Ga naar inhoud

Duits op type plaatje VFR 800 Fi


Trebmal
 Delen

Aanbevolen berichten

Wellicht al een keer op het forum langsgekomen maar kon het eerlijk gezegd niet vinden. Op het type plaatje van mij VFR uit 2000 staat  het e.e.a. In het Duits (zie foto). Betekent dit dan dat dit ooit een Duitse import is geweest of zijn deze Duitstalige plaatjes ook op origineel Nederlands geïmporteerde VFR-en geplakt? Ik kan mij voorstellen dat onze Japanse vrienden niet alle talen op de typeplaatjes hebben geleverd. Zijn er eventueel andere kenmerken waar ik kan zien dat het een origineel Nederlands geleverde fiets is?

932A4E00-B4E0-4070-9995-F7EC534D26CB.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je kenteken invoert op de site van de RDW dan kan je een en ander inzien.
Wanneer het een Duitse import is wat het waarschijnlijk ook is zal je zien dat de datum eerste toelating in NL anders is dan de allereerste datum toelating.
Volgens mij kan je daar niet zien uit welk land hij komt maar dat is dan wel weer uit het framenummer te halen geloof ik.
Daar staat hier ook wel ergens iets over hoe je het framenummer moet ontcijferen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je bericht Ray, 

Ik lees dat jij verwacht dat dit een import is. Ik heb het kenteken gecheckt maar hier staat toch een zelfde datum bij de afgifte. Duidt dit dan toch op een Nederlandse fiets?CF272811-C2CB-4883-8D64-1099A9694BA6.thumb.png.325ecf4406d4460f50623c82aca93a49.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken zit er bij import inderdaad een verschil tussen de eerste toelating en afgifte Nederland. Ik weet niet hoe het gaat als de dealer de motor als nieuw zijnde uit Duitsland haalt en in Nederland verkoopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de identiteit van je motor een heel eind achterhalen via het VIN-nummer.

Zoals @Ray al zei is hierover op het forum wel iets te vinden. Zoek maar eens op "VIN".  Dan vindt je bijvoorbeeld dit topic. Dat kan je op weg helpen bij je zoektocht.

 

Aan de hand van het VIN-nummer kun je zien voor welk werelddeel je motor gemaakt is. Typ je VIN-nummer maar eens in bij CMSNL.com. Dikke kans dat een "Europe Direct Sales" (ED) is. Dan weet je dat ie voor de Europese markt gemaakt is, maar dan weet je nog niet voor/uit welk land. Ik vermoed toch wel een Duitse vanwege die sticker (zit er bij mij ook op). Maar die van jou heeft nooit in Duitsland rondgereden. Kleine kans trouwens dat ie dan begrensd is....(maar dat zou me wel verbazen als dat in de afgelopen 21 jaar niet door iemand verwijderd is). 

 

Vraagje: heeft je motor HISS? Dat is een goeie indicatie voor het bouwjaar (uh.... productiejaar).... 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even verder gespeurd naar het VIN nummer. Op ditzelfde plaatje kom ik gewoon Nederlandse tekst tegen. Lijkt mij hier dan toch te gaan om een Nederlandse machine. Bouwjaar 2000 komt idd ook overeen met de code Y.4183808E-3D16-4597-9B92-79ADD124A2E9.thumb.jpeg.7e90e4f12a27bec30b6cdb88ebdca9c7.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ff die van mij gecheckt. Precies hetzelfde, ook zo’n Duitstalig plaatje erop. Grappig, was me nooit echt opgevallen.

A66E9B4D-4BF9-4ECE-B750-6B2DEE60A64E.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...