Ga naar inhoud

VFR800fi vervanging kuipruit


Abel
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Mijn kuipruit was aan vervanging vanwege een lelijke plek.  Maar eens een verhoogd exemplaar van Givi geprobeerd. Pasvorm was goed en toen aan de rit. Wat opviel was minder winddruk op de borst maar meer op de schouders. En een hinderlijk gebulder rond de helm.  Werd ik niet blij van en vond het ook niet echt mooi staan op de VFR. Toen een origineel vervangingsruitje van Puig besteld.  Die kwam binnen maar had niet de twee haakjes onder aan de ruit aan beide zijden waarmee je de ruit onder aan vastzet.  Dan zit het ruitje enkel boven aan beide kanten met de twee schroeven vast.  Maar weer teruggestuurd.  Mijn vraag aan jullie is welk vervangingsruitje in de originele hoogte heeft ze wel.  Aan de verhoogde Givi ruit zaten ze wel. 

 

Groet Abel.  Heb me inmiddels als nieuw clublid aangemeld . reminder voor de penningmeester?

aangepast door Abel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je DIT ook wel zal bevallen veel minder last van gebulder op je helm meeste word eromheen gestuurd door de vorm van de ruit Heb hem er ook op zitten is wel een RC36II maar dat doet niets af aan de werking

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem ook op de VFR zitten die ik heb gemaakt 

 

691985953_20210220_123415(Middel).jpg.56a6cee6a2d44c1b02aac567f60c2620.thumb.jpg.88554fc25c4ec6e707fc1b92b30422a5.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En @skippy:thumpup: Groet Abel.  Heb me inmiddels als nieuw clublid aangemeld . reminder voor de penningmeester?

 

Succes met de zoektocht naar het juiste ruitje.

aangepast door Petrovski
Tekst aanpassing
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Abel

Welkom in wonderlijke wereld van de vervangingsruiten waar niets is wat het zou het moeten zijn. Succes met het zoeken naar een ruit wat bij je past. Ik heb de zoektocht in ieder geval gestaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wel ns gelezen dat je bij MDI kan proefrijden met een alternatieve ruit. Maar t blijft (zie forum, meerdere ervaringen) erg afhankelijk van zithouding, lengte bovenlijf, type helm, enz. Succes met zoeken naar verbetering!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Bij MDI in Ravenstein kan je alle ruiten die ze op voorraad hebben gebruiken voor een proefrit. Dit is ideaal en heeft bij mij al een paar keer een miskoop voorkomen.

En ja, een ruit is erg persoonlijk. Wat voor mij goed is, kan voor een ander een drama zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf benieuwd heb een fabbri dubbel bubble ruitje liggen, moet hem er nog even opschroeven als ik m'n vfr gewassen en gepolijst heb. 

 

Erg benieuwd hoe het kwa wind bevalt, heb nooit heel erg last gehad van de wind op m'n vfr maar toen ik m'n fireblade had viel me op dat ik daarop veel minder last van lawaai aan m'n helm heb, dus nu toch maar een ander ruitje proberen, alleen is voor mij of een originele of dubbele bubble de enige optie, ieder ander vind ik optisch zo'n afbreuk aan de motor doen dat ik dan liever met wat meer lawaai rond rijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-4-2021 om 21:45, Abel zei:

Groet Abel.  Heb me inmiddels als nieuw clublid aangemeld . reminder voor de penningmeester?

Ah, u daagt de schatbewaker van deze vereniging uit lees ik :knup:. You got mail :schater:. Geintje natuurlijk, maar de mail heb je. Onze secretaris verzamelt alle nieuwe aanmeldingen aan het einde van de maand en dan maak ik de facturen voor het lidmaatschap.

Dan het ruitje. Niet om je te ontmoedigen, maar dat is (kan zijn) meestal een lange zoektocht met veelal een teleurstellende resultaat. Er zijn zoveel combinaties mogelijk van ruitjes, zithoudingen, lichaamsafmetingen, soorten helmen en wat al niet meer.

Het handigste is om te proberen verschillende modellen te lenen om te proberen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Screenshot_20210406_220437.thumb.jpg.c8c77e654f3f89c056a52cc4d9df4156.jpg

Screenshot_20210406_220410.thumb.jpg.eca9408eac15e6b299d6f6afe501ec9d.jpg

 

Heb de fabbri net gemonteerd, moet zeggen ben er wel content mee, mooie vorm ongeveer de zelfde tint als oem. Pasvorm geef ik een 9,5 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de reviews.  Heb weer een bestelling lopen bij de plaatselijke motorzaak voor een ander merk.  Zal inderdaad wel een zoektocht worden.  

Link naar reactie
Delen op andere sites




Heb de fabbri net gemonteerd, moet zeggen ben er wel content mee, mooie vorm ongeveer de zelfde tint als oem. Pasvorm geef ik een 9,5 


Vind dit ook de mooiste. Heb hem zelf ook. Qua turbulentie heb ik er overigens geen voordeel van t.o.v. origineel. Rijwind op de 800Fi blijft toch een dingetje... :/
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kleine review van m'n fabbri dubbel bubble ruitje :

 

Ik moet zeggen dat ik toch wel aangenaam verrast ben, waar ik voorheen de wind vol op de helm en schouders had als ik 'normaal' op de motor zit wordt de wind er nu net overheen geduwd. Ik ben ca187cm en merk toch wel een positief verschil.

 

Verder zit hij erg degelijk gemonteerd , geen beweging te zien ook niet bij 250km/h.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...