Jump to content

lekke band?


 Share

Recommended Posts

gisteravond wilde ik even de bandjes checken om vandaag na de winterstop weer op de VR naar het werk te gaan, achterband leeg...

maar dan ook helemaal, 0 bar?

band geïnspecteerd en niets kunnen ontdekken.

band opgepompt tot 2.5

vanmorgen was de druk weer 2.0

weer opgepompt naar 2.5

vanavond weer 2.0

nogmaals band nagelopen, niets gevonden, ventiel sist ook niet ... band is 3 jaar oud maar weinig km's... iemand een idee?

Link to comment
Share on other sites

Nog wel hoed op de velg?
Kan door het stilstaan met een lekke band vervormd zijn waardoor hij niet lekker meer afsluit.
Keer doorpompen tot een bar of 6 en dan weer terugzetten naar 2,9 (2,5 is voor de voorband).

Link to comment
Share on other sites

Optie om wiel/Band eraf te halen en speciekuip te vullen met water en opzoek naar de luchtbelletjes.

Edited by Dennis.
Link to comment
Share on other sites

ik heb alleen een handpomp, dus ik vond 2.5 wel ff zat :huh:

afhalen kan/wil ik niet, geen kennis/tijd/plaats

 

ik ga wel ergens bike wegbrengen, wordt ff lastig qua tijd, alle motorzaken zijn op maandag dicht...:wacko:

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, Dennis. zei:

Optie om wiel/Band eraf te halen en speciekuip te vullen met water en opzoek naar de luchtbelletjes.

Band eraf halen gaat je niet helpen het lek te vinden bij een tubeless.
Ik vermoed vanwege de speciekuip dat je het hele wiel erin wil leggen maar een spuitflacon vullen met een water - zeepsop mix en die erop spuiten is een stuk handiger en minder werk.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Je vermoeden is goed, inderdaad hele wiel in een speciekuip met water onderdompelen. ANWB heeft op deze manier een klein lek in mijn autoband getraceerd en prop geplaatst.

Link to comment
Share on other sites

Een zeepsop-spuit werkt beter dan onderdompelen, en is ook beter voor je wiellagers. Die zijn namelijk origineel vaak aan 1 kant open.

Controleer ook je ventiel. Vaak scheurt deze bij de velg, maar soms komt ook het binnenwerk los. Gaat ook prima met zeepsop!

Link to comment
Share on other sites

Onderdompelen wil niet zeggen dat het hele wiel onder gedompeld moet worden, ik gebruik altijd een bak waar een wiel scheef in ligt. Als maar een deel van het wiel onder water is dan lukt het prima.

Onderdompelen is dan de betere manier ten opzichte van sprayen. Heel kleine lekjes vind je daar moeilijk mee.

VFRikus

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

bedankt voor de input heren, het was toch ventiel... vervangen en door! :w

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Create New...