Ga naar inhoud

Gecrashed. Ik ben weer ok maar de motor helaas niet. Tips nodig, hoe verder?


Afgnamedz
 Delen

Aanbevolen berichten

29-06-2019 hard gecrashed onderweg naar belgische adrennen. Was heel moe en target fixation is real.

zojuist opgehaald in Liege belgie (franstalig) even 2000 euro moeten ophoesten omdat de politie het had gestald bij een prive bedrijf. 
 

Loop nu met een teen minder maar erger is mn arme vfr is total los OF toch niet? Ik wil eigenlijk een mening van onze experts. Is die nog te redden en wat kan ik het beste doen.

 

de frame lijkt me nog recht, dit is wanneer ik hem op de middenbok zet. De vooras is letterijk eraf gescheurd samen met de kroonplaat hangt deze aan de zijkant. 
 

is het nog waard om deze te maken. 
 

ik heb veel reserve onderdelen als dus om de kappen zijspiegels e.d. maak ik me geen zorgen 

 

bedankt heren!

 

 

3ED76600-A4F9-432C-8294-43B2158820AB.jpeg

 

1032867273_Afgnamedz1.thumb.jpg.ae870ab6b881915d4afbcc094fc3597b.jpg

 

807023994_Afgnamedz2.thumb.jpg.16cf071598af22239234be770ddd98df.jpg

 

 

 

aangepast door crossrunner
Foto's gedraaid
  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

een teen minder? heftig.. :shock:

 

wat betreft de schade, ik ben zeker geen techneut maar het lijkt me dat je dat niet zomaar zelf kunt beoordelen?

als je zelf goed technisch onderlegd bent kan je vast een hoop randzaken herstellen maar zou dan toch eerst laten checken of het frame niet is getordeerd? :help:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heb je het na kunnen vertellen. De motor zou ik niet meer opknappen denk dat de kosten hiervoor meer zijn dan een ander aan te schaffen. Maar goed ben geen expert.

 

Succes met je beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de klap zo groot is geweest dat de vooras gescheurd is, dan is het balhoofd ook vrijwel zeker krom. En dus TL.....
Jammer, maar helaas.
Als je het kan betalen, dan een ander aanschaffen.
En indien je zoals je schrijft al kappen hebt, probeer er dan een te vinden met wat glijschade....

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook niet wagen en je verlies nemen want dit is een beste klapper geweest als ik zo lees en zie.

Je moet 100% zeker weten dat alles recht is dit kan alleen met juiste apparatuur en dat heeft niet iedere schade expert. Ook moet je weten of er geen haarscheuren in je frame/balhoofd zitten want als dat erin zit kun je het sowieso afschrijven. Daar schijn je nog wel een goedje voor te hebben om te kijken of ze er zitten, weet alleen niet hoe het heet.

 

Nogmaals ik zou mijn verlies nemen en blij zijn dat je het er zo vanaf gebracht hebt. Financieel gezien denk ik dat er genoeg 2e hands motoren op de markt die redelijk betaalbaar zijn.

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je het nog kan navertellen! Ik sluit me aan bij AFS. Tik een goedkoop exemplaar op de kop dat minder beschadigd is en maak er één goede van. Wat je dan nog overhoudt aan intacte onderdelen kan je apart verkopen. De marktwaarde van een 1200f is veels te laag om deze nog te herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VFR einde oefening....   

 

Rot (ik weet hoe dat voelt), maar je leeft nog.

Afhankelijk van hoe je verzekerd was en je vrij besteedbaar inkomen hebt, lekker naar een andere fiets gaan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. 
 

ookal zou ik de motor maken, dan zou ik er niet op comfortabel op kunnen rijden. En verkopen zou me dan ook niet lekker zitten. Ik doe hem lekker weg. 
 

@AFS Motorparts ik was eigenlijk van plan om hem bij jou naar de zaak te brengen. Heb jij er wat aan? 

aangepast door Afgnamedz
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele heftige klap geweest, hopelijk ben je, op je teen na, helemaal hersteld... veel sterkte nog.

 

Had nog wel een frame gezien op eBay maar zag net dat je de motor gaat verkopen. Heel veel succes met je zoektocht, we zien het resultaat graag langskomen :)

aangepast door hbor77
Werd net bericht geplaatst dat motor verkocht werd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, hbor77 zei:

Een hele heftige klap geweest, hopelijk ben je, op je teen na, helemaal hersteld... veel sterkte nog.

 

Had nog wel een frame gezien op eBay maar zag net dat je de motor gaat verkopen. Heel veel succes met je zoektocht, we zien het resultaat graag langskomen :)

:o heb je een links voor me? 
 

is een los frame dan wel betrouwbaar is maar de vraag

 

edit* heb de frames al gevonden in Duitsland. 999 euro voor de goedkoopste. 
 

nu begin weer te twijfelen. 

aangepast door Afgnamedz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk er wel aan dat het kenteken bij het frame hoort en je vanuit Duitsland dan ook met een import als motor te maken krijgt.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Afgnamedz zei:

ookal zou ik de motor maken, dan zou ik er niet op comfortabel op kunnen rijden. En verkopen zou me dan ook niet lekker zitten. Ik doe hem lekker weg. 

Dat is precies voor mij de doorslaggevende reden geweest om - een paar jaar geleden - zo'n twijfelgeval van de hand te doen. In dat geval in onderdelen verkocht, wat ook economisch gezien de beste keuze bleek te zijn. Maarja.....je moet de plaats de ruimte en de tijd hebben en het een beetje leuk vinden om te handelen (en nee,.....géén twijfelachtige onderdelen verkocht!) . Ik heb trouwens geen idee of er een beetje handel zit in onderdelen van een 1200f. 

Mijn advies (als ik zo vrij mag zijn) : stop met twijfelen en focus op een andere waar je weer volledig comfort en vertrouwen van krijgt. 

 

Oja, belangrijkste is dat je er zelf (relatief) goed vanaf gekomen bent. Het klinkt als een heftige klapper.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Afgnamedz said:

Bedankt voor de reacties. 
 

ookal zou ik de motor maken, dan zou ik er niet op comfortabel op kunnen rijden. En verkopen zou me dan ook niet lekker zitten. Ik doe hem lekker weg. 
 

@AFS Motorparts ik was eigenlijk van plan om hem bij jou naar de zaak te brengen. Heb jij er wat aan? 

Bedankt voor het aan mij denken!
Echter, ik heb geen interesse in de schademotor. Je kan beter wat goede foto's maken, en deze aan de sloopbedrijven/opkopers mailen. Boonstra is de bekendste.
Of mogelijk zit er hier iemand op het forum die interesse heeft.
En heb je Facebook? Daar zijn ook speciale pagina's te vinden voor dit type aanbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...