Ga naar inhoud

Bobinekabel vervangen


Lord Baco
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben druk in de weer om mijn VFR weer helemaal op te bouwen, omdat het nu een "naked bike" gaat worden wil ik de bobines gaan verplaatsen. Daarvoor moet ik wel wat meer kabel aanleggen. Mijn vraag is; kan ik deze gewoon losdraaien van de bobine en een langere kabel erin hangen? het lijkt wel te moeten kunnen maar het zit nogal stevig vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet wel goed contact maken, anders verbrand de boel. En opletten of de originele kabel een weerstandskabel is of niet.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het mogelijk is om de bobines van een vtec te gebruiken? Zie de bijgevoegde foto. Ik heb hiervan nog een set te koop en bijpassende stekkers moet ik ook nog wel hebben.

W207a (Middel).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten inderdaad drie draden op aangesloten. Als toevoeging is er een aansluiting op de groene draad (massa) en deze is er natuurlijk makkelijk bij te trekken. Wat is de reden dat dit niet zou werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest met mijn vraag. ik probeer even foto;s te uploaden maar 2 mb is erg weinig.

Ik wil dus van foto 1 de kabel losmaken van de bobine en van foto 2 ook de kabel eruit. en dan die kabel vervangen voor een langere.

Bougiekap.jpg

Bobine.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet werken, dan moet je gewoon een langere passende bougie kabels met aansluitingen kopen voor op de bougie. Eigenlijk kan je alleen in de aansturing kabels knippen en verlengen. Dat zijn de kabels die naar je bobines gaan.

 

Als je in de bougie kabels gaat knippen is eigenlijk wachten op problemen en mogelijk dat er daardoor zelfs andere aansturingsapparaten kapot gaan.

 

Ik denk dat je opzoek moet naar goede passende bougie pennen met langere kabels en dan moet het wel gaan lukken.

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat wel werken.... die kan je er gewoon vanaf draaien, ik heb mijn kabels ook al eens vervangen.

er zit op de kabel een knelring achter de schroefdop op foto 2. Als je mazzel hebt blijft die heel. De bougiedop is gewoon linkse draad.(normaal ; lefty loosy, righty tidy)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie gelegenheid om er gelijk een quickshifter op te maken 😄👍, die sluit je ook op je bobines aan bij de fi (ik neem aan dat je motor een fi non vtec 800cc is) 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je niet hoeft te knippen en andere kabels kan gebruiken die langer zijn en ook in je bougie pennen passen moet het lukken, op je bobine kan je ze losdraaien inderdaad maar aan de bougie zijde is een ander verhaal denk ik. 

 

Mijn rc24 heeft een zelfde soort systeem mbt bobines en kabels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...