Ga naar inhoud

Tankpads!


ariesblade
 Delen

Aanbevolen berichten

Wat voor tankpads heb je op je VFR? Wat vindt je er fijn aan (of juist niet)?

 

Ik zoek zelf een set voor mn VFR800Fi ‘00 waar je knieën aan ‘plakken’ maar ik ben nieuwsgierig wat de rest heeft en wat je ervaring is.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tankpads zijn niets meer dan een bescherming tegen de ritsen, gespen of wat er ook aan je motorbroek zit wat de tank kan beschadigen. Dat is dus niets meer dan een kwestie van smaak en daar heb je geen advies voor nodig want het is jouw motor en jij bent de enige die bepaald wat mooi is.
Waar jij het over hebt zijn Stompgrips en die zijn er om grip te bieden aan je knieën tegen het glijden bij remmen en in de bochten.
Sommigen zweren erbij maar ik heb het nut er nooit van in gezien om die lelijke dingen te gebruiken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah dat bedoel ik. Inderdaad, ik dacht dat het ook tank grips waren, omdat ze op de tank geplakt zijn en ze grip geven. Raar :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is zo'n enthousiasteling, wil niet meer zonder.

je zit als een huis op je fiets zonder krampachtig gedoe

Zelf heb ik zwarte, je hebt ze ook transparant

3-april-002.jpg

In Nederland te koop bij KLIK

voor het juiste model moet je even bellen

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ariesblade, 

 

Ik heb er Eazigrip pads op zitten. Had eerst wat bij Aliexpress besteld dat was rotzooi, dus toen maar voor de  echte gegaan. 

 

Deze werken echt super, je hebt er zo veel grip mee, ik reed er veel mee op het circuit en dan geeft het superveel stabiliteit als je naast de motor gaat hangen, maar ook als je hard moet remmen of gewoon met rijden op de weg wil ik iniedergaval niet meer zonder. 

 

Enige puntje is, ze werden/worden niet geproduceerd voor de vfr800fi of de vtec. 

Ik meen me te herinneren dat ik na veel vormen bekeken te hebben deze gekozen heb die volgens mij van een triumph street triple zijn. Maar dat zou ik eventueel op moeten zoeken. 

Zoals je ziet staat het of ze voor deze gemaakt zijn. 

 

Gr Rolf 

Screenshot_20210208_172935_com.android.gallery3d.thumb.jpg.1701bf631ac480ab380a28045273a6bc.jpg

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah top heb dan al twee opties. Ha wat ik vooral merk is dat de combinatie van de tank met mijn broek (en ook zadel en de broek) erg glibberig is [emoji23] helemaal als het nat is


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuw stukje skaileer op je zadel gaat al wonderen doen. Vaak is dit bij een origineel zadel nog nooit vervangen na al die jaren.

Hierna zul je daadwerkelijk je kont omhoog moeten tillen wil je die kunnen verplaatsen.......

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had last van glijden op het zadel, vooral bij stevig remmen.

Een ander zadel genomen en weg probleem, maar het kan ook aan je motorbroek liggen :shit:

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes, ik heb al mn zadel vervangen. Van een sloopmotor een opnieuw bekleedde zadel kunnen overkopen (zie foto)

Maar de tank blijft nogal glibberig. Dus denk dat het zeker aan de broek ligt. Dus voor degene die een vfr800fi hebben, niet de Revit Enterprise 2 kopen :schater:


1c3ef41c61d26ee3cb3bd4bb27808d61.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glijden op het zadel is voor mij nooit een probleem, vind dat wel fijn. Het verzitten gaat daardoor gemakkelijk. Echter om niet ongewild tegen de tank aan te schuiven een setje eazigrips gemonteerd, erg tevreden met het resultaat.

Qua tankpad de originele HRC pad gekozen, lastig om aan te komen, maar persoonlijk vind ik deze het mooiste staan.

 

 

IMG-20180414-WA0020.jpg

VFR 1200 FD zero gravity.jpg

tankpad vfr.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn vele grippads. Stompgrip is ook niet meer dan een merknaam. Wel een van de betere vind ik, samen met Eazi-grip. Zelf heb ik grippads van een tientje gekocht via Ebay. Ze doen hun ding, maar vind ze voor circuitgebruik net te klein. https://www.ebay.com/itm/273922245491
11deba132b6769c073f2fbca188f99fc.jpg&key=ef7403b9fc271f8b085e24636ee4d2c467b0deb15186d3f82194b279ffea0960





Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Wouter595 said:

 

IMG-20180414-WA0020.jpg

 

 

 

Oehhh... gave fiets  :thumpup:

Met die Helibars erop zul je toch wel Mega relaxed zitten nu.

Mijn rug is niet meer wat ie ooit geweest is, dus dit soort upgrades hebben mijn volste aandacht  ;)

 

Wil je topic beslist niet kapen @ariesblade, so :focuski9: now.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een alternatief op voorgaande:

Bagster over de tank heen. Niet de mooiste  maar voor mij functioneel genoeg, zowel kwa grip als opslag mogelijkheden.

 

1787610186_2020-10-1616_09_43.thumb.jpg.35d9d29d5dd0a7561a4c08665c6ece86.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...