vervolgens achter komen dat deze remklauw ook op de X250 heeft gezeten voor een periode van 11 jaar ofzo.

En als je daar dan op zoekt, vind je genoeg remklauwen.

Dus soms kan het helpen om op een ander motortype te zoeken waarvan je via CMSNL.com weet dat het onderdeel hetzelfde is.

Daarnaast kan het zijn dat een pedaal van een volledig andere motor ook past maar dat is meer 'trial and error' en dat soort kennis kun je soms nog wel eens via een forum opdoen.

Anyway, voor jouw gemak hierbij de links naar de 3 schakelpedalen van de RC36/1, de RC36/2 en 800FI:

 

https://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-1992-n-european-direct-sales_model5619/pedal-gear-change_24701mt4000/#.X9o0VNhKg-U

 

https://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-1994-r-european-direct-sales_model5639/pedal-gear-change_24701mz7000/#.X9o0YNhKg-U

 

https://www.cmsnl.com/honda-vfr800fi-1999-x-european-direct-sales50t_model5754/pedal-gear-change_24701mat000/#.X9o0dthKg-U

 

Volgens CMSNL.com zijn de schakelpedalen van de 36/1 en 36/2 helaas vrij uniek want er worden geen andere motortypes genoemd.

Het pedaal van de 800FI wordt ondermeer ook op de Blackbird gebruikt.

 

Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat er echt geen ander pedaal past maar dat weten we niet op de 'eenvoudige manier' via de compatibiliteitslijst op CMSNL.com, helaas ...

 

Meer dan dit weet ik niet maar wellicht dat iemand anders op het forum nog tips heeft.

 

Succes !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan natuurlijk best zijn dat het pedaal van een 800 wel past maar dat de vorm anders is.

 

Echter, als ik een nieuw pedaal bestel (130 euro bij dealer), dan wil ik dat wel zeler weten. Het is me teveel geld om achteraf in de kliko te gooien.

 

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

 

Het kan ook interessant zijn voor andere mensen, omdat er nogal wat van die 750's rondrijden en het schakelpedaal toch vaak problemen geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw ??????

Waarom zou je dat doen ?

Nu snap ik waarom je er geen kon vinden, ik vond het al zo vreemd.

 

Zo'n schakelpedaal zou ik echt never nooit niet nieuw kopen, dat is echt nergens voor nodig.

 

Gewoon zoeken op marktplaats, Boonstra, Roukama, enzovoorts.

 

@motochaly heeft mijn voorraad onderdelen overgenomen maar toen hij mijn boedel overnam zat daar niet zo'n pedaal bij (ik heb de Excel sheet er nog even op nageslagen). Maar wie weet heeft hij ondertussen al wat ingekocht.

 

Maar echt: gewoon een gebruikte kopen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Mhiam zei:

Die speling kreeg ik ook altijd. Vastdraaien en na 1 rit weer speling......

Inmiddels heb ik wel een aantal reserve pedalen liggen maar bij mij lijkt de oplossing gevonden.

 

Slijp even met de slijptol de opening (drukspleet) een millimeter ruimer ( dikte slijpschijf).

Vervolgens een langere bout erdoorheen met een moer erop. Zorg wel dat je een bout hebt met een grote m10 kop.

 

schakel.thumb.jpg.d660c152a70b20eb6d8da6737a91cdaa.jpg

 

Vervolgens zit dit muurvast, wel even je schakelgedrag aanpassen. Niet te hard omhoog drukken ::nono:

 

 

 

Dit is een betere oplossing dan nieuwe kopen en zit muurvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...