Ga naar inhoud

Hulp na ongeluk


Bente
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Mijn naam is Bente, een meid van 24, sinds een jaar of 3 mijn rijbewijs en ik ben nieuw op dit forum. Laatst heb ik een ongeluk gehad en ik hoop dat jullie mij wellicht kunnen helpen en/of tips kunnen geven.

 

Sinds ongeveer een half jaar ben ik de trotse (!) eigenaar van een knalrode honda VFR uit 1994. Man man man, wat rijdt ie toch lekker en wat ben ik blij met deze aankoop! Heaas is het afgelopen woensdag niet goed gegaan. De bestuurder van een auto kwam hard door een bocht vol op mij afrijden, op mijn weghelft. Ik ging vol in de remmen en de automobilist probeerde op het laatste moment nog aan de kant te gaan, maar dat deed hij niet meer op tijd. Blijkbaar had die bestuurder niemand verwacht na een totaal onoverzichtelijke bocht..... Gelukkig gebeurde dit met "redelijk gepaste snelheid" maar ik raakte alsnog de auto aan de zijkant waardoor mijn motor en ik hard op de grond vielen.

 

De schade aan mijzelf vaaaalt mee. Het ambulancepersoneel checkte me volledig en ik hoefde gelukkig niet mee naar het ziekenhuis. Eén vinger is gehavend, ik loop nogal mank en m'n nek doet erg zeer. Gelukkig niks gebroken en dit gaat vast snel weer over allemaal. Mijn pak heeft hele kleine schade opgelopen, net als mijn helm die wat krassen heeft. Karakter heet zoiets, toch? 🙄

 

Mijn motor is er echter slechter aan toe. Echt alle kuipdelen zijn kapot door de flinke klap die ik heb gemaakt. Ook zijn allebei de remschijven voor krom, evenals de voorvork. Verder zijn er nog wat kleine dingen zoals een kapotte rem, beschadiging aan het kapje van de rechter spiegel en aan het kopje van het stuur. Deze zou ik denk ik nog wel kunnen opschuren en spuiten.

Gelukkig is de koplamp nog wel heel samen met het ruitje en de spiegels zelf (kapje heeft dus wel wat diepe krassen, maar goed). De motor zelf start nog wel maar ik weet natuurlijk niet of ie nog lekker rijdt.

 

Mijn vraag aan jullie is of er mensen zijn die weten waar ik deze verschillende onderdelen kan kopen of misschien zelf iets te koop hebben? Het gaat dus om alle kuipdelen (behalve aan de achterkant van de motor) voor een VFR 750 uit '94, het liefst in de kleur rood + twee remschijven voor + de voorvork.

Of..... is het misschien beter om een nieuwe motor te kopen...? Ik weet namelijk niet wat dit allemaal gaat kosten.

 

Ook ben ik benieuwd of er mensen zijn die nog tips hebben wat betreft de afhandeling met de automobilist en de verzekering, want de papieren moeten nog ingevuld en getekend worden. Zijn er dingen waar ik goed op moet letten?

 

Andere tips zijn natuurlijk van harte welkom! Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bente welkom hier.

Bij de club hebben we iemand die de voorraad motoronderdelen van Garfield heeft overgenomen en daar kan je contact mee zoeken wat hij nog in voorraad heeft.

Naam weet ik niet precies maar heet motochaly ( of zoiets :bugerit:) en zit in de buurt van Alphen aan de Rijn, volgens mij meld hij zich vanzelf wel  :thumpup:.

