Ga naar inhoud

Schakelaar schoonmaken


DenVFR
 Delen

Aanbevolen berichten

Hulpvraagje:w

 

Er zit een vertraging op de schakelaar van de richtingaanwijzer. Nu wil ik de schakelaar schoonmaken en opnieuw insmeren met zuurvrije vaseline in de hoop dat het hiermee verholpen zal zijn. 
 

Kan ik de schakelaar op een veilige wijze nog wat verder openen en waarmee kan ik het beste schoonmaken. 
 

Tips zijn van harte welkom.:thumpup:

19E21322-1E4F-49BD-8BFF-802E5B32B1CC.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schakelaar kan zo niet verder open, vanwege de chokekabel aansluiting. Dan zul je het handvat moeten verwijderen.

Met wat wattenstaafjes en een ontvetter kom je een heel eind......

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. 
Wattenstaafjes had ik nog niet aan gedacht, maar hier zal het vast mee lukken. 
 

Wijziging:

Om bij de aangekoekte contactjes ( zwart huisje) is verder demontage noodzakelijk. 

aangepast door DenVFR
Link naar reactie
Delen op andere sites

De schakelaar kun je wel verwijderen, het choke gedeelte blijft gewoon zitten

Volg de kabel even en maak de stekkers los, aansluiting op de koppeling schakelaar loshalen en je kunt de gehele bediening verwijderen

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Johan zei:

De schakelaar kun je wel verwijderen, het choke gedeelte blijft gewoon zitten

Volg de kabel even en maak de stekkers los, aansluiting op de koppeling schakelaar loshalen en je kunt de gehele bediening verwijderen

Bedankt!

Heb hem inmiddels voorzichtig uit elkaar gekregen en begonnen met ontvetten. Zijn er nog specifieke plekken / punten welke extra aandacht verdienen om de vertragende reactie van de knippers te verhelpen?67F7D239-F338-4DFC-A55A-653BB6133993.thumb.jpeg.a0b68d3452d3db4de398aa8a1dcec41e.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein schroefje van de bedieningsknop losdraaien en dan kan hij verder uit elkaar om bij de contactjes te komen.

Als de contactjes vuil zijn en vochtig (vooral bij vochtig weer) dan treed er vertraging op van de knippers, dus contactjes goed schoonmaken en invetten met vaseline dan is het probleem over

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Johan zei:

111365795_IMG_4909resize.thumb.JPG.9f072e7d4e9dcbff7f522085333c984b.JPG


Top!
kan hij zover open. 
 

Ik denk dat het euvel bij mij in het witte schakeltje zit. Zo te zien kan deze ook verder uit elkaar. 
 

zie wel een veertje en een balletje. 
Krijg ik deze weer gemakkelijk terug?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat balletje en veertje goed in de gaten houden. Die vliegen alle kanten op en als je die niet terug vindt dan ben je verder van huis. 
De zwarte knop van de richtingaanwijzer moet er volgens mij eerst af. Aan de onderkant zit een klein gaatje waar je met een scherpe punt in moet drukken. Ook daar zit een kogeltje in die weg kan schieten.:rolleyes:

 

Is effe een “gepiel” maar als je goed oplet wel te doen. 
 

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eric, nee het balletje met het veertje vliegen niet alle kanten op, als je het "huisje" waar de witte schakelaar in zit omhoog haalt dan blijft het veertje en kogeltje aan de achterkant gewoon zitten en kun je voorzichtig loshalen

De zwarte knop hoeft er ook niet af, zie foto, deze blijft aan het stalen beugeltje zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Johan zei:

Eric, nee het balletje met het veertje vliegen niet alle kanten op, als je het "huisje" waar de witte schakelaar in zit omhoog haalt dan blijft het veertje en kogeltje aan de achterkant gewoon zitten en kun je voorzichtig loshalen

De zwarte knop hoeft er ook niet af, zie foto, deze blijft aan het stalen beugeltje zitten

 

D866B009-984F-4852-A740-2E58049D0D66.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie foto, je kunt nu de zwarte behuizing waar het wiitte schakelaatje inzit omhoog trekken en loshaken van het deeltje waar de draden aanzitten

Links op de foto zit in het rechthoekige deel (zit vast aan de zwarte behuizing) het veertje en het kogeltje (kogeltje is nog net zichtbaar boven het witte schakelaartje

 

Edit als je van de bedienings-unit de kabel volgt en de stekkers loshaalt dan kun je het geheel op de werkbank leggen en er aan werken

aangepast door Johan
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Johan zei:

Eric, nee het balletje met het veertje vliegen niet alle kanten op, als je het "huisje" waar de witte schakelaar in zit omhoog haalt dan blijft het veertje en kogeltje aan de achterkant gewoon zitten en kun je voorzichtig loshalen

De zwarte knop hoeft er ook niet af, zie foto, deze blijft aan het stalen beugeltje zitten

Oh? Ik dacht dat het op dezelfde manier gedemonteerd kon worden als de schakelunit van de rechter clip-on. Excuus! Weer wat geleerd (namelijk om niet te doen alsof ik het weet terwijl ik het alleen maar denk te weten...:mellow:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...