Ga naar inhoud

Webshops UK


Dumoulin
 Delen

Aanbevolen berichten

Verleden week risers gekocht bij CNC in de UK.

Niet over de Brexit nagedacht.

Risers kosten 69EUR incl 20% tax.

En net een betaling moeten doen van 34EUR om dit te kunnen ontvangen.

 

Dus mensen - pas op met iets te bestellen uit de UK (niet meer doen dus)

 

Grtz

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar is de €34 op gebaseerd dan?

Volgens mij op de geschatte waarde van het bestelde, dus lijkt mij bezwaar aantekenen wel de moeite waard. Maar ik hoor (en leer) graag als het anders in elkaar zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan in de papieren lopen.. Ik had laatst ook een onderdeel op het oog, maar er toch maar vanaf gezien, bezien de uitleg van de belastingdienst:

klikkerdeklik

 

Je betaalt dus BTW/invoerkosten aan de postbedrijf,  over het product zelf, de verzekeringskosten, vervoerskosten en gestaffelde invoerrechten, alles bij elkaar opgeteld (in NL)....  weet niet hoe het in België is geregeld, maar dat is vast niet veel goedkoper...

 

Is overigens niet het geval als de waarde onder de 22,- blijft (ex verzendkosten)...

aangepast door Tukker
tekstueel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat binnenkort ook op voor China producten, 21% BTW en boven de €150  komen er ook nog invoerrechten bij (niet meer dan terecht!) 

Eens kijken wie er dan gaat roepen niets meer uit China bestellen :39:

 

  • Like 3
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar! Voor het jaareinde nog een helm besteld via Helmetcity.co.uk. Kreeg een melding over ''Delayed delivery''. Geen probleem dacht ik, echter daardoor pas na de brexit door de douane gegaan. Om die reden een rekening voor BTW en inklaring. Al met al € 90,- . Nadat ik deze had voldaan, toch een mailtje gestuurd naar Helmetcity, die hebben mij op basis van het betalingsbewijs de helft vergoed. 

 

De prijzen voor bepaalde goodies (motorhelmen), waren in vergelijking met de rest van Europa zeer voordelig. Maar eens zien hoe dat zich nu gaat verhouden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij dat ik de uitlaat voor Ecstasy nog voor de brexit heb gekocht.
Het was eigenlijk niet de bedoeling die meteen aan te pakken maar blij dat het budget het toeliet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

dit wordt door DHL in Belgie gehanteerd. Ik veronderstel dat dit de wetgeving is en door iedereen wordt toegepast. Het komt er ook op aan in de UK zonder BTW aan te kopen. Mat bestemd voor uitvoer. Er is ook een invoer calculator.

Er zal ook iets dergelijk bestaan voor nederland.

https://www.dhlexpress.be/nl/verzenden-en-ontvangen/importeren-bereken-invoerkosten/

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja voor de mensen die pre Brexit besteld hebben nog geluk. Ik denk wel dat de zaken zich de komende jare welw at gaat normaliseren. En bij het prijzen vergelijken net ff wat scherper rekenen. Bij de bestelde helm met extra kosten alsnog goedkoper dan bij FC moto etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, Wouter595 said:

Ja voor de mensen die pre Brexit besteld hebben nog geluk. Ik denk wel dat de zaken zich de komende jare welw at gaat normaliseren. En bij het prijzen vergelijken net ff wat scherper rekenen. Bij de bestelde helm met extra kosten alsnog goedkoper dan bij FC moto etc.

Het gaat er niet om of er pre-Brexit besteld is, het gaat er om of het pre-Brexit over de grens is gekomen.
Ik had voor een paar duizend Euro bestellingen lopen bij een fabriek (ABBA Superbikestands) waar ik importeur voor ben.
Een deel van deze bestelling kwam dus pas na 1 Januari, dus mocht ik een ruime 500 Euro extra afdragen aan de douane/DHL.

Voor eenieder die dat nu nog overkomt, als je bij een Nederlandse of Engelese dropshipper gekocht hebt, dan heb je dus de BTW al afgedragen. Die extra BTW bij import kan je dus weer terugvragen bij de belastingdienst/douane.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @AFS Motorparts

 

ja dat klopt, zo had er ook moeten staan: Indien pre Brexit besteld en voor de Brexit de grens over, dan was het geen probleem geweest. Ik had op tijd besteld -net zoals ik het bij jou lees- echter pas na de Brexit de grens over. Nu heb ik van de leverancier uit coulance de helft van deze extra kosten terug gekregen. Zal voor jou vast niet gelden?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week voor 250 pond ex BTW onderdelen in de UK besteld.

Dat was in Paypal al 300 euro.

Nu kijken wat het uiteindelijk wordt als het pakje wordt afgeleverd ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...