Ga naar inhoud

Aankoop VFR1200F advies


Bart Bever
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag Beste Viffers,

 

1,5 jaar geleden de Vtec800 verkocht en ondertussen een scheve schaats gereden op de V-Strom1000 (2015).

Leuke motor maar door omstandigheden heb ik deze einde vd zomer moeten wegdoen.

Ondertussen financieel terug een beetje ruimte en ik ben weer op jacht naar een motor.

Vorig jaar ben ik deze ook al tegengekomen en hij is nog steeds niets verkocht!

https://www.2dehands.be/a/motoren/motoren-honda/m1662237520-honda-vfr-1200f.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

 

Wat is hier mis mee? Kent iemand deze motor? Omgeving Dendermonde in Belgie.

Buiten de kleur mss want ik twijfel maar hezb 'm nog niet in t echt gezien...

Na een beetje speurwerk zou ik best op zoek gaan naar een +2012 owv de geupgrade Cardan, het iets minder bokkige gedrag en standaard tractiecontrole.

Ook zie ik in de advertentie dat hij zegt: 160pk terwijl dat volgens mij 173 moet zijn vanaf 2012?

Ik heb de vraag gesteld via mail maar nog geen antwoord gekregen dus kom ik hier al eens mijn licht opsteken..

 

Alvast bedankt voor de info!

Bart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat ie wijnig ipv weinig schrijft zegt niet zoveel ;) De cardan vd pré 2012 is precies dezelfde als van na de update. Softwarematig kun je met een 2010/11 ook naar @sabsteef Dan zit je gelijk qua cardanreacties. Maar dit is puur de software. Andere verschillen zijn TC, andere toerenteller, resterende actieradius, led achterlicht én een halve liter grotere tank 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Michel, 

Bedankt voor de info! 

 

Ja,in de chat functie van 2dehands heb ik ook al een paar bedenkingen gemaakt. 

Wel heb ik gezocht naar reviews pre en post 2012 en daar werd soms toch verwezen naar de 160-173pk. Vandaar dat ik wou uitsluiten dat dit geen overjaarse 2011 was.. 

Ik ga wss in de loop van volgende week eens kijken (niet bij de deur). Ook de K1300S blijft in mijn hoofd hangen. 

Beide zwaargewichten raak je blijkbaar aan de straatstenen niet meer kwijt... 

Meer tips zijn altijd welkom! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga proefrijden op beide modellen en koop vervolgens een VFR ;) Even wat weetjes over de Beemer tov een Viffer. 

 

BMW gaat over het algemeen eerder stuk. Duurder onderhoud. Tweedehands onderdelen veel duurder bijvoorbeeld een gebruikt onderdeel: ABS pomp BMW €700, ABS pomp Honda €200 maar als geld geen rol speelt koop je wat je mooi vindt en lekker rijdt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid:

 

Wat zijn opsies? ;)

 

Van een plaatje is er eigenlijk weinig tot niets te zeggen, dan worden het vrij snel aannames of persoonlijke voorkeur.

Als je een 2010 rijdt mis je de minimale veranderingen in de 2012 modellen echt niet hoor!

De Dam uitlaat is wel een pluspunt, het windscherm moet jou 'passen'.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Bart Bever said:

Ook de K1300S blijft in mijn hoofd hangen. 

Beide zwaargewichten raak je blijkbaar aan de straatstenen niet meer kwijt... 

Meer tips zijn altijd welkom! 

Dan zeg ik natuurlijk de Honda CBR1100XX Super Blackbird. Veel beter dan de K1300S en zelfs iets beter dan de VFR1200F (sorry voor de eigenaren daarvan).
En ook nog eens een stuk goedkoper.
Wat je wel moet missen is ABS en tractiecontrole. Gelukkig krijg je daar kettingaandrijving voor terug.
En elke zware sport/tourmotor wordt tegenwoordig in onze regionen vrijwel niet meer verkocht. De markt is overgestapt op nakeds en GS-achtige allroadmodellen.

aangepast door AFS Motorparts
  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Athome zei:

De Belgische uitvoeringen van de VFR1200 was toch geknepen in vermogen? Dus minder dan 173 PK

 

Dat hoeft niet, ligt aan de keuze van de eigenaar. 

De 100 pk uitvoering is goedkoper in belasting/verzekering, maar is geen verplichting. 

 

Wel duidelijk vragen welke uitvoering het is, bij aanschaf. Het is niet zomaar om te zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, frank_b zei:

Het is niet zomaar om te zetten

Jawel, sabsteef kan dat met de flash. En meteen alles eromheen ook verbeteren :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank bedoelde de administratie. Zou gek zijn als je in België eentje koopt die op vol vermogen werd ingeschreven. 

Rond de 100pk is nog netjes maar als je bvb een pk bak invoert uit Duitsland die 1000 euro goedkoper is kost het je tegen dat je in België aan 't rijden bent 1500 euro vanwege de hoge inschrijvingsbelasting. De jaarlijkse verkeersbelasting blijft voorlopig nog dezelfde. 

Vandaar de jacht op belgische fietsen.. 

 

Groeten! 

aangepast door MichelDB
Quote van voorgaand bericht niet nodig
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat enkel om de ėėnmalige belasting bij inschrijving die hoger is. Verzekering en jaarlijkse verkeersbelasting zijn gelijk. Op papier zijn bijna alle Belgische 1200f 115pk, maar ga er maar van uit dat de grote meerderheid ondertussen op full power staat. Het maakt ook geen moer uit als je nadien even bij Sabsteef langs gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij reeds m'n tweede VFR1200F.
M'n eerste was een 2010 met 116 pk (ingeschreven) en de originele full power module (173 pk) van Honda achteraf ingebouwd.
Scheelt idd een pak BIV in België.

Net even simulatie gemaakt:
Motor van 2010 /  116 pk = jaarlijkse verkeersbelasting : € 59,53       Belasting op inverkeerstelling : € 123

Motor van 2010 / 173 pk =  jaarlijkse verkeersbelasting : € 59,53       Belasting op inverkeerstelling : € 2478
M'n huidige was de laatste low power van de 2e generatie (gekocht op het autosalon in Brussel in 2016) , met de veranderingen zoals MichelDB al vermelde (al vergat hij het voornaamste: => een nieuw minder glad zadel :coolsmiley:
Toen was DonGuhl (USA), de enige die zonder boren of breken hem naar vol vermogen kon zetten softwarematig. 
Heb dan m'n ECU naar hem gestuurd, met als resultaat een full-power voor een laag prijsje.
Nu ben je idd beter af met een optimalisatie door het forumlid Sabsteef, zelfs al staat hij reeds op full-power.
Ik zie dat de motor die je op het oog hebt, 40.000 km heeft.
Let op, of vraag na, of hij z'n 36.000 km onderhoud gehad heeft.
Dit is een vrij duur onderhoud als ik me niet vergis.
Heb je nog vragen, stel ze gerust. Voor de rest, proefrijden kan je gevoel tot aankoop bevestigen of tenietdoen........maar meestal is het de eerste optie :thumpup: :piraat:

aangepast door Paske
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Luchtfilter oliefilter cardanolie rem en koppelingvloeistof kleppencontrole iridium bougies. Balhoofdlager komt er ook meestal aan rond de 50K. In mijn geval ook nog de accu en setje road5 en TT550 plus RAM vaste steun. Wat ik kwijt was laat ik in het midden maar goedkoop was het niet. Maar het hoort er nu eenmaal bij. Als je het zelf kan bespaar je zo dik 1000 euro arbeidskosten. Helaas kan en zoek ik dit niet :thumpup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...