Ga naar inhoud

Liqui moly motorolie additief


Murat Sahin
 Delen

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, RoelNL zei:

 

 

Zit het aangrijppunt bij de nieuwe fiets helemaal aan het begin van de koppelingshendel, zit die bij de rc24 helemaal op het eind, de vraag is dus hoelang ik er nog mee kan blijven rijden voordat de koppelingsplaten echt op zijn. Maar goed koppelings platen zijn ook niet super duur dus binnenkort maar eens kijken wat ik voor andere platen kan vinden van een degelijk merk. 

 

Als het aangrijppunt zo hoog zit zou dat denk ik ook kunnen komen doordat de veren in de koppelings korf te slap zijn geworden, mijn cb250rs uit 1984 heeft hetzelfde, ben er nog niet aan toe gekomen om ze te vervangen dus kan hier nog geen 100% uitsluitsel over geven, maar die heeft pas 24d km op de teller dus de platen zijn niet versleten die heb ik gecontroleerd, maar zit ook zo hoog, dat was vroeger niet zo gaf m'n pa aan die er toen mee Reed naar z'n werk. 

 

 

Ervaring met castrol kan ik kort over zijn, mijn vfr had tijdens de proefrit geen last met slippende koppeling, bij de afleverbeurt is er verse castrol power rs in gegaan, daarna begon hij met slippen, de platen waren niet versleten. 

Johan heeft de platen destijds vervangen, en ringen achter de veren gezet daarna geen last meer gehad, sindsdien gaat er wel altijd kroon olie in. 

Er zal inderdaad iets zijn wat dit triggerd icm met de nieuwe olie, en ik zeg helemaal niet dat castrol olie niet goed is, wat de exacte oorzaak is, i don't know maar goed ik behoed graag mensen voor hetzelfde en er zijn genoeg betaalbare alternatieve merken

 

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee 😄👍

aangepast door crossrunner
Om een nieuwe discussie over gastrol olie te voorkomen maar even verandert naar castrol.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-1-2021 om 21:15, Murat Sahin zei:

Heeft iemand hier ervaring met Liqui Moly motorolie additief met mos2? Ik wil het bij aankomend groot onderhoud graag gebruiken. Weet echter of het echt helpt.

Grote kans dat het je natte platenkoppeling om zeep helpt. Ik zou het niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Ray zei:

Ik zeg ik niet dat het wetenschappelijk is bewezen maar dat ik het er in het geval van de VFR week van gehoord heb daar het met Castrol voorkomt en niet bij de 2 andere. Er komt hier genoeg voorbij en het is mij nog niet opgevallen dat er iemand in zo'n topic heeft opgemerkt dat hij/zij het met 1 van die merken heeft gehad.

 

Er stond laatst een bak van een vuilniswagen in de fik, vanaf nu blijf ik roepen dat de oorzaak ligt bij het Limburgse bedrijf waar de opbouw gemaakt is.

Ik ga daarbij volledig voorbij aan goed bewijs, een gedegen onderzoek naar de oorzaak, en het feit dat die opbouw al een tijd niet meer gemaakt wordt.

 

Misschien is 80% van alle vuilniswagens wel een Limburgse, is het dan logisch dat vaker dat merk naar voren komt? Is er al eens gekeken of er na het monteren van een nieuwe opbouw weer vuur uitbrak? Is er wel gekeken of er in eerste instantie echt een Limburgse bak op zat, of was het een goedkope imitatie? Is er wel daadwerkelijk vuur geweest? Etc. Etc.

 

Snap je nu mijn punt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, JooST zei:

 

Snap je nu mijn punt?

Ik snap het eerlijk gezegd niet, vind je reactie wat kort door de bocht. Heb je het zelf bij de hand gehad? Kan je er dan iets zinnigs over zeggen? 

 

Ik ben best met je eens als je stelt dat het niet perse iets is wat fout is aan de olie , maar misschien de combinatie van olie en een of meer andere factoren , alleen de feiten in mijn geval waren dat zowel de veren als de platen niet buiten de toleranties vielen, en dat na de onderhoudsbeurt het slippen vrijwel direct begon terwijl dit voor de olie wissel niet was. 

 

 

Ik denk nogmaals dat zowel Ray als mijn eigen bedoeling is mensen te helpen ellende te voorkomen, niet om gastrol olie af te kraken. 

aangepast door BlackVfr
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-2-2021 om 14:20, JooST zei:

 Google eens op slippende koppeling Motorex en je vind wel een verhaal waarbij iemand datzelfde ervaren heeft met Motorex, na vullen met Castrol was het over.

 

Omdat ik toch wel nieuwsgierig van aard ben én toch veel achter een beeldscherm verblijf:

 

Knipsel.JPG

 

En zo kom je er wel meer tegen op het alwetende wereldwijde web......

aangepast door voodoo
.
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

That works both ways... 

 

Iedereen moet ermee doen wat ze willen, het zal mij een worst wezen als je het onzin vind gooi je het er lekker wel in toch, ik ga niemand vertellen wat ze wel of niet moeten doen. 

