Ga naar inhoud

Superbike kit VFR 800 - 98


Alexsander
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedenavond Heren / Damens  van de VFROC.

 

Ik heb vandaag bij MDI in Ravenstein  een superbike kit besteld voor mijn VFR 800 uit 98 .

Ik wil aankomende motor seizoen deze set gaan testen op mijn motor i.v.m. mijn schouder blessuren .  

Het kan zijn dat mijn vraag al ergens bij jullie is behandeld.

Ik wil graag de gaskabels via de originele routen laten lopen.

Klopt het dat je met de gaskabels van een ST 1100 / ST 1300  de originele route kunt aanhouden.

Zo ja , welke moet ik dan bestellen . ST 1100  BJ ....   of van de ST 1300 BJ  ....

Zijn er VFR bezitters bij die deze ombouw uitgevoerd hebben op dezelfde type motor.

Graag hoor ik jullie mening en ervaring hierover .

 

m.v.g. Alexsander 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het verleden op de Vtec een superbike stuur geplaatst, de kabels gebruikt van een st 1100 die ongeveer 10cm langer zijn, dit is genoeg om de originele route aan te houden. Ik denk dat niet veel verschil in de motoren zijn, met de st1100 kabels zou het moeten lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht even op meer informatie, ik zelf heb het ook geprobeerd met de St kabels. De lengte van de totale kabel is inderdaad langer. (+/- 10cm)

Maar de zwarte buitenkabel is langer, de lengte van de stalen binnenkabel die uitsteekt is dan weer korter. Zodoende kun je het nog steeds niet aansluiten.......

Dan moet je weer de zwarte buitenkabel openbreken en korter maken.....

 

Maar ik weet niet hoe dit exact zit bij de VFR800.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de foto's en de omschrijving .

Weet jij toevallig ook de lengte van de buitenkabel ??  ( V-tec ) 

Ik ben op zoek gegaan naar de oem nummers  van de V-tec gaskabel en die van de 800 fi  -98. gaskabel.

In de hoop dat het dezelfde onderdeel nummers zouden zijn . ( zijn verschillende onderdeel nummers .)

Dan zou ik een mooi referentiepunt hebben voor de montage van de st  1300   gaskabels ( 100 mm lengte zoals op de foto )

Ik weet niet of de gaskabel van de vfr 98  gelijk is aan de V-tec   volgens de oem nummers niet.

Misschien eerst even de oude kabels opmeten.

 

mvg Alexsander

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, maar de 800Fi en de VTEC zijn minder afwijkend dan het op het oog lijkt.
Weel veel andere onderdelen maar het blok is in de basis hetzelfde en ik denk dat de gaskabel qua lengte niet veel zal afwijken en de ST1300 kabel lang genoeg is.
Ik heb destijds de kabels 2e hands gekocht voor een paar tientjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nu even een update over mijn superbike kit 

Nu een paar ritjes gereden met deze set .

Wat een wereld van verschil ( positief gezien .)

Deze set gemonteerd met de originele gaskabels.

De gaskabels van st 1300 paste niet .

De gaskabel ( gas geven ) was wel goed met de binnenkabel  lengte .

De gaskabel  ( terug trekkabel )  was niet goed. 

De binnenkabel was 2 cm te kort .

Originele kabels gemonteerd volgens de beschrijving.

Alleen op de uiterste stuurstand naar links komt het gas heel iets vertraagd terug  .

 

Groeten Alexsander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eric .

Vandaag foto's gemaakt van de set.

Foto's zijn te groot om toe te voegen. 

Max 2 mb.

Wil jij de foto's eventueel rechtstreeks ontvangen. 

 

Mvg Alexsander 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dat is inderdaad vreemd. Je voorgaande foto's varieeren tussen de 330kb en 470 kb per stuk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...