Succes met het repareren,

 

Gr Nico

aangepast door de ritselaar
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou op zoek gaan naar een ander de motor is technische total loss het is meer geld om hem te repareren dan een ander te kopen. Helm zou ik zeker vervangen

 

Zou er op letten dat hij schuldig is aan het ongeval als ik jouw verhaal zo lees

 

Succes met je blauwe plekken en met da afhandeling van het 1 en ander

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een tip, opzittende verzekering dekt ook schade aan kleding en helm na ongeval.
Ook geeft de opzittende verzekering een bedrag letselschade.
Ik ben daar toen op gewezen door mijn rechtsbijstand, die hebben het ook verder afgehandeld
De verzekeraar zelf (KNMV notabene) zei dat ze niets voor mij konden doen omdat het een eenzijdig ongeval was. (Later zeiden ze dat ze het "vergeten" waren)
Heb toen toch 2200 euro gekregen.
Als ik zo hoor over de schade is hij waarschijnlijk niet technisch maar economisch total-loss.
Betekend simpelweg dat herstel duurder is dan dagwaarde.
Of je hem hersteld is eigen keus, zou hem wel laten checken voor de technise kant.
Beterschap met herstel en hoop goede afloop.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum Bente,

De motor is denk ik economisch total loss.

Als je voorvork krom is zou je balhoofd ook krom kunnen zijn.

Zorg er in ieder geval voor dat op de papieren staat dat de automobilist op de verkeerde weghelft zat ivm de schuldvraag.

Ik heb je dubbele topic verwijdert.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit vervelend dat het gebeurt is. Wel blij dat je relatief goed af bent van het ongeluk!

Ik weet niet of je getuigen hebt met het ongeluk, en/of de automobilist schuld heeft toegegeven.

 

Over de papieren: Zo nauwkeurig mogelijk invullen, zorg dat je niks vergeet. En hou het concreet, vage statements waarvan je het niet meer zeker weet kunnen ook problemen voor jou zorgen (ja die kans is wel klein)

Maar ik heb al vaker gehad dat iemand na een ongeluk erg spijt had dat het gebeurt was en schuld toe gaf, maar na afhandeling van de verzekering was gelijk een ander verhaal.

 

De overweging van maken of kopen... Afhankelijk van de kosten. Ik zou voor de goedkopere optie gaan. En vaak als je het werk laat doen door een vakkundige ziet kopen er snel uit als de betere optie. Raadpleeg je verzekering over je mogelijkheden?

 

@Motochaly hierbij komt hij er wel bij ;)

 

 

Succes! ik hoop dat alles goed gaat, met jou, de afhandeling en ook de viffer natuurlijk :D

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig valt de schade aan jezelf mee. Althans....hier komt gelijk mijn eerste tip: meldt al je (vage) klachten bij je verzekering. Je zou de eerste niet zijn die denkt dat het wel over zal gaan, maar er later toch meer hinder van ondervindt dan je verwachtte. Letselschade kan jaren later nog relevant worden. Dus goed laten documenteren bij je schademelding. Als je rechtsbijstandverzekering hebt: schakel die gelijk in! Precies wat Anton hierboven zegt: vertrouw niet blind op je eigen verzekering. (ik heb exact dezelfde ervaring met de KNMV-verzekering). 

 

Wat je motor betreft: Een motor van die leeftijd (ook mijn motor die nog een stukkie jonger is dan die van jou) is al snel economisch total-loss en dan krijg je maximaal de dagwaarde vergoed; minus de waarde van de beschadigde motor (het wrak) als je die wilt houden. En het is - als ik het zo lees - zeker dat ie economisch afgeschreven is. De schade-expert die via de verzekering wordt aangewezen zal de schade moeten vaststellen. Zorg dat er iemand bij is die een beetje kijk op de zaak heeft als je er zelf onervaren in bent. Als ie technisch total los is, dan mag ie sowieso de weg niet meer op (zonder herkeuring) .

 

 Alleen jij kunt de vraag beantwoorden of de motor het jou waard is om op te knappen. Je kunt ook de schade(vergoeding) accepteren en op zoek gaan naar een ander goed exemplaar. Er rijden er nog best veel rond...... Financieel waarschijnlijk de aantrekkelijkste optie. 

 

Succes en wijsheid bij het herstel! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Bente, vervelend allemaal natuurlijk.

Niet te lang wachten met het invullen van de papieren hoor, als het nog vers in het geheugen zit komt het het best op papier.:thumpup:

Als de tegenpartij schuld bekend is de kleding e.d. ook zonder opzittende verzekering natuurlijk gedekt door de W.A. verzekering van de tegenpartij.

en vooral sterkte en succes met het herstel :thumpup:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dat hopen we allemaal nooit mee te maken! Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen in ieder geval.

