Ga naar inhoud

VFR start wel, dan niet..?


 Delen

Aanbevolen berichten

Dus ...

 

Mijn motor verstand houdt op bij elektro, dus ik kom er even niet uit. Dealer is gemaild, waarschijnlijk bellen ze morgen terug. Toch wil ik dit probleem bij jullie voorleggen.

 

Betreft trouwens een 2002 VFR 800 Vtec

 

Als volgt;

 

Vanmiddag wou ik een lekker stuk rijden, echter dacht de motor daar anders over. Op contact, alles prima, maar niet starten. 

Accu aan de lader gelegd, ong 12V en 1/3 vol. Netjes gewacht tot de accu vol is en boem, starten - lopen.

10 minuten gereden en toen even tanken, ik kneep hem al een beetje en jahoor, na het tanken, op contact, starten, boem- dood als een pier. Mocht ik, met behulp van een hele vriendelijke man, de motor weer aanduwen. Daarna de hele rit de motor maar stationair laten lopen als ik even stil stond. 

 

Na de rit thuisgekomen, de motor uitgezet, even de motorkleding uitgedaan en toen dacht ik het nog eens te proberen. Tot mijn verbazing startte hij nu wel! Een uur later echter niet meer, accu weer dood. 

 

Elke keer reset de klok en de dagteller ook, de accu valt dus gewoon volledig weg?

 

Zoals aangegeven is elektro niet mijn tak van sport, dus ik besteed dit dan ook graag uit aan de dealer. Heeft 1 van jullie dit echter ook meegemaakt en/of opgelost?


Accu is er vorig jaar ingekomen en begin dit jaar is tijdens de beurt voor het nieuwe seizoen alles doorgemeten en kwamen er geen problemen te boven. Kan het zijn dat de TomTom aansluiting het zodanig leeg trekt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stator met 1 doorgebrande fase.
In dat geval werkt alles zoals het hoort maar er is niet genoeg spanning om ook de accu op te laden dus na een paar keer starten is de accu leeg.
Denk eraan dat wanneer de accu diepontladen is dat deze ook een tik heeft gehad. Soms heb je geluk maar vaak is dan de accu ook overleden en zal hij sneller leeg raken en/of ook met een goede stator niet kunnen laden en dan de nieuwe stator ook weer kunnen slopen.

 

PS: Ik ben op die manier een keer van Antwerpen via Brussel naar huis gereden. Moest in Antwerpen na een stop de motor aanduwen en in Brussel ook weer, daarna ook de motor maar laten draaien bij een sanitaire stop onderweg.

aangepast door Ray
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit geval is het meten is weten. Er staat genoeg op deze site over wat je door kunt meten. Even de zoekfunctie gebruiken. HIER nog wat neergezet een tijdje terug.

 

aangepast door klein
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...