Ga naar inhoud

Nokkenaskettingspanner


Joopvfr
 Delen

Aanbevolen berichten

Na een slecht begin met mn VFR uit 2008 met 66.000 op de teller , zag eruit als een plaatje net nieuw.

Maar van een mooi paard kan je niet eten. Veel start problemen en nieuwe accu enz enz. Totdat ik op de forum las van het gevalletje stator. Aangekaart bij mn dealer, nagemeten maar dat kon het niet wezen. Nadat die helemaal was stil gevallen, laten ophalen zodat die beter kon meten ! Jahoor de stator! gemaakt en wat een verschil, gelijk zuiniger en lopen als een zonnetje.

En daar kwam de 72000 beurt aan, had al tijdens de koop gezegd leuk die beurt die er aan komt over 6000 km maar die kleppen moeën jullie maar regelen 😉 doordat ik niet veel schik had van de VFR en de Corona te weinig gereden en ipv dat ik 15000 per jaar reed, had ik nu er twee jaar erover gedaan. Dus dat werd weer een dingetje bij mn dealer, moest die ver uit zn geheugen halen 🙈hij ging erna kijken tijdens de beurt, maar ja wat gebeurd er de nokkenasketting rammelt en tja de spanner. Tja prima joh maken maaren ja hoor gemaakt en oh oeps de andere ook, ach ja we zijn toch bezig. Maken die hap ! Hij had voor de reparatie gezegd dat de kleppen nog prima ware, dus dat was een meevaller kregen we daar geen discussie over iedergeval 😉 gister gebeld dat die klaar staat en toch nog de kleppen gesteld. Prijs zeer aangenaam eigenlijk een dure grote beurt rond de 600 dus ik hoop dat ik nu weer kan genieten van mn VFR en weer normale kilometers mag maken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb jij een hele vrijgevige dealert. Een grote beurt inclusief de Vtec kleppen stellen voor dat bedrag?  Doet ie het voor de hobby waarschijnlijk....:coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Ray zei:

Of hij zegt zoals vaker gebeurd dat alles goed was en niet eens heeft gekeken.

:withstupid: ik ken nog zo'n dealert.... :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Djeezzzz, best wel wat aanloop-probleempjes in het begin met je shiny VFR  :(

Hoop dat ie je inmiddels wel een smile van oor tot oor bezorgd  :piraat:

 

Maarre... die startproblemen hingen dus ook samen met die stator?

Is een beetje een dingetje voor mij, dat slechte starten, bad experience in the past, vandaar dat ik er effe naar vraag.

En die NAKS? Dacht dat dat alleen speelde bij de VTR, maar dat is hier kennelijk dus ook een puntje aandacht, heb ik genoteerd direct onder het kleppen stellen bij 24k ✏️

(tenminste, voor het type waarvoor ik in de markt ben).

 

Yep, ben op zoek naar een pre-owned exemplaar, vandaar dat ik de Pro's en Con's aan het inventariseren ben  ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naks hoor je wel als t nodig is.
Gewoon goede olie en vaker verversen helpt ook al.
Zeker elk jaar olie en filter en anders max 10000km, ik doe meestal op 7500 al.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Cyberbob zei:

Djeezzzz, best wel wat aanloop-probleempjes in het begin met je shiny VFR  :(

Hoop dat ie je inmiddels wel een smile van oor tot oor bezorgd  :piraat:

 

Maarre... die startproblemen hingen dus ook samen met die stator?

Is een beetje een dingetje voor mij, dat slechte starten, bad experience in the past, vandaar dat ik er effe naar vraag.

En die NAKS? Dacht dat dat alleen speelde bij de VTR, maar dat is hier kennelijk dus ook een puntje aandacht, heb ik genoteerd direct onder het kleppen stellen bij 24k ✏️

(tenminste, voor het type waarvoor ik in de markt ben).

 

Yep, ben op zoek naar een pre-owned exemplaar, vandaar dat ik de Pro's en Con's aan het inventariseren ben  ;)

 

De stator is idd een dingetje bij de VFR maar er zijn prima alternatieve voor op de markt, zelfs met dikkere omwikkelingen. De Nokkenaskettingspanner kwam waarschijnlijk door de hogere km stand. Al moet ik zeggen, had het ook niet verwacht bij een VFR deze wordt toch wel in de categorie onverwoestbaar en km vreter gezet.

Maar ik ben weer helemaal blij, heerlijk vandaag naar mn werk gereden met een grote glimlach als de vtec erin gaat bij het doortrekken van de toeren. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks for the feedback :beer:

 

Goed te horen dat je inmiddels weer helemaal happy bent, ben benieuwd naar the VTEC-experience rond de 7000 tpm., maar dat komt dadelijk wel bij de testdrive(s)  :crossy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...