Ga naar inhoud

Ophangconstructie uitlaat middenpot


edk
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag, ik twijfel of ik een originele uitlaat onder mijn 1998 VFR 800Fi heb. Mijn uitlaat is opnieuw gespoten, en na monteren valt mij op dat er een groot oog onder de motor zit, net achter de schokbreker. Dit was mij eigenlijk niet opgevallen tijdens demontage van de uitlaat.  Is dit een ophangpunt waar een beugel/bout/rubber aan bevestigd moet worden waar de middenpot aan "hangt" of steunt ?

 

Ik heb hier niks aan zitten momenteel, dus de middenpot met voorste bochten (wat 1 geheel is) , hangt, samen met de 2 korte bochtjes voor de achterste uitlaten, eigenlijk alleen aan de tapeinden met flens en moer.

 

Is dat wel normaal ?  Ik maak mij zorgen of hier niet een beugel met rubber of iets dergelijks aan vast hoort te zitten zodat het volle gewicht van de hele uitlaat niet alleen aan de 8 tapeindjes hangt.  De einddemper ophanging zal hier wel ietsje aan meehelpen om te ontlasten denk ik.


Ik kan nergens op het internet een duidelijke constructie afbeelding hiervan vinden.

Kan iemand hier duidelijkheid over geven hoe het precies hoort te zitten ?

 

Heb een afbeelding toegevoegd van een originele uitlaat van model 1998, en de uitlaat die ik eronder heb  Met rood omcirkeld wat ik niet aan mijn middenpot heb zitten.

Iemand een voorstel hoe ik de uitlaat extra kan ondersteunen aan de onderzijde ?   Alvast bedankt voor het meedenken.

uitlaat origineel ophangpunten.png

Mijn uitlaat.JPG

aangepast door edk
afbeelding toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitlaat op de eerste foto is voor modellen met een geregelde katalysator (2 lambda sondes), deze maken gebruik van een ophangpunt onder de motor. Jouw uitlaat heeft zo te zien geen katalysator. Geen idee wat dat ophangpunt daar doet. Misschien is het een (Duitse) import met ongeregelde katalysator geweest, waarbij achteraf een katloze uitlaat op is gezet? Just thinking...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nu je dat zegt, ik heb dan een import vermoed ik , op het tellerhuis staat geschreven "Scheisse Wetter 1999" haha.. Zal wel van een Duitse monteur zijn van destijds....

Bedankt voor jullie reacties, ik laat het dan maar fijn zo

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn originele uitlaat van een 800fi van 2001 is inderdaad zoals op de eerste foto van @edk . Die heeft inderdaad 2 sondes en een katalysator met het ophangpunt. Die bout en moer los zien te krijgen na 20 jaar is een "feestje".

Nu heb ik er een RVS exemplaar onder liggen en die heeft niet de ophangbeugel. Lijkt me dat je het prima zonder kan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...