Ga naar inhoud

Start problemen


Inkedcaptain
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Nu ik de motor een tijdje heb en aan het sleutelen ben zijn er best een hoop dingen waar ik makkelijk bij kan en kan oplossen aan deze motor! Top ding.

 

echter bij een koude start is het echt niet om aan te horen. 
inmiddels de meeste dingen gecontroleerd maar dat startprocess is echt niet normaal! De hele buurt is meteen wakker. Dit kan soms wel een minuut duren.

zie het filmpje, wellicht heeft iemand hier ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest wel even lachen, zie het voor me in de ochtend......

 

 

 

Ik zou haast zeggen dat je accu niet genoeg power levert, de start motor komt te traag op gang.

Is de accu al eens vervangen, start hem anders eens met een extra stroom bron erop.

 

(Vervolgstap zou kunnen zijn om eens achter je koppelingsdeksel te kijken hoe de tandwielen van de startmotor er bij staan.

Of het allemaal wel goed en soepel in elkaar zit.)

 

 

aangepast door Mhiam
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mhiam, zo klinkt het echt, wat een drama hahahahah ik schaam me gewoon...ik verwacht echt niet dat ik er naar hoef te kijken en dat ie loopt ( zou wel fijn zijn ) 

maar goed dit is wel weer het uiterste.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel of het (alleen) de accu is.
Als die erg slecht is, dan hoor je het toerental van de startmotor snel(ler) teruglopen.
Maar dat is simpel te controleren, zoals gezegd een tweede stroombron aansluiten. Bijvoorbeeld met startkabels naar de auto toe. Maar een starthulp-accu mag natuurlijk ook.
Wanneer zijn voor het laatst bougies en luchtfilter vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi guys,

 

accu is 8 maanden oud maar heeft 6 maanden stil gestaan. Hangt nu al 4 weken aan een top notch druppel lader. 
liep voorheen op 3 cylinders dus alle bougies vervangen, nieuwe olie, alle carbs schoongemaakt. Alles vanaf 0 af afgesteld. Alleen dat starten maakt een klere lawaai. Zojuist via een topper op dit forum een startmotor en start koppeling gekocht dus eerst die maar eens vervangen en weer verder kijken! 
 

bedankt voor alle tips en hulp.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je een conditielader bedoeld, anders kan je de accu wel weer weggooien.

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...