Ga naar inhoud

WIndscherm Herstellen (en helm vizieren)


ariesblade
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste mede-viffers,

 

Mijn WIndschermpje is al redelijk dof geworden door wind, weer en tijd. Ik vraag me af hoe kan je hier het beste iets aan doen?

Ik heb al veel gezocht maar ik kom er niet uit. Dus ik vraag even raad bij jullie. Er zijn meerdere producten beschikbaar, maar wat gebruiken jullie en wat werkt het beste. Ervaringen en advies is welkom. Dan zal ik ze toevoegen aan deze orignele post om een makkelijk overzicht te houden

 

Onder andere ben ik met mijn onderzoek dit tegengekomen:

Dit filmpje- waarvan ik alleen op een site Plexus kon vinden, en dat is best prijzig (34 euro ex. verzendkosten)

Pledge Multisurface Polish- Op meerdere forums terug te vinden bron

Meguiars Plastx (maar hier heb je volgensmij een polijstmachine voor nodig)

....

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je bedoeld te omschrijven dat je windscherm (ruitje) onder de kleine krasjes zit. Die ontstaan door verkeerd afnemen en verkeerd wassen. (Niet lelijk bedoeld).

 

Krasjes zelf kun je eigenlijk niet verwijderen, want die zitten IN het plastic. (Er is daar juist wat materiaal weg). Dit wordt bijvoorbeeld veroorzaakt door schurende zandkorrels.

Enige om zo een oppervlakte weer strak te maken is eigenlijk de omgeving van die krasjes weg te polijsten, zodat de omgeving even diep komt te liggen als het diepste punt van die kras. (Ben je er nog?). 

 

Swirls zitten meestal niet zo diep en dus kun je met bijvoorbeeld het door jou aangehaalde Meguiars Plastx prima resultaat behalen. Kun je ook met de hand verwerken hoor. Je hebt alleen een goede handpolijstpad nodig.
https://www.carclean.com/en/catalogsearch/result/?q=Easy+Detailing+Hand
Van grof naar fijn:
Oranje (light cutting)
Wit (polishing)
Zwart (Finishing).

 

Ik denk dat bij flinke krassen je zult moeten starten met de oranje (Light Cutting) pad en een BEETJE van die PlastX. Met de hand kun je overigens juist meer druk uitoefenen dan met een machine, dus wel oppassen dat je geen banen maakt.
Wanneer je dan tevreden bent kun je nabehandelen met Wit (Polishing) en als laatste met Zwart.

 

Maar beste @ariesblade. Jij woont in Delft. Misschien moet je een keertje naar Oegstgeest komen. Dan spreken we af om het samen te doen. Ik heb al de benodigde middelen en meer in huis en dan kun jij fotograferen en documenteren, terwijl ik probeer de schade te herstellen.

 

Met vriendelijke groet,
Aficior

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aficior mooie uitgebreide uitleg, ik was er nog bij hoor :D

 

Ik was juist op zoek naar een oplossing zonder het met een machine te polijsten, omdat dat voor mij echt onhandig zou zijn. (accu gereedschap, of de benodigde delen naar mn appartement slepen om ze te bewerken.

 

Dat is een heel leuk aanbod en ben ik zeker voor. Alleen een enkele aanpassing: Ik wil het wel leren, dus ik wil het ook uitvoeren ;) eventueel met jou hulp en kennis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even als opmerking op je topic titel, vizieren van een helm nooit polijsten.

Dan ga je namelijk misschien een mooi krasvrij vizier hebben maar je beeld is dan dusdanig vervormt dat je slechter af bent dan met de krassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwaliteit! Je gaat het zeker leren mijn beste, opdat je er de rest van je leven plezier van zult hebben.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-3-2021 om 15:00, ariesblade zei:

@Aficior mooie uitgebreide uitleg, ik was er nog bij hoor :D

 

Ik was juist op zoek naar een oplossing zonder het met een machine te polijsten, omdat dat voor mij echt onhandig zou zijn. (accu gereedschap, of de benodigde delen naar mn appartement slepen om ze te bewerken.

 

Dat is een heel leuk aanbod en ben ik zeker voor. Alleen een enkele aanpassing: Ik wil het wel leren, dus ik wil het ook uitvoeren ;) eventueel met jou hulp en kennis...

Tip van de smit, heb die van mequiars ook gebruikt maar een goed betaalbaar setje om het met de hand te doen is die van turtle wax https://www.carcleaning.nl/turtle-wax-headlight-restorer-kit-doffe-koplamp-lens-herstel-kit-koplamp-polijsten.html?gclid=Cj0KCQiAs5eCBhCBARIsAEhk4r45jv8cPfAAX8KMHSy7cloZK6tjVShtCIGjacuqpiN9wHiuoolWIFQaAqzWEALw_wcB

 

Die polish werkt erg goed op je kuip ruit, schuren zou ik niet doen op je ruit dat is echt alleen om heel verweerde koplampen te herstellen maar je schuurt dan de beschermlaag er ook vanaf. Dus alleen de polish gebruiken! Maar dat is super spul

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...