Ga naar inhoud

VFR 800 X Crossrunner, verschillen vanaf 2011


bertvan
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ik ben me aan het oriënteren voor de aankoop van een VFR 800 X Crossrunner. Mijn oog is gevallen op een model 2011 en één uit 2014.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat er voor verschillen/upgrades zijn doorgevoerd in dit model vanaf 2011.

Is er iemand die mij kan helpen deze verschillen duidelijk te maken.

Alvast bedankt 

aangepast door MichelDB
CR ipv CT titel/tekst aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar weet ik wel iets van, als ik later vandaag achter een beeldscherm en toetsenbord zit zal ik dat op hoofdlijnen omschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen de 2011 een 2014 zit geen verschil. Het nieuwe model is in 2015 gekomen en daarbij kan je volgens mij beter vragen wat er niet anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn 3 types gemaakt.

De RC60 van 2011 - 2014, deze is gebaseerd op de vfr800 vtec

De RC80 van 2015 - 2017, deze is gebaseerd op de vfr800f (de RC79)

De RC94 van 2017 - heden, deze is ook gebaseerd op de vfr800f (de RC93)

 

Zoals Ray al terecht opmerkt zijn RC80 en 94 behoorlijk afwijkend van de 60, enkele verschillen:

- geen combined braking meer

- véél mooier (zegt hij met de RC80) 😉

- zuiniger

- geen problemen meer met de stator

- euro4 resp. 5

- iets andere ergonomie, afstand zadel-voetsteunen iets groter

- geen scooter-stuur

 

De RC94 heeft ten opzichte van de 80 een andere uitlaatdemper en een verstelbaar ruitje.

 

Edit: de 60 is iets anders afgestemd motorisch, 102pk ten opzichte van de 110 (dacht ik) die de vfr800vtec had. Bij de 80 en 94 is het motorblok echt identiek aan de vfr800f, 106pk leveren die.

aangepast door voodoo
Kleine aanvulling
  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu pas dat TS het heeft over een 2011 en een 2014 crossrunner, dat is in beide gevallen een RC60.

Voor zover ik weet is daar geen "modelpflege" geweest, '11 en '14 zijn dan dus identiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook de vraag zijn of een 2014 wel daadwerkelijk een 2014 is of een overjarig model. Er zijn er na 2012 niet heel veel meer van verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de eerste Crossrunner - RC60 - heb ik langdurig proefgereden, wat me vooral tegenviel is de zithouding. Als je ging zitten zoals op een andere motor, zat je ver van de tank. Als je dan tegen de tank ging zitten zaten je voeten voor je gevoel te ver naar achteren en je knieën te veel gebogen.
Verder reed en stuurde die prima.

Vriendelijke groeten,
Bert

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarvoor hoefde ik niet te rijden maar je hebt volkomen gelijk. Ik vond de Crossrunner bij de eerste introductie een interessant model. Echter toen ik er op ging zitten, was het grootste gedeelte van mijn enthousiasme direct verdwenen. De zithouding klopte totaal niet. Wat een afknapper. De opvolger heeft dit opgelost. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...