Ga naar inhoud

Gehoorbescherming ACTIE!


Inkedcaptain
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo toppers.

 

Nu weet ik niet helemaal zeker of iedereen er oren naar heeft maar wellicht leuk om dit met jullie te delen.

 

Gezien het feit ik behoorlijk actief ben op instagram heb ik redelijk veel samenwerkingen met bedrijven mogen doen.

Nu heb ik sinds afgelopen week een leuke klus gepland met Audinc Nederland.

 

Zij maken gehoorbescherming op maat en dit ook voor ons als motormuizen op de weg.

Vandaag heb ik me dan ook een paar oordoppen laten aanmeten en vond ik het een leuke ervaring.

 

Ik heb hier en daar aardig wat geleerd en ben erg benieuwd naar de doppen als ze klaar zijn.

Wellicht hebben meerdere van jullie al een tijd de wens om deze te laten aanmeten en probeer ik hun op locatie te laten komen zodat niet iedereen zoon grote afstand hoeft te rijden.

 

https://audinc.nl/ hier kunnen jullie alle informatie vinden.


Actie voor februari nu 89,- euro voor 1 paar op maat (standaard).

Mocht je jezelf een paar willen laten aanmeten laat het mij weten zodat we centraal voor de meeste een plek kunnen zoeken of als je dichtbij 1 van de locaties woont ga je prima zelf.

 

Mocht je een afspraak maken zou ik het leuk vinden als je de code er bij vermeld Audincwithlorano dan weten ze dat je via mij komt.

Mocht je vragen hebben hoor ik het graag.

 

Groeten Inkedcaptain.

 

_DSC3461-min.thumb.jpg.15a482f42f518e4696ed61b1cea12015.jpg

 

_DSC3469-min.jpg

_DSC3459_1-min.jpg

aangepast door Inkedcaptain
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Voodoo.

 

Momenteel in februari hebben ze de actie gestart dat ze normaal 109,- euro kosten en nu voor 89,- euro.

Aangezien ik iets later instap kan ik momenteel geen verdere korting regelen maar dat zal in de toekomst wellicht anders worden.

 

Mocht je vragen hebben laat het me weten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luie voodoo had ook eerst de website kunnen checken; ook de ears en de bluetooth hebben korting. :thumpup:

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze van mijn werk gekregen. Maar fijn dat je het deelt, is zeker de moeite waard als je lange dagen op de motor zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook jaren lang dergelijke op maat gemaakte oordopjes voor mijn werk gehad.
De zachte variant, dit moet wel elk jaar opnieuw gecontroleerd worden.
Vaak zijn ze dan al weer 'lek' omdat je gehoorgang altijd van vorm verandert.

 

Dat ze lek zijn merk je meestal soms zelf niet eens, maar door ze te testen met een luchtdrukmeter
op het ventiel te zetten kun je dit dus meten. Soms is ook alleen het ventiel lek.

 

Voor langdurig gebruik zijn op maat gemaakte oordoppen fijn, omdat je dan geen pijn in je gehoorgang krijgt.
Van die uitzet schuin oordopjes krijg je pijn na een aantal uren dragen. En gehoorkappen kunnen warm zijn.

 

Ik vind alleen de prijs gewoon te duur voor particulier gebruik, zeker omdat ze geheid binnen een jaar al weer
niet meer goed passen en/of 'lek' zijn.
Je kunt dit ook al wel merken door met je kaken te bewegen, dan komt het geluid er al doorheen.

Al met al een goed product mits je ze elk jaar controleert. ( soms zelfs elke 6 maanden)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons werk moeten ze om de 2 jaar gecontroleerd worden en eigenlijk is het dan alleen om te bevestigen dat ze nog werken, maar qua prijs zijn ze wel duurder dan 150,- euro en verwacht je ook dat ze heel blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Inkedcaptain zei:

Ben erg benieuwd.

 

Zijn er meer mensen met oortjes op maat? of waarom juist niet?

 

Zou het leuk vinden om hier eens over te sparren. Wel of geen oortjes en waarom?

 

groetjes

Altijd, een stille helm bestaat niet wat de fabrikanten ook beweren.
De rijwind is de boosdoener en wanneer je een stille helm hebt is het alleen maar gevaarlijker wanneer je geen oordoppen gebruikt omdat het niet opvalt maar schade aan het gehoor komt niet alleen door het aantal decibellen maar ook door de duur van de blootstelling.
Buiten mogelijke schade aan je gehoor helpen oordoppen je ook om langer geconcentreerd te blijven maar dan moet je wel goede hebben want als ze niet goed passen of teveel drukken (meestal bij schuimpjes) dan werkt het weer averechts.
Ik heb diverse universele geprobeerd maar die waren het allemaal net niet dus heb nu op maat gemaakte sinds een paar jaar en dat bevalt super.
Op het werk is een vuile omgeving en daar heb ik harde (beter schoon te houden) maar op de motor is dat niet fijn en daarvoor heb ik zachte.
Tip: Kies een felle kleur als je die optie hebt want je laat er geheid wel eens 1 vallen en dan zijn transparante of neutrale kleuren moeilijk terug te vinden. Met touwtjes in een helm is niet fijn en je loopt het risico dat er aan het touwtje getrokken wordt waardoor ze niet optimaal werken en dus zinloos worden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaren gereden met standaard oordopjes. Dat beviel prima voornamelijk omdat ik destijds achter een groot scherm zat van BMW K1300GT. Inmiddels rij ik sinds 4 maanden VFR1200f en daarbij zit je gewoon wat meer in de wind. Toen was het moment om opmaat gemaakte oordoppen aan te schaffen. Omdat ik bij elke rit nu oordoppen in doe leek het mij prettiger om op maat gemaakte. Ik heb ze bij Alpine vandaan en ben er erg tevreden over. Je kan kiezen welke demping je wil. Verder keuzes in kleur.

 

Mijn advies doe een investering in op maat gemaakte oordoppen. Ik had toevallig een actie en was 89 euro kwijt.

 

Succes met je onderzoekje 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi toppers, bedankt voor jullie berichten. 
gelukkig heb ik nu inmiddels de oortjes op maat laten maken en een leuke samenwerking aan het opzetten ben.

 

mochten er meer van jullie met intresse zijn, nu ook 89 euro! Hard of zacht! De keuze is reuze!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg wel dat je het juiste filter erin laat zetten. Normaal wordt er veelal een demping van 15 dB ingezet, maar ik heb laatst  laten vervangen door een filter met 25 dB demping. Voor mij veel beter op een VFR1200F en de MT-10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels de oortjes ontvangen en wat zitten ze fijn zeg..ik vind de prijs al geweldig maar ze zitten ook top.

 

Heb de zwaarste filters erin laten zetten en zelf als mijn vrouw weer eens met haar vriendinnen aan de facetime zit heb ik nergens last van;).

top dit.. nu nog even de motor afmaken en wat onderdelen spuiten en dan kunnen we de weg weer op!

 

groetjes en rij voorzichtig allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb mijn oordoppen jaren terug laten aanmeten. Het idee was om ze vorig jaar te vervangen door een nieuw setje. Bij de audicien bleek tot mijn verbazing dat vervanging nog niet nodig was. Ze zijn doorgemeten en sluiten het geluid nog prima af. Hoeveel jaar doen jullie normaliter met een setje(?) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...