Ga naar inhoud

Grote beurt vfr 750 1991


Berrrtje
 Delen

Aanbevolen berichten

Als we het hebben over een grote beurt moet er ook ( vooral!) nog heel veel worden gechecked.

 

Balhoofdlagers, wiellagers, lagers achterbrug, remmen, voorvork, etc. Dat zijn echt belangrijke zaken om veilig op weg te kunnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiellagers controleer je logischerwijs bij een bandenwissel en als het achterwiel eruit is dan is de achterbrug ook makkelijker te controleren.
Remmen moet je doorlopend controleren en als de wielen eruit zijn voor een wissel kan je ze extra goed inspecteren en eventueel meteen schoonmaken.
Voordeel van zelf onderhoud doen is dat je niet vast zit aan schema's maar dat je dingen mee kan nemen wanneer je voor wat anders toch al een deel van het demontagewerk hebt gedaan.
Voorvork wordt inderdaad vaak vergeten, die olie zou je eigenlijk ook iedere 2 jaar moeten vervangen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja het vervangen van de bougies was niet zo'n heel lastige klus.

Alleen de onderste bougie aan de rechterkant was wat lastig ivm de behuizing van de ventilator.

Gelukkig heb ik het originele gereedschap van Honda nog want ik heb niet zo'n lange bougie sleutel

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo de reacties lees,kom ik er zelf niet met alleen bougies,olie en oliefilter,en de gebruikelijke zaken.

Ik had mijn motor in onderhoud bij een garage maar merk nu dat mijn vertrouwen is geschonden,bedoel 2 verschillende bougies in mijn motor.

Vervolgens ga ik naar motoport Echt voor een nieuwe voorband en heb de dag erna een kromme remschijf.

Het heeft daarna nog 2 weken geduurd voor dat dat opgelost was.

Ik zoek een betrouwbare garage/monteur maar probeer de kosten te drukken door de "kleine" dingen zelf te doen 

  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Berrrtje zei:

Als ik zo de reacties lees,kom ik er zelf niet met alleen bougies,olie en oliefilter,en de gebruikelijke zaken.

Ik had mijn motor in onderhoud bij een garage maar merk nu dat mijn vertrouwen is geschonden,bedoel 2 verschillende bougies in mijn motor.

Vervolgens ga ik naar motoport Echt voor een nieuwe voorband en heb de dag erna een kromme remschijf.

Het heeft daarna nog 2 weken geduurd voor dat dat opgelost was.

Ik zoek een betrouwbare garage/monteur maar probeer de kosten te drukken door de "kleine" dingen zelf te doen 

Motoport is prima voor onderdelen maar ik kom er ook niet meer voor werk aan de motor. Was ook aleen maar omdat ik een keer geen tijd had want ik doe alles zelf.
Als je een keer ergens hulp bij nodig hebt laat het maar weten, ik woon vrijwel om de hoek (Brunssum).

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-12-2020 om 22:02, Berrrtje zei:

Als ik zo de reacties lees,kom ik er zelf niet met alleen bougies,olie en oliefilter,en de gebruikelijke zaken.

Ik had mijn motor in onderhoud bij een garage maar merk nu dat mijn vertrouwen is geschonden,bedoel 2 verschillende bougies in mijn motor.

Vervolgens ga ik naar motoport Echt voor een nieuwe voorband en heb de dag erna een kromme remschijf.

Het heeft daarna nog 2 weken geduurd voor dat dat opgelost was.

Ik zoek een betrouwbare garage/monteur maar probeer de kosten te drukken door de "kleine" dingen zelf te doen 

Zo stond Ik er een paar jaar terug ook in, sindsdien doe ik steeds meer zelf en dat bevalt me prima, veel klussen kan je hier op het forum altijd even info voor vragen en je hebt er veel mensen zoals Ray die je eventueel wel willen helpen als het nodig is. 

 

Ik heb mede dankzij de kennis op dit forum een paar jaar geleden m'n hele motorblok zelf vervangen, dus welkom en have fun met 't zelf sleutelen 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...