Ga naar inhoud

Hyperpro kit plaatsen prijs


Timow
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo VFR friends,

 

Ik rij met een VFR 800 fi (1998) en had graag mijn voorvering laten vervangen omdat deze nogal 'lui' aanvoelt. 

Ik heb eens prijs gevraagd bij een Honda garage om de hoek en daar vragen ze 400 euro op de kop (hyper pro kit steken).

 

Is dat een gangbare prijs? Of moet ik toch wat verder kijken? Ik heb niet de tools om dit zelf te doen.

En eerlijk gezegd laat ik dit liefst over aan de Pro's.

 

Groeten,

Timo

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben je bij Hyperpro zelf een stuk goedkoper af.

 

Edit: niet goed gelezen, ik dacht dat je je volledige vering wilde laten vervangen en dat het enkel om de plaatsing ging.

Voorveren en olie kosten iets van 150-200 euro, dus dan rekenen ze 3-4 uur werk. Dat lijkt me overdreven.

aangepast door knalselder
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er niet sprake van miscommunicatie?

Volledige voorvering kan nogal breed oogevat worden.

Zolang er geen overmatige slijtage is van de glijbussen kan je denk ik al een flinke verbetering krijgen met alleen een schoonmaakbeurt met verse olie.

Wil je er echt op vooruit gaan dan zou ik een Hyperpro streetbox nemen.

Je heb er geen speciaal gereedschap voor nodig dus ook met een minder uitgebreid gereedschap assortiment kom je al een heel eind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray Had gevraagd (Honda garage) om de vering te wisselen (naar Hyperpro) en nieuwe olie te voorzien. Ja... mischien moet ik het toch zelf eens 'bekijken'.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hyperpro was voor mijn vtec 4 jaar geleden 300 euro bij Hyperpro zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Revisie schokbreker is nu 125 ipv 115, dus 8% duurder. Lijkt me normaal op 4 jaar tijd. Voor je voorvork zou je rond de 300 toch wel klaar moeten zijn. Vraag ook een keer @AFS Motorparts of hij nog iets voor je kan betekenen.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan natuurlijk ook zelf de vorkpoten uitbouwen, en met die onder de arm naar de dealer, dat scheelt al enorm in prijs.

3 jaar terug de keerringen laten vervangen van mijn, toen nog, Kawa, bij de Kawa dealer, prijs; 75 €...   Veren vervangen is nog minder werk. 

aangepast door Bas750
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Bas750 said:

Je kan natuurlijk ook zelf de vorkpoten uitbouwen, en met die onder de arm naar de dealer, dat scheelt al enorm in prijs.

3 jaar terug de keerringen laten vervangen van mijn, toen nog, Kawa, bij de Kawa dealer, prijs; 75 €...   Veren vervangen is nog minder werk. 

Dat valt best mee. Vorkpoten in- en uit-bouwen is een half uurtje werk, dus ca. 3-4 tientjes wat het scheelt (afhankelijk van uurtarief)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zijn pinuts voor een ervaren monteur.

 

Ik was anderhalf jaar geleden 275 kwijt incl Hyperpro veren +olie. Inclusief polijsten chroomwerk. Klaar terwijl u wacht.

 

Ik kwam toen wel met losse poten, maar zoals gezegd scheelt dit een aantal tientjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, AFS Motorparts zei:

Die 400 Euro voor alleen de voorkant is teveel, ik denk dat er miscommunicatie is.
Voor dat geld doen wij voor en achter, en dan hou je nog wat tientjes over.....
Dus ik zou dat even controleren.

 

Daar kan je nog eens raar van staan te kijken. Vanwege corrosie aan de binnenpoten werden mijn binnenpoten vervangen door nieuwe binnenpoten. De dealer is daar meer dan 4 uur mee bezig geweest en moest het handboek er zelfs bij pakken. Zegt wel weer genoeg hoe vaak een dealer dat spul open haalt. 

HK heeft voor mij de voorpoten voorzien van nieuwe binnenveren en olie. Zij hadden het in 1,5 uur gedaan. In feite hetzelfde werk maar dan in 1/3 van de tijd.

 

Dus gewoon bij HyperPro zelf of een HyperPro service center langs gaan om het daar te laten doen. 

aangepast door Athome
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...