Ga naar inhoud

Kleurcode witte velg VFR RC36 I


 Delen

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag allemaal,

 

ik wil mijn velgen laten poedercoaten. Nu ben ik op zoek naar de kleurcode van de witte velgen. Het bedrijf waar ik het wil laten doen werkt overigens alleen met RAL kleurcodes. Kan iemand mij een tip geven hoe ik aan de gegevens kom van de velgen?  Het gaat om een VFR uit ‘91. Kleur vd fiets is pearl sunbeam white. 

10BF6FAA-8FAF-42FA-84FE-B9DB9D764130.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vince

Kleur van de velgen (origineel) is de kleurcode NH196 van honda (ross white). Is een standaard witte kleur (RAL 9010; zuiver wit), die afwijkt van de originele kleur (NH193P, Pearl Crystal White) die op de kuipen zijn gespoten..

 

Kortom, origineel wijkt de kleur wit van de velgen af t.o.v. de kuipdelen. Origineel ziet dat er zo uit:

project dreambike

 

(ik ben redelijk lang hobbymatig bezig geweest om een '90er VFR 100% origineel te maken namelijk...)

 

Als je de velgen in overeenkomst wilt hebben met de kleur van je motor, denk ik dat je dan al gauw bij een RAL kleurenwaaier komt.. Zijn (naar mijn mening) echter standaard kleuren, en zitten geen parelmoer kleuren in de waaier. Als je dus enkel afgaat op de RAL nummers, krijg je afwijkende kleuren t.o.v. je kuip...

 

Groet'n,

 

Tukker

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tukker,

 

enorm bedankt voor je uitgebreide bericht! Ik kan hier zeker wat mee. Ik ben me er van bewust dat de velgen niet hetzelfde zijn als de lak op de kuipdelen. Ook ik wil het graag origineel hebben dus ga denk ik voor de RAL code die jij aangeeft. Ik vraag me af of het parelmoer van de kuipdelen mooi zou staan op de velgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...