Ga naar inhoud

Voorvork....it's a dirty job...


Eric
 Delen

Aanbevolen berichten

17 hours ago, Cock said:

We hebben er weer een voor het Pieterbaan centrum, 

 

Zo te zien was blackvfr niet op "het luie end".......  :schater:

aangepast door 748cc
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Cock zei:

We hebben er weer een voor het Pieterbaan centrum, een monteur met handschoenen aan :schater:, lekker bezig en ready voor 26 April. 

 

Haha ja wat zal ik zeggen, m'n vriendin vind het lekker als ik haar verwen, maar wel met zachte handen haha..... 

 

Maar buiten dat, ik loop op 't werk regelmatig met hak apparatuur, muurfrees etc in huizen de elektrische installatie te renoveren, dus ja draag handschoenen, ook tijdens het sleutelen meestal anders liggen m'n handen aan alle kanten open.....

 

Overigens helpen deze niet echt tegen vloeistoffen, olie komt hier op een gegeven moment wel doorheen, dus voor dat soort dingen pak ik andere, heb toch altijd een pak in m'n werkbus liggen 😄👍

 

Ohja mocht de vfr 26 april nog niet helemaal gereed zijn staat m'n circuit fiets wel klaar hoor, want wij beginnen hopelijk 27 maart op Midland al. Screenshot_20210226_173504.thumb.jpg.95ebd3205112bf0febcfcd1a8b6784d0.jpg

aangepast door BlackVfr
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Van de week lekker bezig geweest..... 

Screenshot_20210306_205534.thumb.jpg.00b5bd55e66180837861ef8808d894f6.jpg

Eerst gezandstraald, grondverfje 

 

Screenshot_20210306_204951.thumb.jpg.039e5a86224178d26c72581dab648172.jpg

 

Vfr zwart gespoten, en voorzien van 2 component blanke lak

 

Screenshot_20210306_205052.thumb.jpg.612b7d78f4422c8f7ba7913fe3e393ac.jpg

 

Nieuwe keerringen erin, gaat prima met een stuk 50mm pvc buis

 

Screenshot_20210306_205024.thumb.jpg.c0a37625f4a0b1752b15613fb0b9ff32.jpg

 

En vanmorgen weer even tijd om de hyperpro veren er weer in te zetten met de juiste olie. 

 

Een dingetje wat ik me afvroeg, het progressieve deel zat aan de bovenkant, de hyperpro handleiding zegt ook dat ze vaak zo gemonteerd moeten worden, maar in het werkplaats handboek staat dat je originele veren juist andersom moet doen met de kortere windingen naar beneden, weet niet of het überhaupt uit maakt, maar ik vraag me toch af wat nu juist is, heb ze nu weer terug gezet zoals ze zaten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die grondverf had je mooi een generaal-Rommel-thema-ratbike kunnen bouwen; gemiste kans! :schater:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon van hyperpro alleen een soort algemene handleiding vinden, daar stond meestal het progressieve deel boven, maarja 'meestal' betekent dat er ook uitzonderingen zijn, het schijnt dat er uit de doos een sticker ofzo op zit. 

Het viel me alleen dus op dat in het Honda manual staat dat ze andersom moeten, daar zit ook een soort progressief stuk in de oem veer 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, knalselder zei:

Mij is verteld dat het niet uitmaakt in welke richting je de veren monteert.

Ik denk ook niet dat het een cruciale rol speelt, maar vroeg het me toch af omdat er dus wel een richting staat aangegeven in het Honda manual, uiteindelijk druk je die veer gewoon samen in de vork tube dus het resultaat is denk ik Zoe goed als hetzelfde zou je denken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, BlackVfr zei:

Ik kon van hyperpro alleen een soort algemene handleiding vinden, daar stond meestal het progressieve deel boven, maarja 'meestal' betekent dat er ook uitzonderingen zijn, het schijnt dat er uit de doos een sticker ofzo op zit. 

Het viel me alleen dus op dat in het Honda manual staat dat ze andersom moeten, daar zit ook een soort progressief stuk in de oem veer 

Klopt maar alleen bij de uitzonderingen zit die sticker op de doos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een upside down voorvork toch? Dan zou ik ze gewoon zo monteren zoals het af fabriek zat. Progressieve deel naar boven laten wijzen als die ingebouwd is, ondersteboven monteren zoals die in de bankschroef zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z'n Fireblade heeft USD maar dit is de VFR met de standaard poten.

Ik zeg gewoon monteren zoals Hyperpro voorschrijft en bij de volgende oliewissel eens omdraaien om te kijken of het verschil maakt.

Tussendoor eens omdraaien is met een standaard vork ook niet zo'n probleem, bij een USD is dat wat meer werk.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dacht dat het voor die rr was, maar als het een standaard vfr voorvork is dan inderdaad monteren zoals voorgeschreven. In het geval van de rr zou ik hem wel monteren zoals ik al geschreven had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik wil hier even mee een vraag stellen in dit topic als het mag. Ik ben ook bezig met mijn vorken aan te pakken. Keerringen enz worden allemaal vervangen. Ook wil ik de poten een nieuwe likje verf geven. Ik heb ze goed onder handen genomen met een nylon borstel op een boormachine en dan nog een beetje met de hand geschuurd. Echter aan de binnenkant van de poot bovenaan waar de keerringen zitten is er nog wat vuil. Hoe krijg ik dit het beste weg? Denk toch van hier best niet te schuren.

 

 

IMG_20220511_203605.jpg

aangepast door Stanger
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...