Ga naar inhoud

start koppeling vervangen of herstellen


Inkedcaptain
 Delen

Aanbevolen berichten

Hi toppers.

 

ik ben opzoek naar een start koppeling of iemand die deze kan repareren, via 1 van de toppers hier kreeg ik een bericht dat ze ook nog te repareren zijn.

 

Voor mijn VFr750F RC36 uit 95

 

 

ik zou hier mega blij van worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, repareren ?

Mijn ervaring is dat de grote massieve schijf van dit onderdeel uiteindelijk bezwijkt en daar is geen repareren aan. Of wordt er bedoeld om die schijf te vervangen ?

 

Anyway, succes met zoeken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Dat klopt, maar waar koop je er nog een?
En ik moet zeggen dat ik eigenlijk een andere oplossing zoek, want zeker weten dat een nieuwe ook weer kapot gaat. De laatste die ik kon vinden was een RC36. Terwijl ik een RC24 heb. Het enige verschil zijn de 'nokken' voor de pickupspoel. Dus die nokjes heb ik op de RC36 versie laten lassen en de overbodige de RC36 nokjes weggeslepen. Werkte prima! 6 jaar lang. Die is nu dus ook gescheurd.

Probleem zit in het verkeerd geplaatste oliekanaal. Welke ontwerper dat heeft bedacht...

hieronder de zoveelste foto van het probleem van de gescheurde rand.
 

1signal-2022-01-07-123226_001.jpeg

aangepast door harmsel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!
ik heb er intussen ook een gevonden dichter bij huis (versturen van uit de UK is eng sinds ze niet meer bij ons willen horen)
https://www.bike-parts-honda.be/honda-motorfietsen/assignment_spare_parts/28120ML7690

264 euro!
Bizar, vooral ook omdat ik weet dat hij weer stuk gaat.

ik ga geloof ik toch eens zelf prutsen, paar bouten er door jagen en kijken of het blijft zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Het product is niet meer leverbaar. Helaas. 

 

Dus repareren is de enige optie. 

 

ik heb mijn startkoppeling ingeslepen, om meer las punten te maken Screenshot_20220205-120850_Telegram.thumb.jpg.53f7249992ab78db3ef2bb95d46f2eb2.jpgScreenshot_20220205-120823_Telegram.thumb.jpg.d43eecef6d7273eccba9c6fe016f3454.jpgen laten lassen

 

TIG lassen is wel de tip, de materialen zijn erg verschillend. Pas op dat het geheel niet te heet wordt, dan gaat het vervormen. Een goede lasser zoeken. 

 

Ik hang hem er komende weken in,  als het stuk gaat laat ik het zeker weten hier. 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zal zo wel goed starten dat geloof ik wel maar vlgs mij is de vrijloop nu ook vast gelast en zal de startmotor continu meedraaien als de motor loopt.

Ik zou dat wel even controleren want anders heb je de startmotor door het meedraaien snel stuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...