 

Uitgaande van het bouwjaar heb je waarschijnlijk een rc36-2 en daarvoor heb ik geen voorkuip of zijkuipen. Wel de onderste zijkuipen mocht je die ook zoeken. Een voorvork en remschijven kan ik je wel aan helpen en verder heb ik nog veel andere onderdelen mocht je nog meer zoeken.

 

Als je een rc36-1 hebt kan ik je wel aan kuipdelen helpen. Ik heb er net een aantal gekocht voor onderdelen. Als je niet zeker weet welk model je hebt kan je dat hier opzoeken: https://www.vfroc.nl/index.php/2013-01-31-08-41-27/vfr750f

 

Succes in ieder geval!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bente, allereerst: beroerd en beterschap. Naast alle adviezen: ga naar je huisarts en laat vastleggen waar je last van hebt. Stijve spieren gaan weer over, maar handfunctie en nóg belangrijker, die nekklachten kan je nog heel veel gedoe mee krijgen. En over 4-6 maanden nogmaals n afspraak voor vastlegging van voortgang. Over de motor: op MP stond afgelopen week n best nette 36-2 die vooral achterstallig onderhoud had. Is voor €700 verkocht. Reparatie van jouw schade gaat waarschijnlijk meer kosten. Succes met herstel en afhandeling.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend ongeval, hopelijk herstel je snel weer volledig, laat inderdaad wel goed vastleggen waar je last van hebt, en ga zowiso met de klachten die je nu hebt letsel schade verhalen bij de verzekering van de tegenpartij, iedere dag dat je lichamelijke klachten hebt kan je in principe vergoeding voor halen bij de verzekering tegenpartij. 

 

Wat mij betreft kan je kort zijn over je motor, klinkt misschien hard maar lekker afscheid van nemen! 

Reparatie van zo'n oude motor is echt niet rendabel.

begrijp me niet verkeerd ik snap dat je het gevoel hebt dat je hem liever zou repareren, zo zit ik zelf ook in elkaar alleen is het echt niet rendabel. 

 

Mijn mening Koop lekker zo'n zelfde als deze je heel goed bevallen is, haal alle slijtage delen en wat je eventueel van je oude kan gebruiken er af en stop het in een doos voor later, zo kan je later nog een en ander besparen op Toekomstig onderhoud...

 

Rest gooi je op marktplaats voor wat zakcenten

 

Gr Rolf 

aangepast door BlackVfr
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Bente.
Ik had jouw verhaal al op Facebook gelezen bij BBB (denk ik).
Als je jouw schade wil verhalen op de tegenpartij zal de schade opgenomen moeten worden door een motorzaak. Hij zal vrijwel zeker total-loss gaan, maar een schaderapport is noodzakelijk. Indien je nog niemend daarvoor hebt ben je bij mij op de zaak in Purmerend welkom.
Ik kan je ook helpen met de afhandeling van de verzekeringsclaim.
Natuurlijk doe ik ook reparaties, maar als ik jouw omschrijving lees lijkt mij dat ook met gebruikte onderdelen te duur worden.
Het belangrijkste is dat je er zelf goed vanaf bent gekomen.
Als tip wil ik je nog meegeven dat je niet te lang moet wachten met weer te gaan motorrijden. Als je dat niet doet kan die stap later wel eens een stuk zwaarder zijn....
Succes!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier, ik dacht het ook al gelezen te hebben op FB maar dan bij motorrijders, en dat het om een busje ging, sterkte met de afhandeling

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt als een vervelende kwestie, vooral als de tegenpartij naderhand gaat ontkennen... (been there, don that :wall: ) heb je getuigen? bel ze na!!

 

technisch weinig verstand van maar lijkt me onhaalbaar, afschrijven en cashen zou ik zeggen :closedeyes:

(vergeet je kleding en helm niet te claimen)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...