Ga naar inhoud

VFR 800 VTEC 2002 4000 toeren in neutraal


Dumoulin
 Delen

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Case zei:

Bij de wissel van de thermostaat jaren geleden bij mijn 800fi is alles los geweest en dan duurt het even voordat alles echt goed ontlucht is. Dan doet je toerental spontaan erg rare dingen tot inderdaad 3000-4000 toeren. Krijg je spontaan een hartverzakking van ..... Pas na echt goed ontluchten, is echt niet zomaar ff gedaan, was het probleem opgelost.

OK, maar ik zie het verband niet tussen lucht in de KVS en "Wanneer ik hem uitzet en start is het terug ok totdat ik hem weer in versnelling zet. "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt idd op een oorzakelijk verband tussen versnelling en verhogingtoerental . Maar dat directe verband hoeft er niet te zijn. Ik zou ook niet weten hoe het inschakelen van de versnelling een verhoging van het toerental geeft. Misschien is er een indirect verband. Ik zou het niet weten.

 

Als het probleem dan opgelost is dan durf ik te zeggen dat door het inschakelen van de versnelling een luchtbel in het koelsysteem naar een plek werd verplaatst waardoor een sensor een verkeerde temp meet en daardoor het toerental omhoog gaat........  Dat zou wel een prachtige diagnose zijn, toch? :coolsmiley:  ;)  Alleen jammer dat die diagnose dan achteraf gesteld wordt.... (diagnose achteraf stellen ben ik ook veel beter in dan vooraf :closedeyes:)

 

Kortom: ik weet het niet. Eerst maar eens zorgen dat je zeker weet dat er geen lucht meer in het systeem zit zou mijn aanpak zijn. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, alles leeggemaakt. Radiator tot de rand gevuld. Reservoir tot de lijn. Beide doppen dicht. Zijstand en motor aan voor paar minuten en ondertussen in de leidingen knijpen. De fan was aangegaan en heb dan motor uitgezet. Even gewacht en radiator open en vloeistof was fel gezakt. Terug bijgevuld. 
Ik heb wel niet kunnen controleren of alle lucht eruit is maar hoop van wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen koelvloeistof helemaal gedaan. Perfect zoals het moet. Gisteren 150km gereden en probleem niet meer voorgekomen.

 

ondertussen ook nieuwe luchtfilter gestoken en de valve mod uitgevoerd alsook de pinkers gemaakt die met vertraging aan gingen. 
 

wat een topmotor. Heerlijk op te rijden.

ik dacht even rondje te rijden maar toen ik het goed in de gaten had was het 150km verder.

 

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doet een VFR.
Daarom heb ik er ook geen enkele moeite mee om gemiddeld 200km naar de start van een clubrit te rijden.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...