Ga naar inhoud

start koppeling vervangen of herstellen


Inkedcaptain
 Delen

Aanbevolen berichten

@Johan volgens mij heb je niet goed gelezen. Dus even een samenvatting van dit topic:

 

Een nieuwe RC25 en RC36 startkoppeling is niet meer te koop (ik heb een jaar gezocht). Je kunt hem wel repareren (dicht lassen)

De startkoppeling daarvoor ingeslijpen en TIG lassen. Doordat je twee verschillende metaalsoorten aan elkaar last is dat erg lastig. 

 

ik heb er intussen 250km mee gereden. Hij start als een malle!

 

Dus dit is een top oplossing. Ik hou jullie op de hoogte!

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het gelukt is (lijkt te zijn), maar je geeft volgens mij geen antwoord op de vraag/tip van Johan. @Johan vraagt zich af of je de vrijloop nu ook vastgelast hebt. In dat geval blijft de startmotor meedraaien met als gevolg dat de kans groot is dat de startmotor stuk loopt. Dus hij adviseert om dat even te controleren.

Mag ik uit jouw uitleg concluderen dat de vrijloop niet is vastgelast?  En dus alles perfect werkt.... ? (of lees ik het nu verkeerd?) :?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het wel anders snap ik de 2 verschillende materialen niet, iets wat gebarsten is inslijpen en lassen is maar 1 soort materiaal wat je weer aan elkaar last.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, harmsel zei:

@Johan volgens mij heb je niet goed gelezen. Dus even een samenvatting van dit topic:

Vlgs mij heb ik het topic wel goed gelezen maar ik kan in geen enkele post vinden hoe de vrijloop na het lassen werkt.

Is de vrijloop ook vast gelast??? of werkt deze wel en draait de startmotor niet continu mee !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eric zei:

Mooi dat het gelukt is (lijkt te zijn), maar je geeft volgens mij geen antwoord op de vraag/tip van Johan. @Johan vraagt zich af of je de vrijloop nu ook vastgelast hebt. In dat geval blijft de startmotor meedraaien met als gevolg dat de kans groot is dat de startmotor stuk loopt. Dus hij adviseert om dat even te controleren.

Mag ik uit jouw uitleg concluderen dat de vrijloop niet is vastgelast?  En dus alles perfect werkt.... ? (of lees ik het nu verkeerd?) :?

:withstupid:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Johan zei:

Hij zal zo wel goed starten dat geloof ik wel maar vlgs mij is de vrijloop nu ook vast gelast en zal de startmotor continu meedraaien als de motor loopt.

Alleen het deksel is aan het vrijloophuis gelast. De rollers, plunjers en veren kunnen nog vrij bewegen dus aan de vrijloop is niks gewijzigd. Alleen het servicen in geval van een vastgelopen plunjer is nu wat lastiger, maar dat komt toch nagenoeg nooit voor. Het loopt lekker gesmeerd daar.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...