Ga naar inhoud

Ontluchtingsnippel vervangen


Eric
 Delen

Aanbevolen berichten

Even een checkvraag, waarop ik het antwoord waarschijnlijk al weet, maar toch.......

Ik kan het antwoord niet vinden via de zoekfunctie. 

 

Gisteren de hele remmelarij in orde gemaakt. Schoon, nieuwe blokken voor en achter en natuurlijk alle remvloeistof vervangen. 

Vanochtend zag ik dat een ontluchtingsnippel een beetje vochtig was rond het schroefdraad. Ik vertrouw het niet helemaal. Vaster aandraaien is geen optie want dan breekt de boel af vrees ik. 

 

Mijn vraag: kun je een ontluchtingsnippel vervangen zonder de remleiding (volledig?)  te moeten ledigen? (en dus weer moet vullen/ontluchten)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar er zal wel wat vloeistof uit komen maar zolang je niet in de remmen knijpt komt er geen druk op dus kan je het met de vinger wel beperken in de tijd dat je de ene weglegt en de ander pakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit "probleem" wordt vrijwel altijd veroorzaakt door wat vuil.
Als je de nippel er helemaal uitdraait zie je dat er onderaan een stift zit die eindigt met een conus. Daar zit ook het gaatje in waar de remvloeistof bij het ontluchten door gaat.
Lekt hij nu langs het schroefdraad dan zit er vrijwel altijd vuil op de conus. Even een veeg met Scotchbrite er over en het probleem is vrijwel altijd opgelost.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekend “probleem” Eric dat ik ook bijna altijd heb bij het verversen van de remvloeistof. Vaster aandraaien is inderdaad geen goed idee. Even de nippel eruit en de conus opzuiveren en dan zou het goed moeten zijn.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie tip! :9:

Dat zou ik dan zeker eerst proberen. Maar voor de zekerheid toch maar een nieuwe besteld, want deze nippel ziet er ook erg roestig uit vergeleken met alle andere. Voor mijn gevoel is ie niet gezond. En het gevoel wil ook wat....zeker bij remmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...