Ga naar inhoud

Ervaring met SH847 of SH775 serie regelaar?


Motochaly
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij mijn VFR800 FI heb ik inmiddels al 5x mijn stator en 3x mijn spanningsregelaar kunnen vervangen in de ongeveer 125.000km die ik gereden heb.

 

Al van alles geprobeerd ondertussen, ventilatortje erop, gesoldeerde verbindingen, aangepaste draadboom en inmiddels verplaatst op de plek van de toeter in de rijwind. Het geeft allemaal wel iets verbetering, maar het blijft toch een zwak punt. Afgelopen vakantie in Zwitserland mijn stator weer kapot en dat is gewoon niet handig ook al had ik een reserve bij me...

 

Op verschillende buitenlandse forums en facebookpagina's las ik berichten over de SH847 en de SH775. Beide serie regelaars en daarmee zouden alle problemen weg moeten zijn. Hier op het forum vind ik er niks over terug, is er iemand die hier ervaring mee heeft?

 

En weet iemand waar je deze in Europa kunt kopen? Op http://roadstercycle.com/ worden ze verkocht in diverse kits, maar met verzendkosten, invoerkosten en btw word het wel erg prijzig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stator kapot bij een fi??? Dat hoor je niet vaak. Al helemaal niet zo vaak. lijkt toch wel iets bijzonders aan de hand. 
 

Er is op dit forum echt wel veel over geschreven....en zou dus te vinden moeten zijn in het forum Techniek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt inderdaad niet vaak voor bij een FI.. maar elke 30.000km is het weer raak. Het forum volg ik al lang en daaruit heb ik de meeste dingen al geprobeerd die voorbij kwamen. 

 

Ik hoop dus dat een serie regelaar de oplossing kan zijn, maar ik kan nergens op internet vinden waar ze te koop zijn. Met name de SH775aa of SH775ab. Bijna alles wat wordt aangeboden zijn geen originele Shindengen, maar imitaties en blijken gewoon shunt of mosfet regelaars te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poe hey dat is wat je noemt pech hebben. Er moet haast wel iets anders aan de hand zijn dat zorgt dat het zo snel kapot gaat allemaal. Het klinkt als een soort mini kortsluitingen die met enige regelmaat voor komt die zorgt dat de stator kapot gaat. Blijft de accu wel goed? Zijn er ergens gekke verbindingen in de kabelboom? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Accu is ook twee keer vervangen in 14 jaar tijd, dus dat valt op zich mee denk ik. De kabelboom heb ik helemaal uit elkaar gehad en niks bijzonders ontdekt. Gelijk toen dikkere draden geplaatst vanaf de spanningsregelaar naar accu en massa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd de heilige 3-eenheid: Stator + SR + Accu.

Ook al eens alle 3 gelijk vervangen? Je bent niet de eerste die constant in hetzelfde rondje achter elkaar moet vervangen.

Heb je de stator opnieuw laten wikkelen? Of altijd OEM erin gelepeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-2-2021 om 17:13, Motochaly zei:

En weet iemand waar je deze in Europa kunt kopen? Op http://roadstercycle.com/ worden ze verkocht in diverse kits, maar met verzendkosten, invoerkosten en btw word het wel erg prijzig. 

 

Zelf geen ervaring mee maar een rondje google levert het volgende op:

Carmo

Ebay (uit Italië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor het meedenken!

 

De regelaars die Carmo verkoopt en degene van Ebay uit Italie zijn helaas allemaal namaak. Sommige lijken er veel op, maar van binnen is het dan toch een shunt of mosfet regelaar.

 

Ik heb besloten toch maar een originele te bestellen uit Amerika. Zodra ik weer opnieuw problemen krijg vervang ik de regelaar gelijk met de stator en accu en dan maar hopen dat dat ook bij mij gaat werken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je met serie-regelaar eentje die de stroom onderbreekt als de spanning te hoog oploopt (in plaats van kort te sluiten zoals de "normale" regelaars)?

Zo ja, dan verwacht ik juist nog meer problemen met je stator omdat bij het "afkappen" van de stroom dan hoge spanningspieken in de stator gaan optreden, en daar is de isolatie tussen de windingen van de stator niet op berekend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Dus...

De ultimate vervangings set is?.......

- Orgineel a 484 Euro stator OEM

- Carmo OEMish

- Aftermarket non OEM

 

Ik heb ook een stuk op internet gelezen over de 

FH020AA Mosfet Regulator

een vervangingsset met Mosfets die aanzienlijk koeler blijven en daarnaast de stator minder belasten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...