Ga naar inhoud

Roadlok vast schijfremslot


bertvan
 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het aan de remklauw vast bevestigde schijfremslot van Roadlok.

Wel behoorlijk aan de prijs, maar lijkt me handig in gebruik en nooit per ongeluk met slot wegrijden en op je plaat gaan.

 

Ik heb het even nagevraagd en Tokico voor Japanse fietsen kunnen deze bestellen:

 

https://www.roadlok.eu/nl/shop/roadlok-xra-308

 

Bij dit type is de afstand tussen de bouten remklauw 108mm.

Krijg mijn Crossrunner pas over 2 weken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring mee, maar je kan toch nog altijd op je plaat gaan als je met het slot vertrekt? Niet alleen duur, maar ook nog eens extra onafgeveerd gewicht. Ik zie de voordelen niet, maar dat kan ook aan mij liggen :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, knalselder zei:

Geen ervaring mee, maar je kan toch nog altijd op je plaat gaan als je met het slot vertrekt? Niet alleen duur, maar ook nog eens extra onafgeveerd gewicht. Ik zie de voordelen niet, maar dat kan ook aan mij liggen :oops:

Als ik de filmpjes zie beweeg je geen centimeter omdat je echt gefixeerd staat en je motor slaat af. Ik zie de voordelen er wel van.

 

copy-paste van FAQ: 

BEÏNVLOED ROADLOK DE PRESTATIES VAN MIJN MOTORFIETS EN/OF REMMEN?

Nee, het ROADLOK systeem is door IMR Test Labs en Thatcham UK getest op prestaties en diefstalpreventie. Het complete gewicht van het systeem is minder dan 300 gram en heeft geen invloed op de rijeigenschappen zoals stuur- en remgedrag. Het systeem voldoet aan de standaard van Thatcham in het VK. Elk systeem is door IMR Test Labs getest op conflicten met de remsystemen, hierbij zijn geen problemen gevonden.

BEÏNVLOED ROADLOK  PRESTATIES VAN MIJN MOTORFIETS EN/OF REMMEN?

Nee, het ROADLOK systeem is door IMR Test Labs en Thatcham UK getest op prestaties en diefstalpreventie. Het complete gewicht van het systeem is minder dan 300 gram eeeft geen invloed op de rijeigenschappen zoals stuur- en remgedrag. Het systeem voldoet aan standaard van Thatcham in het VK. Elk systeem is door IMR Test Labs getest op conflicten met de remsystemen, hierbij zijn geen proen gevonden.

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring mee, maar volgens mij kun je met elke blokkering van je voorwiel op je plaat gaan als je er niet aan denkt. Een motor is echt zwaar als ie even uit balans raakt. 

Ik ben zelf een keer bijna op m'n plaat gegaan toen ik de motor - zonder te starten - "even" duwend wilde verplaatsen. Dan heb je aan zo'n startblokkering toch ook niks?  

Gewoon een koord aan je schijremslot en je wordt goed gewaarschuwd. 

 

Maar het lijkt me wel een handig slot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, V4 Rosso said:

Dus de potentiële dief hoeft slechts de remzadelbouten te lossen om het slot te kunnen demonteren :coolsmiley:

Nee.
De importeur is trouwens een vriend van mij, en ik verkoop en monteer ze dus ook in mijn shop.

De pen blijft ook als je de bouten van de remklauw losmaakt door/in de schijf zitten. Je kan na demontage het wiel dus maar een heel klein stukje draaien, ongeveer een kwart omwenteling.
Het slot heeft de hoogste ART-keurmerken (let wel, alleen de EU-variant heeft ART4), en is dus goedgekeurd door de verzekeringsmaatschappijen.

Het onafgeveerde gewicht van de voorkant wordt met dit slot verhoogd met nog geen 2%. Knappe jongen die dat gaat merken.

M.b.t. de veiligheid met wegrijden: doordat er totaal geen enkele beweging in zit krijg je geen klap, en zal je niet vallen. Ook niet als je wiel niet recht staat.
Mogelijk dat als je met een wheely wil vertrekken dat het wel misgaat, maar die ervaring hebben we nog niet gehad.
De remschijf zal dus ook NIET krom gaan als je het slot vergeet (en dat is de op 1 na meest voorkomende reden waarom remschijven vervangen worden).

LET OP: de Roadloks zijn ALLEEN verkrijgbaar voor motoren met radiale remklauwen.
Voor diegenen die het verschil niet weten tussen axiale remklauwen en radiale remklauwen is er een simpele richtlijn. De nieuwere/duurdere motoren hebben vaak een upside-down vork en radiale remklauwen. De bouten staan dan iets schuin naar voren naar de vorkpoten toe.
Bij de oudere of goedkopere motoren heb je axiale remklauwen waarvan de montagebouten horizontaal liggen, en achter de vorkpoten langs gemonteerd zitten. Hier past geen Roadlok op. En dat is dus helaas voor de meeste VFR-modellen.

  • Like 2
  • Thanks 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, AFS Motorparts zei:

Bij de oudere of goedkopere motoren heb je axiale remklauwen waarvan de montagebouten horizontaal liggen, en achter de vorkpoten langs gemonteerd zitten. Hier past geen Roadlok op. En dat is dus helaas voor de meeste VFR-modellen.

Dank voor de duidelijke en overtuigende uitleg :thumpup:

(wel Jammer....ik begon net geïnteresseerd te raken. Daar hoef ik nu dus niet meer over na te denken...totdat er een motor met radiale remklauwen in beeld komt :scratchchin:.  Dus om een heel goed schrijfremslot aan te schaffen heb ik een nieuwe motor nodig.....best goed verhaal :coolsmiley: :lol:)

aangepast door Eric
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Eric zei:

Dus om een heel goed schrijfremslot aan te schaffen heb ik een nieuwe motor nodig.....best goed verhaal :coolsmiley: :lol:)

Foei Knalselder... maarreuh... Noemen we een vrouw die daarin trapt vanaf nu een schijfremslet? (Sexistische modus uit.. )

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, knalselder zei:

Foei Knalselder... maarreuh... Noemen we een vrouw die daarin trapt vanaf nu een schijfremslet? (Sexistische modus uit.. )

:shock:....En bedankt :wacko: 

 

Nu wordt het ook geen nieuwe motor meer met radiale remklauwen en zo'n slot. Want iemand met zo'n motor heeft dus in mijn hoofd een partner die een.........is. Daar wil ik niet bij horen ......:cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...