 

We dwalen denk ik ook een beetje af in een gastrol discussie dus laten we weer on topic gaan 😄👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik 15 jaar geleden begon met mijn motorzaak deed ik ook Castrol.
Na enkele tientallen problemen met plotseling slippende koppelingen ben ik er een jaar of tien geleden mee gestopt.
Met BelRay, Repsol, Shell en Motorex heb ik die problemen nooit gehad.
Het is inderdaad heel goed mogelijk dat de Castrol RS ondertussen aangepast is, en dat het probleem over is.
Repsol heeft het probleem dat het jarenlang lastig verkrijgbaar was. Steeds nieuwe importeurs, dan weer niet leverbaar enzovoorts. Geen idee hoe dat nu is.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BlackVfr zei:

That works both ways... 

 

Iedereen moet ermee doen wat ze willen, het zal mij een worst wezen als je het onzin vind gooi je het er lekker wel in toch, ik ga niemand vertellen wat ze wel of niet moeten doen. 

 

We dwalen denk ik ook een beetje af in een gastrol discussie dus laten we weer on topic gaan 😄👍

 

Schrijf je trouwens bewust Gastrol in plaats van Castrol?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, AFS Motorparts zei:

Toen ik 15 jaar geleden begon met mijn motorzaak deed ik ook Castrol.
Na enkele tientallen problemen met plotseling slippende koppelingen ben ik er een jaar of tien geleden mee gestopt.
Met BelRay, Repsol, Shell en Motorex heb ik die problemen nooit gehad.
Het is inderdaad heel goed mogelijk dat de Castrol RS ondertussen aangepast is, en dat het probleem over is.
Repsol heeft het probleem dat het jarenlang lastig verkrijgbaar was. Steeds nieuwe importeurs, dan weer niet leverbaar enzovoorts. Geen idee hoe dat nu is.....

Stond me al iets van bij dat jij er ook al eens wat over geschreven had Frank. 

 

Ben een paar jaar geleden naar Madeira geweest, prachtig eiland, oef daar zou je zo mooi kunnen rijden op de motor.... Anyway daar was ongeveer iedere benzinepomp een repsol pomp met alle toebehoren, had dat nog nooit gezien 😄

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, AFS Motorparts zei:

Toen ik 15 jaar geleden begon met mijn motorzaak deed ik ook Castrol.
Na enkele tientallen problemen met plotseling slippende koppelingen ben ik er een jaar of tien geleden mee gestopt.
Met BelRay, Repsol, Shell en Motorex heb ik die problemen nooit gehad.
Het is inderdaad heel goed mogelijk dat de Castrol RS ondertussen aangepast is, en dat het probleem over is.
Repsol heeft het probleem dat het jarenlang lastig verkrijgbaar was. Steeds nieuwe importeurs, dan weer niet leverbaar enzovoorts. Geen idee hoe dat nu is.....

 

Dat roep je inderdaad al vaker (vorige keer waren het er nog overigens 4), maar bij Bakker schenken ze al wellicht meer dan 50 jaar Castrol en nog nooit klachten gehad, en er gaat toch een paar duizend liter per jaar voornamelijk in Honda's. 

Daardoor vind ik het zeer twijfelachtig dat het door Castrol veroorzaakt wordt, zeker met de nieuwe formule!

 

Dit hele verhaal doet me ook meteen aan de K&N oliefilters denken, ooit in de vorige eeuw was er ooit een foute productiepartij en decennia later roepen nog steeds mensen dat je die niet moet gebruiken.
 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, JooST zei:

 

 

Dit hele verhaal doet me ook meteen aan de K&N oliefilters denken, ooit in de vorige eeuw was er ooit een foute productiepartij en decennia later roepen nog steeds mensen dat je die niet moet gebruiken.
 

 

 

 

Ja oké en toch was er in 2020 dit topic hier op het vfroc forum waar het weliswaar om een hiflo filter ging maar ik gok dat de kans groot is dat deze uit de zelfde fabriek gerold is.... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, JooST said:

 

Dat roep je inderdaad al vaker (vorige keer waren het er nog overigens 4), maar bij Bakker schenken ze al wellicht meer dan 50 jaar Castrol en nog nooit klachten gehad, en er gaat toch een paar duizend liter per jaar voornamelijk in Honda's. 

Daardoor vind ik het zeer twijfelachtig dat het door Castrol veroorzaakt wordt, zeker met de nieuwe formule!

 

Dit hele verhaal doet me ook meteen aan de K&N oliefilters denken, ooit in de vorige eeuw was er ooit een foute productiepartij en decennia later roepen nog steeds mensen dat je die niet moet gebruiken.

In mijn geheugen (dat berucht slecht is) zijn het er nu meer..... :oops:
Ik weet het echt niet meer....

En die K&N of HiFlo oliefilters met opgelaste moer hebben inderdaad vroeger ook wat problemen gegeven. Ik weet nog steeds niet of dat door de fabrikant kwam, of door de gebruiker die ze veel te vast monteerde. Ondertussen is de constructie aangepast, maar door de slechte naam verkopen ze bijna niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...