Ga naar inhoud

Injectie reinigers


ariesblade
 Delen

Aanbevolen berichten

kleppen worden zeker gedaan. Kwam de monteur/eigenaar zelf mee (Overkamp in Delft) en ik bevestigde ook dat ik dat wou. Weet niet of kleppenstellen hetzelfde is als synchroniseren, zo niet zal ik dat dan even checken bij het wegbrengen dat dat ook meegenomen wordt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee is niet hetzelfde, zeer zeker niet. synchroniseren is iets heel anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon even in het instructieboekje kijken. Daarin staat het onderhoudsschema toch netjes opgelijst?

 

Een flesje injectiereiniger staat al jaren bij elk onderhoud op de rekening. Blijkbaar standaard bij mijn dealer.

aangepast door knalselder
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het advies. Als iemand nog advies heeft voor injectiereinigers dan kan dat nog, dan sluit ik t topic vanavond :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit een jaar of drie geleden vrij vlot na aanschaf een potje injectiereiniger in de tank van mijn vtec gegooid. Ding liep onderin wat onrustig/beetje schokkerig.....

 

En warempel ding liep na een halve tank prima, draaide stationair ook goed..koste een tientje en lekker makkelijk. Ik zit niet te wachten op de hele gasfabriek na te lopen en/of mods aan te brengen.

 

Uiteraard  onderhoud op zijn tijd conform de voorschriften, en voor een standaard motor (ook de uitlaat) vind ik het goed zo....

 

aangepast door Dial_888
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Case zei:

 Als het inwendige van je tank schoon is, zou ik ook niet weten waarom het filter vies zou worden.

je moest een weten wat een troep er in een filter zit die dingen moeten gewoon geregeld vervangen worden

aangepast door Smuiger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was misschien ooit eens.
Waarom denk je dat Honda ze in de tank heeft zitten waar je simpelweg niet op een normale manier bij komt want je moet de tank leeg maken en de pomp eruit halen enz.
Bij de ingebouwde pompen zit ook een berg staalwol eromheen en dat houdt al veel tegen.
Zoals ik al zei is bij mijn VTEC in de 115k die er op stond toen ik 'm heb afgeschreven nooit een benzinefilter vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al heel wat benzine filters van auto's vervangen en die worden ook vaak in de tank gemonteerd en moeten tocht periodiek vervangen worden.

Smuiger merkt terecht op dat er nogal wat troep in komt. Laat een dergelijk filter na demontage maar eens leeglopen via de aanvoer. Zwarte bagger dat er uit komt!

Bij de VFR is hij best nog wel te vervangen, doe het maar eens bij een Kia Sportage van 2008. :wall:

VFRikus

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Smuiger zei:

bij een echte motor is het 10 sec werk :tease:

Je bedoelt een K75?

Dan hoor ik je wel als je de koppelingsplaat moet vervangen. Of, nog leuker, je startkoppeling. :745:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Smuiger zei:

nee een 36-1 natuurlijk

Gelukkig, ik had me al een beetje zorgen gemaakt. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-1-2021 om 11:42, ariesblade zei:

Bedankt voor het advies. Als iemand nog advies heeft voor injectiereinigers dan kan dat nog, dan sluit ik t topic vanavond :)

Ik gebruik meestal 2 a 3x per jaar een injectie reiniger, zowiso na de winterstop en bij een onderhoudsbeurt, een goedwerkende injectie /inspuiting zorgt ook voor een schone verbrandingskamer en shoner blijvende olie met minder vervuiling. 

 

Dat alles gezegd te hebben, het is geen noodzaak, zonder loopt hij ook prima zeker als je veel km's maakt en geen benzine met ethanol tankt. 

 

Maar ik geniet van een optimaal werkende motor, merk na de winterstop altijd dat hij wat ruw loopt, aan/uit reactie niet soepel verloopt, na een goede rit met een injectie reiniger is dit weer als vanouds. 

 

Het enige verschil tussen een fles voor motor en auto gebruik is volgens mij de inhoud, de auto versie is voor een groter aantal liters bedoeld, je kan bijvoorbeeld een halve fles gebruiken per tankbeurt ipv de hele. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tank vrijwel altijd alleen 98.

Toch doe ik voor het winterstallen van mijn VTEC in mijn garage de volle tank aanvullen met:

Sta-Bil Storage Fuel Stabilizer.

 

In het voorjaar na een tankbeurt of drie voeg ik nog een keertje:

Sta-Bil Fuel Injector Pro

toe aan de benzine.

 

Wat @BlackVfr zegt. Motor loopt dan gewoon lekkerder.

aangepast door Aficior
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...