Ga naar inhoud

Vreemd tikkend geluid - VFR1200X


RvEs
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Vandaag weer naar werk gereden sinds de winterstop. Beetje koud maar geen probleem, alleen toen ik thuis was gekomen en bij het zetten van de motor op zijn plek. Hoorde ik een vreemd tikkend geluid vanuit het midden komen wanneer die in zijn 1 staat en naar voren en achteren maneuvreerde. Ik had al met mijn pa gekeken of het ook in neutraal voorkwam en dat was niet het geval.

 

Heeft iemand hier meer weet van en misschien een oplossing? Ik ga ook vragen of de dealer ernaar kan kijken deze week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was inderdaad fris op de motor vanmorgen. Toen ik opstapte was het drie graden Celsius.  Positieve is dat er dan geen mugjes zijn.

Geen idee m.b.t. het tikkende geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Aficior zei:

Het was inderdaad fris op de motor vanmorgen. Toen ik opstapte was het drie graden Celsius.  Positieve is dat er dan geen mugjes zijn.

Geen idee m.b.t. het tikkende geluid.

Hoezo positief? Dat is heel slecht in de strijd om de gouden mug trofee :nono:

Wat het tikken betreft zeg ik hetzelfde als bij alle vragen over geluiden.
Probeer een geluidsopname te maken want mijn ervaring is dat mensen het lastig vinden geluiden te beschrijven of te interpreteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast gaat het om details.

Hoe kun je manoeuvreren als je in de 1e versnelling staat? Of bedoelde je met draaiende motor en koppeling ingeknepen?

Vanuit het midden....midden van wat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is als de motor uit is, er is een pauze wanneer ik de motor beweeg naar voren of achter met ingeknepen koppeling waarna je een aardig luide tik of tak geluid hoort. En is idd als die in 1e staat, kan mij niet herinneren dat die dat vorig jaar nog gedaan heeft.

 

Komt niet vanaf het cardan. Meer van waar de koppeling zit, daar ergens.

aangepast door RvEs
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij de dealer geweest vorige week. Was vergeten een update te posten. 

 

Monteur zei dat het geen probleem is. Afgelopen weekend met de tocht ook niks vreemds opgemerkt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...